Nog niemand weet dat ik zwanger ben! Dus laten we het wel even voor ons houden! Hihi... als ik 12 weken ben mag je iedereen over dit verhaal vertellen, maar er zullen vast mensen zijn die mij kennen! hihi...Er zijn niet zoveel mensen met mijn naam geloof ik. En mijn buurvrouw kent iedereen!!!!
Hey ladies!!! Na veel nadenken.. en de berichten gelezen te hebben.. Ben ik eroverheen... ik denk dat het een gedeeltelijke zwangerschap gerelateerde reactie was.. want normaal boeit zoiets mij niet.. Maar er gebeurd hier teveel om niet te kunnen reageren.. en ik mis jullie ook ! dus mocht hier de dame tussen zitten.. dan is dat maar pech gehad. @Dia... ik vind het superrr knap dat je zo'n stap wil zetten.. Tis een heftige stap.. en zoiets is een keuze waar je de rest van je leven voor moet blijven knokken... dus mijn steun heb je..!! Een goede vriendin van mijn moeder heeft het ook gedaan.. en ze heeft het in het begin na de operatie zwaar gehad.. nocht jij daar ook last van krijgen. Kun je hier alles kwijt ... Echt een super keuze... En schamen voor je gewicht.. ken ik maar al te goed.. mijn moeder woog ooit 130 kilo.. en is toen wel zelf gaan dieten en weegt nu 60 kilo( ze is 1.68) zelf heb ik ook aanleg.. al ben ik niet obese.. maar heb nu ook 2kilo overgwicht..(62 kilo en 1.56m) en dat is ooit meer geweest.. maar ik moet er altijd hard voor vechten om niet aan te komen.. @zwangels...ik duim heel hard voor jou dat het een "gewone" bloeding is.. Je ziet bij dat programma" i didn't know i was pregnant".. dat die vrouwen tijden hun zwangerschap gewoon ongesteld worden... hou je sterk..xxx @Nik en yuna... dat klinkt heel heftig.. Ik heb geen verstand van ptss.. dus kan niet zeggen of dat effect heeft op zwanger worden... maar ik hoop voor je dat je er geleidelijk aan steeds beter mee om wee te gaan... zo zie je dat ieder mens zijn eigen demonen heeft waar ze tegen moeten vechten om mee te kunnen draaien in de maatschappij... @Hier gaat het leven door... niks bijzonders meegemaakt verder.. Ik kijk uit naar de 21e.. om te zien of alles goed is met de kleine beeb.
Dank jullie wel meiden, jullie zijn zo lief!! Ik hoop dat ondanks alles mijn droom snel mag uitkomen! @Yuna, ik heb al EMDR behandelIngen gehad twee jaar, en dat werkt idd heel goed! Kan me voorstellen dat je hier openbaar Niet alles neer pent hoor, doe ik ook niet, knuf!!
@Ego pffff heb ineens last van kramp net alsof ik ongi moet worden en bruine rommel ineens nog, zal nog wel van mijn ongi restjes zijn ofzo, geen streepje te bekennen nog op de ovu test.
@sarah: wat fijn dat je toch hebt besloten om weer mee te schrijven! Heel goed van je! En idd, mocht de dame in.kwestie hiertussen zitten, dan moet ze zich kapot schamen! Hoe is het nu met je? @zwangels: hoe is met je meid? @hier: voor de 2e dag met vk mee geweest naar z'n werk. Merk wel dat ik 's avonds helemaal kapot ben! En echt zwaar werk is het niet, ik maak bestellingen klaar. Vanavond lekker op de bank!
Heey Sara! Goed dat je weer terug bent! Hoe gaat het met je zwangerschap, heb je veel last van kwaaltjes etc? @Zwangels, ik hoop dat het bloeden snel stopt! Begrijp ik nou goed dat de vk voorlopig er van uit gaat dat dit niet ernstig hoeft te zijn? @Nik, genoeg vrouwen die zwanger worden van hun verkrachter, dus dat zal het probleem niet zijn denk ik. Ik weet niet waarom je PTSS hebt, maar als je heel erg vaginistisch zou zijn, dan kan de gynea je wel helpen om je te leren om het zaad van je man zelf kunstmatig in te brengen met een spuitje en een slangetje. Er is trouwens ook speciaal glijmiddel (Concieve Plus) wat je kan gebruiken om zwanger te worden, misschien een idee. Ik heb ook PTSS trouwens, al 18 jaar. Heb ook allerlei dingen geprobeerd zoals EMDR. Gaat tegenwoordig stukken beter, maar heb niet de verwachting dat het helemaal verdwijnen zal. Hier... een flinke baaldag. Vandaag negatieve test, omowit. Had vriendin ook nog een nare opmerking (je wordt toch niet zwanger als je tempt en ovutesten gebruikt.. want dan is de spontaniteit er af), dus dat is even extra pijnlijk nu. Ik heb haar al die maanden niets verteld, ze vroeg er gisteren zelf naar, dus ik reageerde spontaan dat mijn temp hoog was. Daar heb ik nu dus spijt van.
amandie een vaginale schimmel heeft toch niets met je darmflora te maken? Lavina wordt het van het weekend weer zo lekker weer ja? fijn! Zwangels neeeeee....ik hoop echt van harte dat het nog steeds goed zit..pff nog wachten tot de 21e..spannend.. Nik meid, 9 maanden is helemaal niet uitzonderlijk hoor Maak je nog maar geen zorgen (natuurlijk weet ik dat je dat wel doet en snap ik het ook wel maargoed..) heb je erg veel spanning door je PTSS? LBlue je wordt wel minder makkelijk zwanger door stress en spanning en als de PTSS daarvoor zorgt.. Lavina en amandie hahaha grappig dat jullie zo dicht bij elkaar wonen! Sarah welkom terug! vaak komt het bij vrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn trouwens door de pil, dat ze nog ongesteld worden. Ik wist het bij Olaf de eerste 10 weken ook niet en ben ook ongesteld geweest toen, mja ik slikte de pil, daardoor kan je tijdens zws kunstmatig ongesteld worden Lavina wat apart dat je opeens gerommel hebt! chickie wat een stomme opmerking van die vriendin zeg!!!
@chickie: aaaah nee! Balen meid! En wat een nare opmerking van je vriendin. Kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je het aan haar verteld hebt! @nik: wat vervelend, PTSS. Een vriend van ons heeft het ook, das echt heel heftig! Hopelijk staat het je niet in de weg om zwanger te raken op korte termijn! @hier: we zijn aan het nadenken of we willen trouwen voor ik uitgerekend ben. Vl heeft altijd gezegd dat hij dit absoluut niet wil, maar nu komt hij er toch op terug. Als we dat niet zouden doen, moet hij het kind erkennen en zo en hij wil liever dat we gewoon getrouwd zijn. Op zich vind ik dat prima, maar ik wil eigenlijk liever niet met een dikke toeter mijn jawoord geven. Ik wil natuurlijk wel een mooie jurk aankunnen zonder dat er een buik in de weg zit! Lastig dus! Of we moeten binnen nu en 2 maanden gaan trouwen, dat zou ook kunnen. Weet het allemaal nog niet! Hoe zit het bij jullie? Verder enorm veel last van bandenpijn. Werd er vannacht wakker van! Was gelijk heel bang dat het mis was, heel stom. Meteen naar de wc gespurt, maar niks aan de hand. Denk dat ik het pas echt geloof als ik bij de vk ben geweest en een echo heb gehad!
@Chickie pff vind ik wel gemeen van haar eerst vragen en dan zo'n opmerking maken @paloe hoe gaat het bij jou dan? @gera ja wij zijn ook niet getrouwd en hebben er ook geen geld voor, ik wil sowieso niet groots trouwen omdat ik al een keer getrouwd ben geweest maar ja zelfs dan ben je al snel wat euro's kwijt. Dus vl zal het kindje erkennen voor het geboren wordt en dan gaan we naar de rechtbank om gezamenlijk ouderlijk gezag aan te vragen. wel leuk dat jouw vriend er toch op terugkomt, en wel lastig als je idd niet met een dikke toeter wil trouwen dan moet het of snel of toch daarna. vervelend dat je zo'n last hebt van bandenpijn, gelukkig was het niets anders
@geranium Wij zijn getrouwd toen ik 7 maanden zwanger was. Vriendlief wilde nog trouwen voordat de kleine er was, en ik liever erna. Maargoed het is er voor geworden Mede ook omdat erkennen niet genoeg is als er iets zou gebeuren met mij. Wij hebben het wel heel klein gedaan. Smorgens trouwen, daarna lekke rbij ons thuis taart en koffie. Daarna foto's, en toen een lunch buffet laten komen voor de gasten. mannetje of 15. Ik wa sblij toen iedereen om half 4 weer weg was Ik was al 20 kilo zwaarder, opgezollen, en had het bloed heet. Was die dag 32 graden bij ons in de tuin.
Mijn jurk had ik in arnhem gekocht bij dreamdresses. Super leuke winkel voor wat voor jurk je ook zoekt. En heel erg budget. (mede omdat ik het zonde vond om 2000 euro uit te geven voor een jurk die ik maar 6 uurtjes hoog uit aan zou hebben, en we net 2 weken verhuist waren, en er een kleintje zou komen)
Sarah! Welkom terug! Hoe ist met je? Ik ben getrouwd toen ik 17 weken zwanger was, nog geen buikje dus kon mn jurk nog makkelijk aan gelukkig.
@Gera: als je voor een bruiloft op hele korte termijn kiest zou ik wel even hulp vragen bij de organisatie! In theorie moet het kunnen... maar ik zou beginnen met je ondertrouw en je trouwlocatie te regelen (en de uittreksels) Maar als je groot feest wil geven 's avonds... de meeste locaties worden altijd ruim een jaar van te voren al gereserveerd, dat lijkt me de grootste uitdaging. Je zou ook een receptie kunnen houden en daarna met de familie kunnen gaan eten. Ben benieuwd wat je gaat beslissen!
Als we gaan trouwen (of het nou voor of na de bevalling is), vieren we het klein. We willen gewoon voor de wet trouwen en daarna met alleen mensen die heel dicht bij ons staan een hapje gaan eten ergens. Uiteraard willen we wel wat leuke foto's van die dag, maar echt heel uitgebreid gaan we sowieso niet doen! @gebakje: leuke tip, dreamdresses. Zal hem onthouden, voor het geval dat! Heb me net trouwens aangemeld voor MvM...... Lang getwijfeld, maar het positieve weegt toch zwaarder dan het negatieve! Wel spannend, straks ben ik bij hun test ineens negatief! (hoezo onzeker!!!!!!) Nu maar afwachten tot ze contact met me opnemen!