Ik heb geruime tijd last van rug en bekkenklachten, het ging niet meer op mijn werk. Ik werk in gehadicapten zorg en dan kun je heel moeilijk rust pakken en taken laten vallen. Hoe is het je vakantie?
Oudejaarsvlinder, wat een vervelende situatie! Hoe ervaar je het? Hier alles goed. We hebben de 20 weken echo gehad en de baby doet het prima. We weten nu wat het wordt, maar ik hou het lekker nog geheim, voor alles en iedereen! Het enige was dat ze constateerden dat mijn placenta tegen mijn baarmoedermond aan ligt. Gelukkig niet erover heen, want dan zou een vaginale bevalling niet mogelijk zijn... Ik maakte me er al zorgen over, want er was al een paar keer gezegd dat mijn baby/placenta zo laag lag... Maar ja, als het goed is gaat ie alleen nog maar naar boven groeien. Ik schrok nog wel even toen ze zei dat ik bloedingen kon verwachten, omdat ik dacht dat ze bedoelde heftige bloedingen tijdens de bevalling. Maar ze bedoelde kleine bloedingen de komende 10 weken als gevolg van wrijving waardoor er haarvaatjes in de placenta scheuren, en dat ik dan druppels in mijn slipje kan vinden. Moet wel meteen de verloskundige waarschuwen als dat zo is, want er moet dan wel gecontroleerd worden dat dat daadwerkelijk van mijn placenta komt... De baby schopt ondertussen lekker verder. Wat ik wel zielig vind is dat het steeds ophoudt zodra mijn man zijn hand op mijn buik legt. Nu vind ik dat niet vreemd, want ik heb zijn hand ook graag op de plek in mijn lichaam waar het pijn doet (buikkrampen, hoofdpijn) omdat dat zo lekker rustgevend is. Het was ook al twee avonden dat hij niet thuis was en de baby onwijs tekeer ging... dat ik niet alleen de schopjes voelde, maar het ook leek of er honderden salto's werden gemaakt. Misschien komt er van het weekend een momentje dat mijn man er uitgebreid van kan genieten!
De vakantie is heerlijk. Nog een week en we gaan weer op de terug weg. Oudejaarsvlinder, Vervelend zeg dat je niet meer kan werken. Lekker rustig aandoen dus! Zuss, leuk dat je weet wat het wordt. Was een bijzonder moment de 20 weken echo. Jammer dat je man de kleine nog niet voelt. Komt vanzelf! Mijn vriend had dat in het begin ook, maar inmiddels kan hij al vaak meegenieten.
Hoi meiden het is alweer een tijdje geleden maar wil wel even melden dat het hier allemaal goed gaat .. inmiddels de 20 weken echo gehad en alles gaat helemaal goed met onze babyboy !! we zijn helemaal trots en in de wolken en nu kan het echte shoppen beginnen! Hoe is het bij jullie meiden? merk dat het hier wel extreem rustig is! @Zus, lekker he al die schopjes, bij mij begint het nu ook te komen hoe voel je je verder? al flink aan het shoppen voor jullie wonder? @Selina, Jij gaat hard opeens..gaat alles nog goed? @oudjaarsvlinder, balen meid hier ook wat klachten qua bekken enzo..Heb nu fysio hopelijk gaat het helpen! Hoe is het met de rest van de meiden?? Liefsss
Kirss, een boy, wat leuk. Gaan jullie je nu lekker uitleven in de kleur blauw, of hebben jullie een andere kleur in gedachten? Hier gaat het inderdaad snel. Zondag terug gekomen van vakantie, vandaag controle gyn en donderdag de 3d echo. Heb vooral erg veel zin in donderdag. Ben zo benieuwd! Voel me alleen helemaal niet goed. Nog steeds erg duizelig en wankel op de benen, ook ben ik weer misselijk en heb ik alweer een paar x gespuugt. Heb wel meer klachtjes inmiddels, maar daar lach ik om, maar die duizelingen vind ik wel erg vervelend. Had bloedarmoede en heb daar tabletten voor, maar dat duurt even voor het werkt. Ga het vandaag ook maar even aankaarten, want ben als de dood dat ik in de auto zit en het zelfde gevoel krijg. Verder alles goed met de dames hier?
hoi, ik ben begonnen op mijn werk met 3 ochtenden therapeutisch oa aan het werk achter de computer en geen zorg meer. dit bevalt mij prima. dinsdag zijn wij bij een vrouw geweest die op bestelling lakentjes enzo maakt. Nieuwe pagina 1. gisteren hebben we 3d echo laten maken, ook zo leuk en mooi. ik later vandaag ee foto plaatsen.
Oudejaarsvlinder, fijn dat je zo toch nog kunt werken en dat de werkgever mee wil werken. Leuk zeg die lakentjes. Heb er zelf ook een paar mooie tussen gezien. Wie weet gaan wij dat ook wel doen. Wij hebben vandaag de 3/4d echo. Om 9 uur, dus we gaan zo weg. Mijn ouders en de ouders van mijn vriend gaan ook mee. Lekker druk dus. Heb er zin in, maar vind het ook best wel spannend. Dinsdag weer op controle geweest en met de kleine gaat het nog steeds goed. Mijn hb is wel nog steeds te laag, dus dat is wel vervelend. 31 juli krijg ik een groeiecho om te bepalen hoe groet de kleine ongeveer gaat worden bij de geboorte. Mijn zus heeft een 9 en dikke 11 ponder gekregen, dus ze vonden het wel handig als ze dat even gingen checken. Ik ga nu dus beginnen met de 3 wekelijkse controle. Maandag begint ook mijn zwangerschapscursus. Daar heb ik eigenlijk niet zo heel erg veel zin in, maar niet gaan durf ik ook niet aan. En binnenkort hebben we de intake van de kraamzorg. Binnen nu en 14 weken zijn wij papa en mama. Spannend zeg. Het komt wel snel dichterbij.
Heey dames, hier weer eens een berichtje van mij. Alles gaat hier wel ok, als ik het maar wat rustiger aan doe.Merk dat ik sneller vermoeid ben en lichamelijk niet zoveel meer aan kan. Vast wel herkenbaar voor jullie. M'n buik groeit lekker en zit soms al in de weg (schoenen aantrekken is bv al meer een uitdaging, als de zon nou eens ging schijnen dan kon ik tenminste de hele dag op slippers lopen...). De baby schopt lekker. Sinds een weekje kan ik het ook aan de buitenkant zien. Morgen nog een bezoek aan de verloskundige, en een pretecho in het bijzijn van mijn schoonouders. Overmorgen gaan we lekker nog met z'n tweetjes twee weekjes op vakantie. Ben blij om te lezen dat het bij jullie eigenlijk ook allemaal wel goed gaat. We hebben allemaal zo onze highs-en-lows, maar het idee dat we straks allemaal mama gaan worden is toch ongelooflijk!
Ik had een paar dagen geleden een heel verhaal getypt, maar die was ineens weg. Hier gaat alles goed. Volgens mij beginnen de ijzertabletten eindelijk te werken, want voel me niet zo draaierig meer. Vorige week controle bij de gyn en alles zag er nog goed iit. Donderdag de 3d echo. Wat bijzonder was dat zeg. Ze is goed gegroeit en ze is prachtig. Was een echt cadeautje en raadt het echt aan om te doen. De toekomstige opas en omas vonden het ook erg bijzonder. Ze legde zelfs op een gegeven moment haar voet in haar nek. 31 juli heb ik weer een controle en krijg ik ook een groeiecho. Ben benieuwd. Vanavond heb ik mijn eerste cursusavond. Heb er niet echt zin in, maar dat zal vast wel leuk zijn. Ook komt de kraamzorg binnenkort langs voor de intake. Het komt nu allemaal wel dichtbij en vind het zo spannend. Zijn nu druk bezig met het kinderkamertje en hebben, waarschijnlijk, alle spulletjes nu in huis. Alleen het kamertje nog af en dan alles inruimen en dan controleren of alles er echt al is. Oudejaarsvlinder, prachtige echo's! Heb geen idee hoe ik fotos moet plaatsen, dus kan mijn echos niet plaatsen. Hebben jullie later in de zwangerschap nog een 3d echo of alleen deze? Zuss, genieten is dat he! Ik merk ook dat het zwaarder wordt. Buik groeit ook als kool en bukken wil dan niet echt meer. Mijn vriend heeft al bijna alle huishoudelijke taken op zich genomen, want als ik het moet doen kom ik niet meer op en neer en heb ik veel pijn in mijn heup. Hoorde dat het weer volgende week beter wordt, dus op naar de slippers! Lekker ook dat bewegen van de kleine. Geniet er nog steeds elke keer v an, ook al begint ze steeds harder te schoppen. Ongeloofelijk is het zeker en erg spannend ook. Ach ups en downs horen er gewoon bij. Hormonsters he!?! Daarom hebben wij elkaar.
Vandaag dekenhoes en mutsjes opgehaald die speciaal voor ons gemaakt zijn. Ze zijn super schattig! Verder erg veel last van vocht in benen en voeten door de warmte.
Oudejaarsvlindet, super zeg. Vond dat ze leuke dingen hadden staan op de website. Vervelend zeg dat vocht vast houden. Ik heb daar gelukkig nog geen last van. Wel goed op je zelf letten hoor!
Heey meiden, ben weer terug van vakantie. Was heerlijk, lekker gerelaxed en uitgerust. Nu helemaal klaar om de babymeubeltjes die ik 2e hands gekocht heb op te knappen. Mijn moeder gaat me daarbij helpen, heb er superveel zin in! Qua zwangerschap gaat het nu heel goed. Voel me echt prima. Geen misselijkheid meer, geen kortademigheid meer. Het enige is dat ik het gewoon wel rustiger aan moet doen. Bij terugkomst de auto uitpakken, wasje draaien, bed opmaken en toen kon ik mooi weer even op de bank gaan zitten uitpuffen. Maar als dat de komende weken zo mag blijven teken ik ervoor! De baby is heerljik aan het schoppen, ongelooflijk zoals mijn buik soms heen en weer gaat. Ik vind het zo bijzonder. Mijn man is echt een schatje, zorgt zo goed voor mij!!!
Zus,, fijn dat je zo een lekkere vakantie hebt gehad en dat het allemaal goed gaat. Ik ben gisteren weer bij de gyn geweest en heb een groeiecho gehad. De kleine meid ligt voor op groei en ze verwachten dat ze rond de 9 pond is als ze geboren is, maar kan ook groter zijn (mijn zus had een meid die bijna 12pond was). Nu wordt ik dus geprikt op zwangerschapssuiker. Dat moet maandag gebeuren. Ook zijn mijn ijzerwaardes nog verder gezakt, dus heb nu nieuwe ijzertabletten. Deze moet ik 3x per dag. Misschien heb ik ook nog een blaasontsteking, maar dat denk ik zelf niet. Ook dat wordt maandag onderzocht. Baal zo ontzettend. Waarom kan er niks gewoon goed gaan. Vond het wel weer super om de kleine meid te zien en te horen dat ze het goed heeft in mijn buik. Over 3weken heb ik weer een groeiecho. Das dan wel weer leuk, maar de rest. Sorry baal een beetje!
Nou heb de uitslag binnen van de suikertest en heb gelukkig geen zwangerschapssuiker. Heb ook geen blaasontsteking, dus dat is ook erg fijn. Wel zijn mijn ijzerwaardes nog steeds erg laag. Hoop dat mijn nieuwe medicijnen snel gaan aanslaan. Hoe is het verder met iedereen?
vanmiddag standaard controle bij verloskundige, verder niet zoveel te vertellen. mijn vriend heeft deze week nog vakantie en zijn voornamelijk bezig met alles afmaken en schoonmaken. zondag wel naar dolfinarium geweest, een vermoeiende maar wel leuk dagje.
Haha, das grappig. Wij hebben ook een boom in de babykamer. Toevallig de boom van de karwei? Mijn vriend heeft die boom aangepast aan ons. 1 van onze katten zit in de boom en de andere kat en mijn hondje komen op een schilderij. De boom hebben wij behangen met 3 soorten behang. Het resultaat is echt geweldig mooi. Het was super veel werk, maar nu die hangt is dat alweer vergeten. Verder ook alles goed met iedereen? Ik heb dinsdag weer controle en volgende week nog een groeiecho. Ben benieuwd hoeveel die kleine meid alweer gegroeit is.
wij hebben zelf een boom getekend en gezaagd, er komen ook haakjes in waar we dingen aan kunnen hangen. waarschijnlijk een muziekknuffel in de vorm van een vogelhuisje of een houten vogelhuisje enzovoort.