Meiden zwanger na behandeling voor PCOS

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zuss, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wat een werk he? Mijn vriend heeft hem eerst op het werk getekend, toen moesten alle afzonderlijke delen uitgeknipt worden, toen uitgezaagt, geverft (3x) en toen behang erop en toen nog alle blaadjes afzonderlijk van elkaar behangen. Het viel ons echt erg tegen, maar het resultaat is erg mooi. Zou wel een foto willen plaatsen, maar heb geen idee hoe ik dat met een ipad doe.

2. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames
    Wat zijn we lekker aan het knutselen met z'n allen. Ik heb de afgelopen 1,5 besteed aan het schuren en schilderen van een commode, ledikantje en kledingkast. Was ook behoorlijk wat werk, maar het is echt supermooi geworden. Ik ben er zo blij mee!

3. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vrijdag 3D echo gehad. Wat is dat prachtig!!!

Echter, de echoscopiste heeft ook nog een meting van de baby gedaan en nu blijkt dat het qua groei (bijna) 2 weken voor ligt op de leeftijd (ik was 27w+4d zwanger en baby is 29w+2d groot, met een uitschieter van het buikje dat al op 29w+6 dagen zat)... Op zich niets verontrustend in deze fase van de zwangerschap, het kan net een groeispurt hebben gehad bijvoorbeeld, maar ik wordt toch nog een keertje extra gecontroleerd. Dus over 3 weekjes een extra 'groeiecho'. Wel gewoon fijn door mijn eigen verloskundige... Mocht baby dan nog groot zijn, dan moet ik waarschijnlijk glucose gaan laten prikken ivm zwangerschapssuiker...

Voor dames die dat (ook) nog niet wisten, sinds 1 maart van dit jaar heeft elke zwanger vrouw recht op een groeiecho rond de 30 weken, vergoed door je verzekering als mijn info correct is!

4. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik krijg al groeiechos. Kleine was met 29 weken bijna 1500gr en met 32 weken bijna 2300gr, dus ze is nogal groot volgens de schattingen. Heb al moeten prikken voor suiker, en dat heb ik gelukkig niet. Kreeg een tip om snoep en andere zoete, suiker dingen en koolhydraten een beetje te vermijden. Dus heb al 2 weken geen snoepje meer gehad, snik heb er zo een zin in. Volgende week weer een groeiecho en dan zien hoeveel ze weer is gegroeit. Wij krijgen helaas allemaal grote kinderen, mijn zus een 9 en 11 ponder, dus was wel een beetje te verwachten. Wordt nu gelukkig goed in de gaten gehouden, dus we wachten rustig af.

Heb je ook allemaal fotos en een dvd meegekregen van de echo? Wij wel en hebben die een paar x gezien en nu gaan we afwachten tot ze er in real life is. Spannend.

Had gisteren ook nog controle in het zh. Gyn was ziek dus had nu een x een verloskundige. Is wel anders zeg. Bloeddruk was nog steeds erg goed en ben weer 1 a 2 kilo kwijt. Dus ben nu in totaal 1 a 2 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. Kon gelukkig geen kwaad en vind het best fijn. Wat er niet aankomt hoeft er ook niet af. Alleen blijft mijn ijzerwaarde zakken. Moet nu maandag weer bloedprikken en dan dinsdag na de groeiecho nog langs de gyn om de uitslag te bespreken en als mijn ijzer dan nog meer gezakt is, krijg ik een ijzerinfuus. Zou wel fijn zijn, want voel me zo slapjes. Denk dat als het ijzer probleem is opgelost, ik me een stuk beter voel, want verder heb ik niet veel klachten.

Hoe is het met de overige zwangere. This zo stil hier!

5. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

mijn boom is af, ik zal binnenkort foto's plaatsen! plaatsen jullie ook foto's als jullie klaar zijn?

6. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Oudejaarsvlinder, dat wil ik wel, maar kan jij mij uitleggen hoe dat dan moet?

7. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Selina, ik zal het even uitleggen:

Als je op de knop 'plaats reactie' onderaan het laaste bericht op het forum klikt kom je in een nieuw scherm waarin je een bericht kan typen. Je kan dan op twee manieren een foto toevoegen:
    1) Klik op het paperclipje symbool naast de plekken waar je het lettertype kan aanpassen
    2) Maak gebruik van de knop 'beheer bijlagen' in het vak 'overige opties' (onder het vak waarin je je bericht kan schrijven).
    Beide openen dezelfde pop-up waarin je een bestand kan toevoegen, dit wijst zich vanzelf.

Succes, ik ben benieuwd!

8. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Dank je wel. Alleen via de ipad lukt het niet, maar zal binnenkort wel achter de computer kruipen om ze erop te zetten.

9. oudjaarsvlinder

Bij deze mijn babyboom: zelf ontworpen, uitgezaagd (mijn vriend dan), geverfd, ledverlichting die verkleurd achter de boom geplaatst en haakjes in de boom zodat we er dingentjes aan kan hangen.

Bijgevoegde bestanden:

10. oudjaarsvlinder

Hoi, hoe is het met jullie?

Ik ben vandaag bij verloskundige geweest, baby heeft nog weinig ruimte en controle was verder goed. Ijzer was net op het onderste lijntje, dus die moet ik nog een keer laten prikken en vandaag de resus injectie gehad.

11. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hier gaat allesgoed. Moet nog 4 weken (mits ik op de datum beval, dus het zullen er wel 5 zijn). De tijd is zo snel gegaan. Dinsdag weer op controle en dan elke week terug komen. Vind het wel spannend worden en vind vooral de bevalling een beetje eng. Maar we zien wel hoe het gaat. De kleine meid wordt op 8,5 pond geschat. Hoop dat ze niet groter is, maar dat zien we dan ook wel weer. Kamertje is af, koffer is gepakt. Moet alleen het huis nog helemaal schoon hebben en het bed op klossen zetten en dan ben ik er klaar voor. Mijn ijzerwaardes beginnen eindelijk weer wat te stijgen, maar in combinatie met een lage bloeddruk sta ik nog niet echt stevig op mijn benen. Ook al wat buikpijn en momenteel veel last van lucht in mijn darmen met bijbehorende krampen. Is ook logisch, want veel ruimte hebben die natuurlijk niet meer. Hoop eigenlijk dat ze dinsdag al mooi is ingedaald.

Hoe is het verder met de rest? Het is zo stil hier.

12. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey meiden, ben terug van een week congres voor mijn werk...

Selina, dat wordt echt spannend hoor, nog 4 weken!

Hier zijn de gevoelens wisselend. Op zich gaat het wel goed, maar aan de andere kant maak ik me ook een beetje zorgen.

Ben as maandag 31 weken zwanger (7 maanden), maar lichamelijk kan ik niet zo veel meer. Lopen is zwaar, maximaal 15 minuten, en dan krijg ik last van pijn van aan mijn banden en een enorm oncomfortabel gevoel laag in mijn buik en bekken. Dan wil ik alleen nog maar zitten. Verder groeit mijn buik ontzettend hard. Iedere keer als ik mezelf in de spiegel zie lijkt het alsof er weer een paar centimeter bij gekomen zijn. Mijn huid en buikspieren zijn ook regelmatig echt pijnlijk. Als ik 's avonds in bed op mijn zij draai, trekt alles en moet ik echt mijn kaken op elkaar houden om niet steeds au au au te zeggen. Ondanks dat ik echt geen extra dingen eet, ben ik de afgelopen week 2 kilo aangekomen.

Tijdens mijn laatste echo op 10 augustus liep de baby qua gewicht 2 weken voor op de leeftijd. Ik ben heel erg bang dat het veel te snel groeit, en ik daarom deze klachten ook heb. Aanstaande dinsdag heb ik weer een afspraak bij de verloskundige en krijg ik ook een groeiecho. Ik kan niet wachten tot het zover is en met haar te overleggen.

Ik moet eigenlijk nog de hele maand september werken, maar weet eigenlijk op het moment helemaal niet of ik dat wel ga volhouden...

Zit dus ff in een dipje...

13. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Zus, vervelend zeg. pijn bij omdraaien in bed heb ik ook, maar hou me niet in hoor. doet iets pijn dan mag iedereen het weten ook. vaak trek ik me om oid aan de arm van mijn vriend. maar soms ga je echt door een hel.

ook mijn meisje ligt 3 weken voor op groei. moest iig opletten met snoepen en ongezonde dingen en bij de tweede groeiecho groeide ze weer mooi met de curve mee. wel zit ze nog steeds aan de bovenkant van de curve.

Overeg dan even met je werkgever. misschien kan je gedeeltelijk de ziektewet in. goed naar je lichaam luisteren hoor. En ook al ligt de baby voor qua groei, je komt dan vanzelf bij een gynacoloog en die houden je goed in de gaten. Als de baby echt groot is gaan ze eerst een test doen voor zwangerschapsdiabetes. ik had dat iig niet, dus grote kinderen komen gewoon voor bij ons in de familie. onze meid wordt bij de geboorte nu op 8,5 pond geschat en dat was bij de eerste groeiecho 9,5 pond. maar ik denk wel dat ze iets zwaarder wordt nog, aangezien ik momenteel mijn snoepen helemaal niet meer in de hand heb. heb daar gewoon zo een zin in, dus dan maar een iets grote meisje. Maar maak jou nou niet te veel zorgen, want dat is niet goed voor jou en niet voor de beeb. nog ff afwachten tot de echo dinsdag, maar je hebt op de groei van de kleine gewoon geen invloed. de baby heeft het gewoon super goed bij jou in de buik en daar kan je trots op wezen.

Dikke knuff iig voor jou om je dit weekend door te helpen.

14. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik zou nog een foto plaatsen van onze boom. Dus bij deze. ben er nog steeds super blij mee en erg trots op vriendlief dat hij dit zo mooi heeft gemaakt.

15. oudjaarsvlinder

@ zuss,
    het wordt steeds zwaarder en bij mij drukt het kindje beneden heel erg waardoor ik veel pijn heb met lopen. Als ik wil draaien in bed dan wordt ik eerst wakker en kom overeind om weer goed te gaan liggen.

@ selina, wat een leuke boom :D

16. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Zuss, hoe gaat het nu met je? Hoop dat alles nog een beetje lukt.

17. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Selina, wat lief dat je ernaar vraagt!

Laat ik beginnen met het lopen: dat gaat een stuk beter. In de nacht van zondag op maandag is de kleine waarschijnlijk eindelijk gedraaid, zodat hij met zijn hoofdje naar beneden ligt. Ik vermoed dat, omdat ik hem eerst altijd in de buurt van mijn linkerlies voelde schoppen, en nu veel meer rechtsboven, in de buurt van mijn lever. En toen ik van het station naar mijn werk liep, merkte ik een echte verandering. Het lopen is veel minder zwaar en pijnlijk dan daarvoor. Ook mijn vk bevestigde deze ligging en dat het zeker wel geholpen zou hebben, dus daar ben ik erg blij mee!

Bij de vk hadden we dus ook de groeiecho. Baby loopt nogsteeds een beetje voor, maar nu maar 1 week + 1 dag. Dus minder dan de 2 weken van de vorige keer. Gezien het postuur van mijn man en mij is het ook niet de verwachting dat het een klein kindje zal worden, dus op dit moment helemaal niets aan de hand.
    Mijn glucose was 6.1, terwijl die aan het begin van mijn zwangerschap 4.5 was. Hij mag niet hoger dan 7 worden is mij verteld.
    Ik heb mijn angst geuit over dat de baby erg groot zou worden. Een vriendin van mij heeft er 3 weken geleden eentje gekregen van 4,8 kilo, en ik heb de vk verteld dat het van mij ook wel een kilootje minder mag. Besloten is om de groei van mijn baby extra te blijven volgen. Dus tijdens de komende afspraken bij de vk blijven ze voorlopig mijn glucose prikken en een groeiecho maken. Ben superblij dat mijn vk-praktijk dit gewoon allemaal zelf kan!

Zorgen zijn dus eigenlijk weer verdwenen en kan weer meer genieten van mijn zwangerschap. De piekstok van het ledikantje is binnen, dus ik ga samen met mijn moeder beginnen met het naaien van het hemeltje en de gordijntjes, de laatste klusjes voor de babykamer!

Ps. Wat een ontzettend mooie boom Selina, daar mogen jullie vet trots op zijn!

18. oudjaarsvlinder

@ zuss, fijn dat je nu beter voelt en dat je goed in de gaten gehouden word!

ik heb vandaag een zwangerschapsfotoshoot gehad, erg leuk.
    Het was een kadootje voor mijn vriend voor zijn verjaardag, een foto van mijn dikke buik.

19. oudjaarsvlinder

1 van de vele foto's van de shoot. Is dit wat om in te sturen voor buik van de maand?

Bijgevoegde bestanden:

20. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Oudejaarsvlinder, erg mooie foto. Je kan het iig proberen toch! Laat je het weten, want dan stem ik wel even op je.

Deel Deze Pagina