Meiden zwanger na behandeling voor PCOS

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zuss, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Nino, wat verschrikkelijk. Zo veel sterkte meid... Je verdriet grijpt me aan.

Dikke knuffel,

Hadassa

2. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey meiden
    Ik was eigenlijk wel behoorlijk ondersteboven van het nieuws van Nino. Voornamelijk ook omdat gisteren onze eigen 9 weken echo gepland stond. Iets waar ik heel erg naar uit keek, maar na het bericht ook angst voor kreeg. Ik heb me daarom even teruggetrokken van het forum. Kon er even niet zo goed mee omgaan. Sorry...

Maar de echo was goed! Een mooi kikkervisje (dikkopje) van 2,46 cm. We zaten nu niet meer bij de fertiliteitspoli maar bij de 'zwangerenafdeling'. Helaas was de resolutie van het echo-apparaat wel minder hier, maar ik heb iets van een hoofdje en armpjes/beentjes kunnen zien!

Ook ik krijg al echt een buikje, mensen die mij goed kennen (man, zus, ouders), die kunnen het al zien. Hoop dat ik het nog 3 weken voor de rest van de wereld (vooral collega's) verborgen kan houden...
    Mijn eigen broeken pas ik niet meer, dus ik heb al een zwarte-positie-pantalon gekocht en van het weekend wil ik op zoek naar een positie-spijkerbroek. Verder draag ik rokjes (met elastieke band) en jurkjes, vooral die laatste helpen wel goed om mijn buikje te verstoppen op mijn werk.

3. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Nino, hoe gaat het nu met je? Dikke knuf en denk aan je.

Ik ben net terug uit het ziekenhuis. Moest 3 nachten blijven ivm uitdroging door het vele spugen. Kreeg 2 dagen 3 liter vocht en daarna werd het afgebouwd. Gelukkig was het nog niet heel ernstig, maar voel me nu wel weer een stuk beter. Ga wel lekker rustig aan doen de komende periode.

4. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Zuss, jij trouwens ook gefeliciteerd met je mooie echo. Was ik gisteren vergeten te zeggen.

5. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wat is het stil hier zeg. Vorlopig niemand met echo's of afspraken?

Ik moet dinsdag weer naar de gynacoloog. Heb er wel zin in. Lekker hartje luisteren en mijn moeder gaat mee. Dus dat is ook wel leuk.

Volgens mij neemt iedereen wat afstand van zwangerschapspagina, of niet. Heb dat zelf iig wel. Kijk alleen nog in dit topic en nog 1 ander topic. Laat me veel te veel meeslepen met alles en had daar ook aardig wat stress van.

Nou ik hoop dat dit topic snel weer wat gaat leven.

6. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    Hee meiden,,

Sorry dat ik er ook wat minder ben, maar ben nogal geschrokken van bepaalde verhalen waardoor ik dus inderdaad ook een beetje afstand heb gedaan!

Maar hier alles goed! Kleine frummel groeit goed en het gaat nu opeens hard alweer 9 weken :D..
    24 april mag ik voor het eerst naar de vk ben echt reuze benieuwd!

hoe is het met de andere meiden??

veel last van kwaaltjes??

7. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    hierbij mijn echo foto van afgelopen dinsdag :)!!!!

Ben nu al zo verliefd op ons miniwondertje

8. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Kirsss, wat een poepie. Kan me voorstellen dat je verliefd bent. Ik werd dat vooral bij de 10 weken echo.

Ik merk ook dat ik me alles aantrek. Ik las zo ontzettend veel, met de gedachte dat ik het zo weer los kon laten. Nou niet dus. Vorige week werd ik ineens zo bang. Bang voor de bevalling en bang voor de periode erna. Stom is dat. Het zullen de hormonen wel zijn en toen ik het deelde met vriend en ouders was ik het ook direct weer kwijt gelukkig. Daarom lees ik alleen dit topic nog en een het clomid topic waar ik ook in heb gezeten. Verder probeer ik nu niet meer op zwangerschapspagina te zitten, wat best moeilijk is.

9. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Hey meiden,

Sorry voel me best een beetje schuldig. Kan me voorstellen dat je slecht nieuws je erg aantrekt. Zeker in de eerste 12 weken van je zwangerschap. Het is allemaal zo spannend.
    Fijn dat alles goed gaat met jullie.
    Soms is het inderdaad ook fijn om even afstand te nemen van t forum en even met andere dingen bezig te zijn. Moet zeggen dat ik in t forum waar ik al lang actief in ben heel veel steun ervaar.
    Hier gaat t nu met ups en downs. Word misselijk als ik aan t moment denk dat ze zei dat t niet goed was. De curretage was heftig, maar ze waren in het zkh zo ontzettend lief, begripvol en erg ondersteunend.
    Heb een mooi armbandje gekocht als herhinnering aan ons kleine vlindertje. Een bedeltje van een vlindertje aan een leren wikkelbandje. Ben nu bezig om het verdriet een plekje te geven. En proberen te kijken naar de toekomst. Dat maakt me ook wel weer angstig, want we zijn zo lang bezig geweest met zoveel teleurstellingen. Ben bang dat t nooit meer lukt.
    Nou ja ik moet zeggen dat ik me sinds gister iets beter voel, dus langzaam krabbel ik wel op.
    Mn werk geeft me alle ruimte dus dat is echt heel fijn. Maandag ga ik lekker met mijn ouders, broer, schoonzus en mn kleine neefje een midweekje weg. Lekker ff andere omgeving en afleiding.
    Woensdag de 25ste heb ik weer een afspraak met mn gyn. Controle en bespreken hoe nu verder. Wil eigenlijk meteen weer verder met een behandeling.

Ik zal af en toe eens lezen hoe het met jullie gaat meiden. En hopelijk mag ik me snel nog eens voegen bij jullie cluppie.
    Vergeet niet (ondanks dat het soms spannend is en je soms angst hebt) vooral te genieten. Komt wel goed bij jullie.

Kirss: Mooie echo hoor!

10. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Nino, bedankt dat je hier je verhaal even komt doen. Jou verhaal heeft ons allemaal idd. erg geraakt. We beseffen allemaal heel goed dat zwanger worden niet vzanzelfsprekend is, maar blijven ook niet. Fijn dat je weer een stukje positiever klinkt en de moed hebt gevonden om weer door te gaan. Ik wens je dan ook heel veel succes bij alles en hoop dat je snel weer in blijde verwachting mag zijn meid van een gezond kindje. Succes!

Hoe is het verder met iedereen hier? Het is idd. erg stil hier. Kirss, mooie echo hoor. Heerlijk hoe verliefd je kan zijn op je poppetje hè, het is zo compleet in deze tijd en zo zichtbaar tijdens eens echo. Ik had het precies zo hoor. Geniet er lekker van meid. Hier hoop ik 12 weken zwanger te zijn deze week. Ook weer een fijne mijlpaal.

Hier...ziek! Gisteravond ziek naar huis gegaan vanaf mijn werk. Ik stond te draaien op mijn benen en heb heftige hoofdpijn. Een zware kou in mijn hoofd. Ik hoest en voel me echt niet goed. Ook erg vermoeid. Moet het toch maar ff de tijd geven om er bovenop te komen denk ik. Tja, nu ben ik niet tot veel in staat. Loop de hele nacht te snotteren. Heb net ff thee gemaakt en hopelijk kan ik zo weer lekker slapen. Dat is heel vreemd, dan ben je zo moe, en toch kan ik niet slapen. Heel frustrerend is dat.

Groetjes,

Hadassa

11. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey meiden
    Sorry dat ik een tijdje niets van me heb laten horen. Maar hier gaat alles gelukkig goed. Het meest fantastische afgelopen week was: ik heb zelf het hartje van onze kleine gehoord! We hebben zo'n AngelSounds doptone gekocht, en daarvan wordt gezegd dat je deze pas na 12 weken, op de verpakking staat 14-16 weken, kan gebruiken. Ik was pas 10 weken en 3 dagen, maar ik kon het niet laten om het even uit te proberen. Je kan ook heel leuk naar je eigen hart, darmen en slagaderen (bv in je lies) luisteren. Natuurlijk ook even zoeken naar de baby, en toen opeens, het geluid van een supersnel stroomtreintje! Ik kan alleen maar keihard gillen en lachen, dat had ik echt niet verwacht. Het is steeds even zoeken, maar tot nu toe elke keer gevonden. Er wordt veel geschreven over het thuisgebruik van een doptone, of het je nou juist geruststeld (als je het hartje vind) of juist extra gestressed maakt (als je het hartje niet vind). Maar ik sta er gelukkig op dit moment erg nuchter in, dus ik laat me niet gek maken. Als ik hem een keer niet vind, dan heeft ie zich vast verstopt. Het is echt een precisiewerkje. Soms heb ik 'm gevonden, maar als je de doptone dan maar een milimeter anders richt is het al veel minder duidelijk. Als ik het gevonden heb luister ik heel even, een paar minuutjes, en dan ben ik weer helemaal blij. Mijn man vind het ook supergeweldig, het is voor hem iets 'tastbaars' dat hem meer aan de kleine verbind.

Volgende week een drukke 'baby-week'. Op woensdag eerste afspraak bij de verloskundige, op donderdag echo voor de nekplooimeting + bloed prikken en op vrijdag laatste afspraak bij de gyn. Tja, het bleek onmogelijk om dit allemaal op één dag te plannen

Verder heb ik al een echt buikje, die ik vanaf vandaag ook niet meer hoef te verstoppen, want ik heb het mijn collega's op mijn werk ook verteld. Wat een opluchting. Ik werk hier namelijk pas 1,5 maand (al ken ik de collega's wel al langer), maar iedereen is blij. Natuurlijk wordt er ook wel een beetje gebaald dat ze het zo snel al weer langere tijd zonder mij moeten doen, maar iedereen drukt mij op het hart dat dat niet erg is en dat ik me er geen zorgen over moet maken. Door mijn buikje pas ik mijn eigen broeken al niet meer, dus draag ik al positiebroeken en veel jurkjes. Heb zelfs extra leggings moeten aanschaffen...

Over aanschaffen gesproken, ik was voor mijn positie-spijkerbroek naar een heel bekende babyzaak (P**n*t*l) en natuurlijk hebben we daar ook nog even verder rond gekeken. Jemig, wat is nieuw babyspul duur! Bijna 1000 euro voor een complete wandelwagen of meer dan 1000 voor meubels voor de babykamer! Mijn man zei al: had ik dat geweten, was ik eerder gaan sparen... Dat wordt dus heel veel tweedehands, lang leve M***tp****s.

Zo, zijn jullie weer een beetje up-to-date over het wel en wee in mijn leventje. Liefs!

12. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Nino, je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor. Dit hoort er nou eenmaal bij en zwanger worden en zwanger blijven is nou eenmaal niet vanzelfsprekend. Ik hoop ook voor je dat snel weer verder kan en snel weer zwanger bent van een wondertje dat lekker blijft plakken.

Hadassa, beterschap. Vervelend dat jij je zo ziek voelt. Over 2 dagen dus 12 weken, super zeg. Ga je de combitest nog doen?

Zuss, leuk zeg dat je het hartje zo makkelijk vind. Het zou niks voor mij zijn. Zou me alleen erg ongerust maken als ik hem niet kan vinden. Ook lekker dat je het niet meer hoeft te verbergen op het werk. Fijn zeg, zo een week met allemaal aparte afspraken. Geniet van de aankomende echo.

Ik moet vanmiddag voor controle naar de gyn. Hopelijk gaan we het hartje luisteren en ook hoop ik dat ik nog een echo krijg. Ga ik gelijk vragen of ze al kunnen zien wat het gaat worden. Mijn vriend kan niet mee, dus mijn moeder gaat lekker mee. Voel me gelukkig ook alweer een stuk beter. Heb niet meer gespuugd en kan me ook weer goed zelf redden. Moet wel blijven eten en drinken, maar dat zit alweer helemaal in mijn systeem en gaat dus ook ontzettend goed. Hoop dat ik nu weer een beetje kan genieten.

13. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Klinkt super Zuss. Ik heb ook zo'n ding, de Luvion. Daarmee hoor ik nog helemaal niks. Jammer, zou me wel wat gerust stellen. Prenatale is ook niet d goedkoopste winkel hoor. Daar zou ik niet maarzo mijn spullen kopen. Kijk eens bij de babydump of bij babypark. Vaak hebben ze mooie aanbiedingen.

Hier goed ziek, nog steeds. Het schiet niet op hoor.

14. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

hoi allemaal,

vorige week had ik een goeie griep, nu beter maar nu heel veel last van de misselijkheid.

Ik heb bijna alle baby spullen al, ik heb heel veel gekregen van gezinnen die het niet meer nodig hadden. Mijn vriend heeft het toekomstige babykamer al leeggehaald en zal waarschijnlijk van het weekend beginnen met het strippen.

15. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Selina, en....? Heb je nog een echo gehad en weet je nu wat jullie krijgen?

Hier 12 weken... Yippie..!

16. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Jep, hebben nog een echo gehad, maar ze wilde/kon niet zien wat het zou worden. Toch nog maar even geduld hebben tot 15 mei. Dan heb ik de volgende controle en 30 minuten later de 20 weken echo. Alles was goed. Voldoende vruchtwater en de kleine was lekker aan het koppeltjeduikelen. De arts was alleen uitgelopen en moest al die tijd weer inhalen. Was dus een erg korte controle van 5 minuten waar we zelf een heel dik half uur voor hebben moeten wachten. Maar het was erg leuk de kleine weer ff te zien. Ook hebben we op 12 juli een 3/4d echo gepland. We gaan met een grote groep, wij zelf en beide toekomstige opa's en oma's en mijn zus gaat misschien ook mee. Heb daar ook zo een zin in. Ook heb ik de cursus vastgelegd, ookal moeten we nog even kijken hoe alles loopt ivm de vakantieperiode. Ook komt woensdag de box en hebben we via marktplaats al aardig wat dingen aangeschaft (allemaal nieuw van iemand die zo een winkel had en gaat emigreren) dus daar hebben we wel mazzel mee. Maar nu ik eenmaal ben begonnen met kopen, is het wel verslavend. Zo leuk!!

Oudejaarsvlinder, alle spullen al? Zo dat doe je goed. Lekker is dat. Fijn ook dat je zo veel hebt gekregen. Wij krijgen ook veel van mijn zus.

Hadassa, 12 weken, gefeliciteerd!!!

17. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    hoi meiden,

hier ben ik weer even, Hier alles zn gangetje.
    De onzekerheid zit er wel goed in en ben blij dat ik dinsdag weer naar de vk kan en we een echo krijgen!! ( ben extreem misselijk geweest en van de ene op andere dag was het opeens weg en ben nu dus echt onzeker of het allemaal nog wel goed gaat )

hoe is het bij jullie meiden??

@Selina, Jammer dat ze het nog niet konden zien..Maar bijna de 20weken echo en dan weetje het :D..
    en lekker he al allemaal spulletjes kopen ik kan ook echt niet wachten :D...

@Hadassa, Weer een mijlpaal bereikt :D!!!

@oudjaarsvlinder..Heerlijk dat je zoveel spullen hebt gekregen het kost allemaal genoeg!! En zo ga je al wel een beetje het gevoel krijgen..

@Zus, hoe is het allemaal afgelopen meis?? of is het deze week die drukke week??

@allen fijn weekend nog

Liefs

18. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik heb echt geluk gehad met al die spullen
    Ik had al een kinderkamer gekregen van een gezin waar ik oppas, het wiegje waar ik zelf in heb gelegen en volgens mij zelfs mijn moeder.
    Ik heb verder een hele mooie luxe kinderwagen gekregen met alles er op en er aan. tip: Het is wel handig als je het autostoeltje gelijk op je onderstel kan klikken zonder er eerst adapters er op te moeten zetten.
    Verder wipstoeltje en badstandaard met bad en tummytub gehad. Ik kreeg nog meer spulletjes als ze de zolder heeft opgeruimd. Ik moet zelf nog kleine dingetjes kopen en dan krijg ik nog van mijn schoonmoeder de box en waarschijnlijk een kinderstoel.

19. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Selina, ben blij om te horen dat je misselijkheid minder is en dat je weer goed kan eten en drinken. Hopelijk is dat nu voorbij! Jammer dat je zo'n korte controle had, maar je hebt in ieder geval kunnen zien dat het goed gaat daarbinnen. Het is grappig, voor ik zwanger was dacht ik altijd dat ik niet het geslacht van het kindje zou willen weten. Het leek me zo leuk om compleet verrast te worden bij de bevalling. Maar nu kan ik niet wachten tot ik weet of ik een jongetje of meisje bij me draag...

@Hadassa, gefeliciteerd met je 12 weken! Hier afgelopen maandag ook de magische grens bereikt! We zijn het goede nieuws ook meteen veel wijder gaan verspreiden. Iedereen is zo blij.

@Kirsss, fijn dat je zo bij je verloskundig langs mag komen om je onzekerheid de kop in te drukken. Ik ga vandaag voor het eerst naar de verloskundige, ik hoop maar dat het klikt. Heb inderdaad dus deze week mijn 'babyweek'...

@Oudejaarsvlinder, wat fijn dat je al die spullen hebt gekregen! Wij hebben behalve een badje nog niets aangeboden gekregen... Ik wil de kinderkamer op marktplaats kopen en deze dan samen met mijn moeder zelf schilderen en versieren (is van ons allebei een hobby), dus dat is ook niet nodig. Maar jemig wat kost dat allemaal veel geld als je het nieuw zou kopen...

Ik klets jullie over mezelf aan het eind van de week wel bij, als ik alle afspraken en controles heb gehad!

20. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    hier alles gelukkig goed!
    ons kleine hummeltje doet het uitstekend :D..
    hartje klopt goed en de beeb beweegt heerlijk..Super mooi om te zien!

@zus, Super benieuwd hoe jou week is verlopen!?

@Selina, Voel je je nog steeds beterder meis?

@Hadassa, hoe is het bij jou meis??
    last van kwaaltjes

@en de rest van de meiden hoe gaat het met jullie??

Liefsss

Deel Deze Pagina