Meiden zwanger na behandeling voor PCOS

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zuss, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey dames

Hier ook alles goed. Wat een verademing om uit de klinische omgeving van het ziekenhuis te zijn en zo'n gezellige verloskundige praktijk binnen te stappen!
    Met ons minimensje gaat het heel goed. Het beweegt lekker, het hartje klopt door, twee armpjes, twee beentjes... Heerlijk!
    Met mij gaat het ook goed. Beetje moe, beetje misselijk, beetje (ahum) plassen, maar ik mag absoluut niet klagen!

2. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

@ zuss, mooie echo!

3. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @zus, fijn dat het zo goed gaat!! En wat een mooie echofoto!!

@allen, hoe is het meiden??

4. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Zuss, prachtige echo zeg!!

Hier gaat alles zijn gangetje. Heb wel de laatste twee weken te veel gedaan, waardoor ik veel buikpijn heb. Heb mijzelf nu dus ff rust gegeven en hoop dat het dan beter wordt. Verder begint mijn buikje echt te groeien en volgens mij voel ik de kleine al.

Zwangerschapsdementie, hebben wij nou al een lijst gemaakt wie zwanger is, hoeveelste kindje en wanneer de bevalling is? Ben het helemaal kwijt, dacht van wel, maar weet het niet meer.

5. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Dag dames.

De weken vliegen voorbij al lijkt oktober nog ver weg hihi.
    mijn buik groeit goed en met de kleine gelukkig ook alles in orde.

Heb zojuist een afspraak gemaakt voor een 3d echo op 21 juni.
    Kwam er gisteren achter dat het vergoed werd door mijn verzekering :D

6. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Zo annoniempje, dat is leuk! Hoe ben je daar achter gekomen dan?

Ik heb 12 juli mijn 3/4d echo. Dan ben ik 29 weken zwanger. Helaas ivm alle vakanties kon ik niet eerder, nou ja jammer dan. Mijn ouders en de ouders van mijn vriend en mijn zus misschien gaan ook allemaal mee. Wordt een gezellige drukke boel.

Nu eerst afwachten tot 15 mei voor de 20 weken echo. Vind dat de tijd op het moment erg langzaam gaan ivm de volgende echo en controle.

7. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    ik had mijn verzekering een mail gestuurd over de kosten van de bevalling. Wat je vergoed krijgt in het ziekenhuis enzo.
    Daarbij stond dat je het vergoed krijgt tot 100 euro.

Ik vind mijn 3d echo best vroeg, maar ook inderdaad met vakanties en andere dingen wat we hebben was dit het handigst.

vind jij die 20 weken echo ook zo spannend?
    ik kijk er na uit, maar vind het ook wel eng. Toch bang dat er wat mis is ofzo.

8. oudjaarsvlinder

Selina1984, 29 september, 1e kindje
    Anoniempje, 5 oktober, 1e kindje
    Hadassa, 28 oktober, 3e kindje, zhs mbv sectio

oudjaarsvlinder, 28 oktober, 1ste kindje
    Gooischemama, 30 oktober, 2e kindje
    Zuss, 5 november, 1e kindje
    Nino, 6 november, 1e kindje
    Marijkeuh, 13 november, 1e kindje
    Kirsss, 15 november, 2e kindje
    Sween4, 18 november, 1e kindje

Ik heb het lijstje weer even naar boven gehaald.

Dinsdag intake gesprek en een echo gehad bij verloskundige, ik ben iets langer zwanger dan eerst in het ziekenhuis werd gezegd.
    De verloskundige zei dat het een druk kindje is, ik gelijk: nee hé, het lijkt op z'n vader. Mijn vriend is ook erg druk en kan helemaal niet stil zitten. Voor de rest gaat het goed, alleen ik kokhals de hele dag en zelfs overgeven en dat had ik niet voor 12 weken. Zijn er meer die hier last van hebben?

9. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Selina1984, 27 september, 1e kindje
    Anoniempje, 5 oktober, 1e kindje
    Hadassa, 28 oktober, 3e kindje, zhs mbv sectio[/B]
    oudjaarsvlinder, 28 oktober, 1ste kindje
    Gooischemama, 30 oktober, 2e kindje
    Zuss, 5 november, 1e kindje
    Nino, 6 november, 1e kindje
    Marijkeuh, 13 november, 1e kindje
    Kirsss, 15 november, 2e kindje
    Sween4, 18 november, 1e kindje

Even mijn datum veranderd.

Annoniempje, misschien een goed idee om de verzekering een mail te sturen. Welke verzekering heb jij dan? Ik vind de 20 weken echo heel spannend. Hoe dichterbij het komt hoe spannender ik het vind. Vind daarom ook dat de tijd heel erg langzaam gaan.

Oudejaarsvlinder, ik heb met 15 weken in het ziekenhuis gelegen met uitdrogingsverschijnselen door het overgeven. Dat vonden ze ook in het ziekenhuis een beetje raar, maar het was toch echt zo. Sinds ik uit het ziekenhuis ben gaat het gelukkig een heel stuk beter. Moet me alleen niet te druk maken en voldoende slapen en eten. Misschien toch even je urine laten checken op uitdroging. Want als je uitgedroogt bent wordt je nog misselijker. Ik hoop dat het snel over is!

10. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Mijn datum is bijgesteld naar 7 oktober :)

Ja vind het toch wel fijn om te weten hoeveel er vergoed word enzo. Ik ben verzekerd bij FBTO :)

11. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee dames, hier weer even een update van mij. Ookal ben ik 'pas' 13 weken, ik merk wel dat ik zwanger ben hoor! En ik ben echt geen aansteller... Mijn eigen broeken pas ik (al lang) niet meer, zelfs joggingbroeken vind ik niet echt prettig (dat elastiek dat op mijn buik drukt). Verder merk ik al dat ik mijn buikspieren ontzie door mij met mijn armen uit stoelen, banken en auto's te hijsen. Ook tijdens lichamelijk inspanning merk ik het, traplopen of een heuvel beklimmen moet wat langzamer, de fietsversnelling een standje lichter. Ik vind het nogal wat, ik ben pas op 1/4 van mijn zwangerschap... Zijn er meer van jullie die dit herkennen?

12. oudjaarsvlinder

@ selina, ik ben niet uitgedroogd, ik spuug namelijk 3 a 4 keer per dag en meestal mond vol en soms meer. vind vooral het kokhalzen vervelend dat gaat echt de hele dag door.

@ zuss, ik draag al 4 weken zwangerschapsbroeken en kreeg al heel snel last van mijn rug, ook heb ik last van mijn buikspieren (buikbanden).Sinds deze week krijg al een aantal jassen niet meer dicht.

13. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Oudejaarsvlindet, gelukkig maar. Ik weet dat het erg vervelend is! Hoop dat het snel over gaat.

Ik pas opzich alles van mijzelf nog, maar krijg dan wel sneller een geirriteerde buik. Draag nog steeds mijn eigen broeken en heb wel een aantal zwangerschapsbroeken, maar ik wissel het vaak af. Maar mijn buikje begint nu toch steeds meer te groeien, dus wie weet pas ik binnen no time mijn eigen broeken niet meer. Met shirtjes heb ik helemaal geen problemen.

Nog iets meer dan een week (8dagen) en dan hebben we de 20weken echo. Joepie. Hoop dat de tijd snel gaat!

14. oudjaarsvlinder

Tip: Het EK komt er aan en om er toch leuk uit te zien heb ik een oranje jurkje met korte mouwtjes gekocht bij de action. Er kan een grote buik in, jurkje is er rekbaar!

15. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oudejaarsvlidern, leuke tip! Zelf ga ik het bavaria-'jurkje' als tshirt gebruiken.... (waarschijnlijk netals de restant de nederlandse vrouwen die niet maatje Xxs hebben...)

16. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @Oudejaarsvlinder, Wat een super leuke tip..Ik ga ook eens kijken!
    Me buikje begint nu echt te groeien dus dat lijkt me te gek in zo'n oranje jurk :D..
    Hoe is het verder?

@Zuss, hoe is het meid? bijna 15 weekjes! Wanneer heb je weer een echo of controle??

@Selina, Spannend je 20 weken echo, ik hoop dat alles goed is meid!!

@Hadassa, Hoe is het daar meid??

Hier alles verder goed..Rustig aan. Maandag weer een controle bij de gyn dus ben benieuwd en dan dinsdag naar de vk.

verder zit ik te twijfelen om een geslachtsbepalings echo te doen, ik ben dan 16 weken en 2 dagen en ben bang dat het dan nog niet te zien is...Hoe denken jullie erover? en gaan jullie een extra pretecho nemen??

Liefs

17. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kirss, ik heb weer een afspraak bij de verloskundige op 23 mei. Heb er wel zin in!

Verder is het voor sommige mensen misschien 'over the top', maar wij hebben een heel pretecho-pretpakket gekocht!!! Er zit een heel leuk echocentrum hier in de buurt, die uitgebreid de tijd voor je nemen en waar de omgeving tenminste niet zo klinisch is als in het ziekenhuis. We hebben een 2D pretecho met 17 weken en 24 weken (waarbij respectievelijk mijn ouders en schoonouders mee gaan. De aanstaande oma's waren helemaal in de wolken, hun hebben nooit een echo gehad toen ze zwanger waren van ons en onze broers/zussen en het lijkt ze fantastisch).

Verder natuurlijk de medische echo met 20 weken (die ook in hetzelfde centrum zal plaatsvinden) en we hebben onszelf nog een 3D echo cadeau gedaan met 27 weken (bij deze twee zullen we met z'n tweeen zijn).

Over geslachtsbepaling: voordat ik zelf zwanger was dacht ik altijd dat ik het noooooit zou willen weten en dat het moment supreme dan superromantisch was. Maar nu met die kleine in mijn buik kan ik niet wachten om te weten of het een jongetje of meisje is. Toch denk ik dat ik het niet met de 17 weken echo (want dan kan het al) laat doen, want ik vind het wel iets prive van mijn man en mij, en niet met mijn ouders erbij. Dus ik denk dat ik wacht tot de medische echo met 20 weken...

18. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wij hebben 12 juli een 3 d echo met 29 weken zwangerschap. Dan gaan mijn ouders en schoonouders mee. Duurt 45 minuten, je krijgt alles op dvd, sleutelhanger met fotos, gewone fotos en een goodiebag. Maar we hebben dus alleen deze extra genomen en verder niet. Wachten gewoon tot de 20 weken echo met de geslachtsbepaling. Voor ons is dat dinsdag dus, joepie.

19. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Nou we hebben de 20 weken echo achter de rug. De 20 weken echo was geweldig. Alles zag er normaal uit, dus dat is super. En we krijgen een meisje! Was gisteren helemaal aan het zweven, zo mooi was het. Was wel een beetje bang voor een hazelipje, omdat mijn neefje en mijn broer dat hebben, maar het lipje was mooi gesloten. Zucht, ben verliefd!

Hoe is het hier verder? Soms is het wel heel erg stil. Hoop dat het met iedereen goed gaat!

20. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Selina, een meisje, gefeliciteerd! Wat fijn dat alles in orde lijkt te zijn, daar mag je best een paar dagen van zweven...

Ik heb de 23 weer een afspraak bij de vk en de 29e een pretecho.

Deel Deze Pagina