Sinterklaas?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by tweemeisjes, Dec 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Dames mijn vraag is als volgt.
    Hoeveel geef je uit aan je kindje met sinterklaas?
    Natuurlijk verschilt dit nogal, maar ik ben zo bang dat ik haar verwen. Ze is bijna vier!
    De andere baby is net 11 dagen oud. Ideetjes welkom!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,799
    113
  3. tweemeisjes

Kijk, en dat is nog redelijk. Ik zit heel tijd te twijfelen. Laatst was er een moeder wat 150 per kind uitgaf. Das al gauw 300 euro... :S :S
    En dat vindt ik tever gaan, maar aan de andere kant denk ik dan dat ik ze tekort ga doen. Pfff en dan wil je ze niet verwennen... Vreselijk.
    haha. maar 40 euro is netjes! bedankt!

4. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Wij waren vorige week voor bij Toys'R'us 170 euro kwijt en dit bedrag was dus voor beiden (85 euro per kind). Gister nog wat kleine dingetjes gekocht. Denk dat ik bij elkaar ongeveer 100 euro per kind kwijt ben. Maar wij geven dan ook niets met kerst, zolang ze zo klein zijn doen we alleen sinterklaas en als ze niet meer geloven zal dat langzaam maar zeker verschuiven naar kerst...

En geloof me, voor bovenstaand bedrag heb ik echt geen bèrgen met speelgoed. Het kost gewoon veel geld allemaal....

5. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Wij proberen het ook wat te beperken. Van ons krijgt hij ongeveer €60,- aan kado's. Dat is 1 groot kado en 3 kleintjes. Bij m'n vriend op het werk heeft hij ook al iets van €15,- gehad en de opa's en oma's zullen zich ongetwijfeld ook niet in kunnen houden. Wij hadden ook al zoiets van: pfff krijgt ie niet veel te veel?

6. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    pff wat veel geld zeg

youame heeft van ons paar kleine kado's gehad van 5 euro per stuk in der schoen en heeft een dekbed overdrek van dora gehad
    dice heeft alleen een projector gehad van ons zoveel snapt hij nog niet

van mijn moeder hebben ze gehad

Dice 2 broekjes en 2 truitjes
    youame een puzzeltje en een knuffelhondje

vrijdag krijgen ze nog wat van de andere opa en oma

met kerst geen idee krijgt ze meer van mijn schoon familie
    ik ga volgende week even rondkijken

7. Iloon

Iloon Fanatiek lid

May 5, 2007
    2,583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    aan sinterklaas geven wij 10 euro per kind uit, met de kerst is dat 50 euro per kind

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Hier 15 euro per kind en dan krijgen ze nog wat van de opa en oma's. Aan kerstkado's doen we niet.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Wij hadden 50 euro afgesproken, maar er komt nog steeds iets bij, leuk boekje van Nijntje enz. Dus ik denk dat we nu op 75 euro zitten :oops:

10. mamavanro

mamavanro Bekend lid

Apr 6, 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Ik heb voor mijn zoontje van ruim 4 jaar 80,- uitgegeven..waarvan ik 1 paar nieuwe schoenen gekocht heb...de rest cars auto, speelkleed , carsboek en zaklamp. Hij heeft al zoveel speelgoed...dat ik dacht doe dit jaar er gewoon nog een paar schoenen bij..want al dat speelgoed..... :)

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb voor 2 kids 210 uitgegeven.
    Normaal gebeurd het niet over de 200 hoor.
    Maar wij vieren Sint gewoon met zn viertjes(wij 3 en oma) en ook de kerst en ik heb t dan samen gedaan met mn moeder.
    Dus t valt erg mee.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Denk voor de oudste rond de 100 euro. Daar zitten dan ook nuttige cadeaus bij zoals regenlaarsjes. De jongste krijgt wat speelgoed en rompers met lange mouwen.

Voor dochter van mn vriend ook een combinatie van leuk en nuttig. Zo krijgt zij van sint een winterjas en trui voor haar paardrijlessen. Heeft ze toch nodig, krijgt ze nu gewoon in sintpapier. Ook zij voor ong. 100 euro.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik weet niet precies wta ik kwijt ben. weet wel dat ze ook nog hele veel krijgt van tantes en ooms. ze krijgt van ons een baby born magic eyes en een baby born buggy. daarbijnog wat kleine dingen als speentjes en voeding voor de pop. denk toch welzon 150 euro

van de tantes en omas krijgt ze bij elkaar ook wel zon 300 euro. veel te veel verwent dus weer. nou ja nu kan het nog. volgend jaar is er een baby bij en zullen dan ook minder te besteden hebben.

ze heeft al heel veel speelgoed maar de babyborn vond ik wel leuk nu ze grote zus wordt. zo kan ik straks de baby wassen, aankleden, eten geven en zij de hare :)

14. tweemeisjes

Ik ben ook terug van de winkel. haha. het is 50 euro geworden. NETJES. maar ook genoeg. Oma's en opa's proppen ook de sintzak nog vol. haha. Die kwamen straks vragen wat er in kon.
    Pfftt. Verwennerij hoor! want ik heb heel veel prutsels gekocht voor mijn dochtertje van vier!

15. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    sjeeee, over de 100 euro voor een kind van nog
    geen 2 jaar, en nog totaal geen weet van sinterklaas....

onze kinderen zijn 3 en 5 jaar.
    krijgen allebei rond de 60 euro aan cadeaus,
    vind ik echt genoeg!

16. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,799
    113
    Wij hebben de 29e al gevierd en Isabella vond het wel aardig, maar snapte er weinig van.

Omdat we het in het dorp van mijn schoonouders vierden kwam sinterklaas met pieten ook bij de mensen thuis.

Nou veilig bij papa op de arm ging dat nog net, want ze zag hem natuurlijk alleen af en toe op tv of in een boekje.

Van alle pakjes hebben we zelfs 4 niet eens uitgepakt. Het was teveel op een gegeven moment.

Maar ik heb ook kleine goedkope dingen gegeven. Een paard van de AH ( gratis gekregen) en een mok van Mega Mindy ( 2 euro)

17. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Hier een cadeautje van € 25,- in de vorm van een nieuw spelletje voor zijn v-smile. (die hij onlangs heeft gekocht van het geld dat op onverklaarbare wijze in zijn spaarpot zat - lees opa's en oma's en mama's knip ;) ).

Van de opa's en oma's krijgt hij een gezamelijk cadeau (een step) en van zijn oom en tante ook nog niets (en dat is meteen de hele familie ;) ).
    Iedereen zit dan zo rond de €15,-.

Met mijn ouders doen we ook nog een kleinigheidje met oud en nieuw en dan blijven we er ook lekker slapen met zijn allen. Denk dat ik dan voor Kylian wat nieuwe kleertjes in pak.

Denk ook dat het bedrag later wel wat hoger zal worden wanneer meneer zelf zijn verlanglijstjes gaat maken :)

Groetjes Anita

18. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wij hebben voor elk 50 euro uit gegeven. Opa en oma geven voor elk nog 45 euro uit en oom en tante voor elke ongeveer 20 euro. Meer dan zat vind ik. Van de andere opa krijgen ze een kleinigheidje.

Tymen heeft ook vooral veel nuttig spul gekregen, zoals kleertjes en iets om mee te knutselen. Hij is in oktober jarig en krijgt dan ook al kado's, dus de kasten puilen wel weer uit! En met de geboorte van zijn zusje is hij ook al verwend. Met kerst doen we nog een kleinigheidje.

Iets heel anders, maar 50 euro is ook niks meer in de speelgoedwinkel tegenwoordig. Tis toch schandalig wat het kost.

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    De bedragen zijn idd hoog. Ik voel me er voor onszelf prima bij omdat het bij ons echt een combinatie is van speelgoed en nuttige dingen. Ik denk dat ik aan echte cadeaus de helft kwijt ben. De rest is b.v kleding die ze toch nodig hebben.

20. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

Feb 6, 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Wij hebben cadeautjes voor 20, euro gekocht. Dat komt omdat hij altijd erg verwend wordt door opa en zijn peet oom en tante. En in januari is hij jarig, wordt hij vier. Hij heeft ook geen wensen, dus een paar kleine dingen. Waarschijnlijk is hij het meest blij met de cars auto van 7,50 euro.

Share This Page