Hi allemaal, Uitgerekende datum komt al gauw in zicht en ben nog niet helemaal uit over schrijfwijze van tweede naam van ons zoontje: Juliën Als je de naam in het nederlands wilt uitspreken zou je dan puntjes op de e zetten? Ivm spraakverwarring... anders wordt de naam misschien als Ju-lien gezien? Of zonder puntjes? Bedankt alvast allemaal!!
Ik zou het ook met puntjes doen. Julien zou je het eerder op z'n Engels uitspreken: Djoe-lieh-un (overdreven). Juliën zou ik echt als Juu-lie-en uitspreken.
Mijn naam heeft ook puntjes op de e. Ervaring wijst uit dat mijn naam altijd het zelfde word uitgesproken, met of zonder puntjes. Zou ik bij jou naam ook hebben denk ik. Zou wel met doen staat mooier. Leuke naam trouwens!
Ik ken een Juliën wat wordt uitgesproken als Zjuu-lie-ÈN. Op z'n Frans dus min of meer. Dus op één of andere manier vind ik op z'n Nederlands een beetje apart bij deze schrijfwijze. Maar goed, dat ligt er dus aan dat ik het anders gewend ben. Julien wordt inderdaad Ju-lien. Dus ik zou de puntjes erop zetten.
Dit inderdaad. Julien wordt in Frankrijk uitgesproken als Zju-lie-èh Julien in Nederland wordt uitgesproken als Zju-lien Juliën zou in Nederland dan worden uitgesproken als Zju-lie-en.