Ik vind dat wel gek staan, Tes.. Alsof het een afkorting is in plaats van een naam. Maar goed, Tes(s) is een verkleinvorm van Theresa / Theresia, en daar zit ook maar 1 s in, dus ja, waarom ook eigenlijk niet?
Ik vind het er niet mooi uitzien. Nu ben ik al niet gek op de naam Tess. Maar veel namen zien er gewoon meer uit als "naam" met die extra letter. Denk aan Scott of Lynn. Nu had ik een collega met dochters: SSET en VVIL. (andersom). Nu vind ik die extra v ongebruikelijk en een beetje raar. Alsof het zo is aangepast zodat het "past" bij Tess. Misschien leuk en drie letters: Viv (uitspraak: fief) Nya Liz Noa (leuk!) Pip Mia Ava/Eva
Hoe zinloos namen met dubbele letters op het eind ook zijn...Zonder de dubbele letters vind ik ze echt niet mooi. Het klopt gewoon niet. Fin, Sen, Tes....Nee! Gewoon Nee
Natuurlijk is een dubbele letter aan het einde nutteloos. Maar ik vind het bij Tess wel mooier staan.
Even wennen, kan op zich wel, maar houd er rekening mee iedereen haar naam automatisch met dubbel S zal schrijven
Ik zal het sterker vertellen, als ik zelf geen Tessa had geheten dan hadden wij onze dochter hoogstwaarschijnlijk Tess genoemd. Ik vind het het zo echt een hele leuke naam.. Ik vind het daarom ook echt niet erg dat bijna iedereen mijn naam afkort naar Tess. 😉😀
Ik snap niet goed waarom iedereen die dubbele letter onzinnig vind. Het is een Engelse naam en in het Engels worden stemloze medeklinkers over het algemeen verdubbeld aan het eind van het woord (stemhebbende niet, vandaar dat Livv er zo raar uitziet). In het Nederlands een beetje zinloos wellicht. Maar schrijf dan ook geen Jayden maar Djeeden? Want die y is ook zinloos, en de a ook want de a-klank zit er helemaal niet in.... Oftewel, hou gewoon de originele spelling aan
de uitspraak word er niet anders van maar Tess met een dubbele S vind ik toch echt mooier staan. Vreemd genoeg vind ik sommige namen gewoon echt mooier met een dubbele letter ookal zijn ze volledig onzinnig. Wij hebben ook een dochter Lynn en ik vind haar naam met de dubbele N mooier staan dan Lyn of Lin.
Mee eens! Ik heb ook niks met overbodige letters, maar als het een bekende naam is zullen mensen het snel verkeerd schrijven. Maar ik ken het dilemma en ik neig ook naar de enkele letter...
Ons kindje krijgt ook een Engelse naam met een dubbele letter achteraan. In vele ogen dus zinloos maar ik zou het persoonlijk veel onlogischer vinden staan zonder dubbele letter op het einde.