Ik spreek NLs met de meiden, mijn man Frans en samen spreken we Engels. Mijn oudste èn middelste spreken alle 3. E is natuurlijk al wat ouder, ze spreken beide alle 3 de talen heel goed. L begint nu met woordjes in het Frans en Engels, maar ze gebruikt de meeste zinnetjes in het Nederlands. Frans is de taal waar mijn oudste 2 het sterkste in zijn. Leuk Yes dat je ook een tweede taal wilt aanleren. Ik zou voor het Spaans gaan, of spreek je al Papiamento?
Elea, knap hoor 3 talen! Maar gaan ze geen arabisch leren? Of spreken ze dat daar niet veel? Ik kan geen papiaments meer, maar gister zat ik wat zinnen te lezen en het kwam me wel bekend voor. Leuke aan papiaments is dat het heel makkelijk te leren is, het zijn vrij makkelijke korte woordjes allemaal. Heb nu voor 20 een dvd voor kids gekocht. Dan kunnen we ff kijken of het was is, voor darren is een volwassen taal cursus toch nog te lastig aangezien je veel moet schrijven ook. Met die dvd leer je dus ook papiaments en is héél stuk goedkoper! Cursus Papiaments voor Kinderen - Woordentrainer Papiaments | Talendomein.nl | 9781862211841
Ze gaan idd 5,5 dag naar school Lin! Best veel, maar E houdt het goed vol en geniet er echt van. Ben benieuwd hoe dat met C gaat volgend jaar, die zal wel goed versleten zijn. Jawel, Yes. Ze kunnen ook Arabisch leren. Ze kennen allebei wel wat zinnetjes en woordjes, maar ze krijgen er geen les in. Ik vond 3 talen zo intensief wel even genoeg. Het zijn pas kleuters hè! Is al heel wat dat ze zich op 3 talen tegelijk moeten concentreren! Wat een mooooooooie testen Lin! Gaaaaaaaf Lekker op vakantie Lin! Heerlijk. Ik ben ook geen inpakfan, maar ben er zo langzamerhand wel goed in geworden. Fijn dat jullie hond gevonden is V.eer! D.ees, balen dat je nog steeds moet spugen Marjon, wat een fijne uitslagen en rapporten! Trotsssss Grappig 'Nana' Hier zegt L, 'Enine, Cee-i-ja en Jivija' erg schattig
@YenD: leuk speciaal voor kids en jij kan het zo ook zelf weer aanleren Succes met jullie webwinkeltje ook @Elea: fijn dat ze de 3 talen goed kunnen, komt altijd van pas @Marjon: succes! Hoe laat moet je of hoe is het geweest?
Hoppa !! 10 kilo en 40 gram schoon aan de haak en 89 cm !!! Kinderarts was super tevreden !! Fijn hoor om dat een x te horen ! Advies voor het eetteam was om ze te bellen dat het nu goed gaat en wel naar de intake te gaan dat je dan iig binnen bent , als het dan weer slechter gaat hoef je niet weer een paar maanden te wachten .. Hij zit alleen elke keer naar de cafe au lait plekjes van Marit te kijken , ben ik wel gewend want Thijme heeft ze ook en meer en duidelijker en groter ....En vroeg al of we daar genetisch onderzoek voor hadden laten doen ...Er zijn idd controles voor geweest maar niet via het bloed , dus dat zal hij misschien nog wel willen doen als het er meer worden , maar dan meer voor Thijme ( voor de ziekte van recklinghausen) .De eerste onderzoeken hebben we daar al voor gehad toen hij een jaar was ...........
Marjon, wauw! 10 kilo! Super Marit! En wat houden die vlekjes in? Elea, 3 talen is idd meeeer dan genoeg ja, maar bedoel meer... als je woont in een arabisch land is toch makkelijker om die taal te leren dan bijv engels... of blijven jullie daar niet wonen? Ik vind het prachtig als kindjes meer talen kunnen, ik hoop ook dat dean straks lekker vlot papiaments kan, nu hij nog klein is pikt hij dat snel op!
die vlekjes kunnen een teken zijn van neurofribomatose ( ziekte van recklinghausen , lang verhaal ..Maar goed gelukkig is dat onderzocht al en alleen niet via het bloed maar is een pittige ziekte .....Google maar eens ..
Bij ons thuis worden deze 3 talen gesproken. Dus ook Engels. En hier spreekt bijna iedereen Engels. In de winkels en bedrijven e.d. werken eigenlijk alleen maar Aziaten en Europeanen/Amerikanen/Australiërs, geen Arabieren. Van de inwoners van Q atar is maar 10% Qatari De rest zijn expats!!!!!!
Fijn Marjon dat ze zo goed groeit!!! Ziekte von Recklinghausen is zeker niet fijn nee Hopen dat bloed gewoon goed is.
hey chica's ik heb op het werk verteld van elea's heerlijk kip/tuc recept. weet iemand hoe lang en heo warm? xx
ze gaan nog geen bloed onderzoeken , en Thijme is al een keer door de mangel gehaald , op de uiterlijke kenmerken en er zit ook een kenmerk bij dat je geestelijk achterloopt , nou dat zit wel snor met zijn cito's , hhihihihi..Ben er niet zo bang voor !!! Maar een x weer een buisje bloed latenn prikken kan geen kwaad ........Je bent er toch weer ff mee bezig als ze weer een x over die plekjes beginnen .....Maar wij hebben ze bijna allemaal alleen Thijme heel erg duidelijk en veel ..Maar ze zijn te klein voor die ziekte ..Ik neem hem bij de volgende controle gewoon ff mee !
@Lvdb: bedankt hoor, jij, nu heb ik zin in die heerlijke kip/tuc dingetjes Heb het recept thuis wel ergens, maar zit nu op mijn werk.
Goede avond. Allee goed met iedereen? Jeeehhh go marit ga zo door. Uhmmm alles gelezen, maar weet het niet meer.