Ja José, vorig jaar ging idd niet door. Dus dit jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen hè Misschien samen Een balletje slaan in je mooie nieuwe outfit? hey Dees, wat zei papa van die mooie test? Juut, lekker doen waar jij je goed bij voelt hoor! Ik kan ook niet tegen chaos en ben een echte rommelkont, dus ik herken het helemaal. Gelukkig hebben wij hier iemand om het huishouden te doen, een luxe die ik me in Nederland ook niet zo gemakkelijk zou kunnen permiteren. Je doet wat je kunt hè en over de rest moet je maar heen leren stappen, anders raak je zo gestressed. Hier gelukkig ook een manlief die veel helpt in huis. Na zijn werk èn zonder er ooit over te zeuren. Dat scheelt ook. Het laatste wat ik wil horen na een dag met de kids is alles wat ik niét gedaan heb!
Maidin, thnx erg lief van je! Ik probeer het 'slechte-moeder-gevoel' ook weg te jagen, dat komt wel goed. Na de vakantie kijken we hoe het verder moet, denk dat we meer een co-ouderschap gaan doen waarvan darren meeste tijd bij zijn papa zal zijn. Ik zie hem liever bijv 3x in de week dat het goed gaat dan elke dag en het slecht gaat... De testen die ze hebben gedaan komt trouwens geen adhd uit, ze kijken nu vooral naar pdd-nos/autisme/asperger... Dees, ook hier superrrrrrrr gefeliciteerd schatjeeee!!!!!
Ik snap je wel hoor Maidin, ik word ook onrustig van mijn eigen chaos soms. Maar ik heb soms het gevoel dat je zoooo hard aan het zoeken bent... naar dé manier om je huishouden goed te runnen. Terwijl ik denk dat het veel belangrijker is dat je vol overgave moeder bent... geniet van je kinderen en daar lekker de tijd en energie in steekt. Ik geloof zelf niet zo in 'methodes'... ik denk dat het antwoord op je onrust diep van binnen zit. En dan kan je allerlei theorieen en tips gaan volgen, maar de onrust zit in JOU. Zoek de sleutel en je zult je rust vinden zeg maarr om in jouw woorden te eindigen: *smak*
Eleeatje: ik heb soms het idee dat jij mijn reacties niet altijd kunt waarderen...correct me if I'm wrong.... ik bedoel het meestal lief hoor! Ik hou er alleen van om een ander soms heel even wakker te schudden.. even uit je veilige, vertrouwde kader stappen en anders kijken naar jezelf. Stukje bewustwording... vind ik zelf heel interessant en leerzaam. (niet om een hele discussie op gang te brengen hoor, maar het viel me gewoon even op ) Slaap lekker allemaal dames!!
Goede morgen! Allereerste: gefeliciteerd Dees! Wat geweldig nieuws. @Yes: ik vind het net ontzettend knap van je dat je probeert om het beste voor Darren te zoeken. Je bent zeker wel een goede moeder. Het is ook niet altijd zo eenvoudig. Dikke knuff. En idd beter 3x goed dat de hele tijd slecht. Soms kan het ook helpen om het patroon te doorbreken zoals nu. Ik duim voor je dat het na zijn vakantie weer beter gaat. Dikke knuff voor jou
@ Ingeltje: smak terug en ik weet dat de onrust uit mezelf komt. Ik heb gemerkt dat als ik het huis uit de chaos hou dan wordt ik zelf rustiger. De methodes gebruik ik op dit moment omdat ik het met vlagen gewoon niet zie zitten. Dan zie ik de rotzooi die er niet is. Het is de onrust in mijzelf en dat maakt het moeilijk. Die onrust komt - denk ik - vanuit het idee dat mijn ouders er ongeveer in hebben gestampt, namelijk dat ik minimaal universiteit moest doen en daarna een hele goede baan. Nu heb ik HBO (ook al knap) en ben ik thuis voor de meiden. Ik sta 100% achter mijn keuze, maar voel me regelmatig zo nutteloos en onbelangrijk. Dit kan ik weg redeneren, maar dat helpt niet tegen het gevoel. De rotzooi laat me denken dat ik zelfs in mijn huidige positie faal, iets wat de depri gevoelen erger maken. okay moggel overigens. Ik ga hier een kleine baby eten geven...
@Juud: niet fijn dat je je zo voelt. Gelukkig zie je zelf wel in wat er aan de hand is. Als opruimen jou helpt om rustig te blijven/worden dan moet je dat gewoon doen. En eens het opgeruimd is blijft er nog genoeg tijd over om van je meiden in alle rust te kunnen genieten. Dikke knuff voor jou!
Eekje wel goed eigelijk. wel snel honger en duizelig van zitten naar staan en bukken naar staan. vreselijk zere boobies. en steken onderin me buik. mja het stelt me wel weer gerust dat herrinert mij eraan dat ik echt zwanger ben
@Dees: houden zo En op tijd een stukje eten en rustig rechtstaan. Duizeligheid heb ik trouwens ook gehad (maar niet deze zwangerschap)
Kan ik me voorstellen Dees. Moet je maar een extra koekje vragen bij die lieve mevrouw waar je laatst was Hihi, laat ze je helemaal niet meer werken
Eekje whaha ja heb zelf al wel extra koekies in me tas omdat ik sinds maandag ochtend ineens extra honger kreeg. dus nu grote stuk ontbijtkoek in me tas en evergreen haha. strakjes weer werken maar heb nog geen zin ben lui vandaag
Hihi heb je de winkel leeggekocht Dees Weer zo'n mooie test! Spannend weer hè. Idd rustig aan die eerste weken, je wordt door al die hormonen zoooo moe. Haha extra koekje bij diemevrouw is idd een goed idee