8 maanden, ochtendslaapje? no way!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shaylen, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik heb een vraag, mijn dochtertje slaapt niet meer ´s ochtends, ze gaat er om half 7 uit in de ochtend en met me mee naar het werk (kinderdagverblijf op het werk), de leidsters geven aan dat je haar op bed kunt leggen wat je wilt maar ze blijft keten en lachen, dit doet ze thuis ook, ik leg haar dan om 13.00 thuis op bed en dan slaapt ze wel, meestal anderhalf uur, met als resultaat dat ze ´s avonds om 18.00 doodop is en naar bed wil (en ook gaat) en dan doorslaapt tot 6.30 uur de volgende ochtend.

op zich vind ik het geen probleem omdat het overdag is maar anderhalf tot 2 uur op een dag slapen is toch veel te weinig voor zo´n klein poppie?

haar schema ziet er dus zo uit:
    06.30 uur wakker
    13.00 slapen tot 14.30 soms 15.00
    18.00 slapen tot 06.30 uur

ik leg haar wel consequent om 10.30 uur op bed maar ze slaapt dan niet, ze is ook niet vervelend of zo, gewoon wakker.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Mijn dochtertje is ook 8 maanden en doet al vanaf dat ze 5 maanden is nog maar een slaapje overdag! :$ En ze doet het er prima op, maar het lijkt zo weinig idd. Ze gaat om 19.30 uur naar bed, wordt helaas nog 1x of 2x wakker voor een (borst)voeding en slaapt dan weer tot 08.30. En dan dus haar middagslaapje van 13.30-15.30, ook echt maar twee uurtjes. Ze is verder een heel tevreden popje en altijd aan het lachen dus het zal wel goed zijn voor haar zo.....

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Mijn dochter deed met die leeftijd ook nog maar 1 slaapje. De een heeft meer nodig dan de ander. Probeer 18.00 uur iets te rekken. Je zal zien dat het met de tijd vanzelf later word.

4. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Grappig ik wilde net de zelfde topic openen

Mijn zoontje heeft er sindskort ook last van, hij slaapt heel slecht overdag. Gisteren sliep hij maar 1 uurtje overdag. Vandaag 2 x een halfuur (ik heb hem in de ochtend echt moeten inslapen. Gelukkig slaapt hij wel van 20:00 tot 06:00 daarna weer van 06:00 tot 08:00. Ik denk dat het een fase is . Om 20:00 is hij echt kapot en slaapt hij meteen tijdens borstvoeding

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou haar denk ik wel consequent op bed leggen om 10:30. Dan maar wakker, maar ze ligt iig in een prikkelarmere omgeving dan de woonkamer met speelgoed etc en ook al slaapt ze niet, ze rust misschien wel wat uit en houdt t dan misschien 's avonds ook iets langer vol!

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn dochtertje doet het er ook prima op Nikki88, dus wat dat betreft vind ik het niet erg, maar ik leg haar nog steeds wel elke dag op bed (of de leidster van het kdv) alleen ze slaapt dan niet, maar goed ik denk dat druif gelijk heeft, even een prikkelarme omgeving is ook rusten.

ik vroeg me eigenlijk af of het niet abnormaal is maar ik zie dat het vaker voorkomt ;)

ik maak me nog wel eens druk omdat haar pappie ADHD heeft.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Het kan een fase zijn, mijn zoon heeft deze fases ook af en toe. Dan weer 1 slaapje voor een paar weken en dan in ene weer 2 slaapjes. Volgens mij is hij nu wel definitief over op 1 slaapje ook maar van 2 uurtjes en dan is hij 18 uur uitgeteld! en ligt 18 uur in bed nu 's avonds. Volgens het KDV zoekt hij nu zijn ritme met 1 slaapje overdag en heeft hij dit dan slaapt hij wel langer overdag, we zullen zien ;)

Deel Deze Pagina