Ik ook niet. Ik zou compleet in shock zijn. Ik kan me overigens herinneren dat er een keer een aflevering van dr Phil was over een jongetje die ook dieren martelde en doodde. Het begon met vissen volgens mij. Zijn moeder betrapte hem dat hij zijn vis aan het ontleden was. Hij zei dat hij wilde weten hoe het beestje er van binnen uit zag. Maar toen begon hij ook andere (huis)dieren te martelen en doden. Hamsters en katten volgens mij. Ik weet niet hoe het met dat gezin is afgelopen.
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, maar in dat geval heeft ze nog steeds geen normaal leven toch?
Dank je wel voor je kortzichtige reactie. Mijn broer kon dit ook met gemak, mijn ouders is niets mis mee. Met mij ook niet. Dit is helaas aangeboren. Helaas heeft mijn broer dit moeten bekopen met zelfmoord op 23jarige leeftijd. Heel naar voor mijn lieve ouders!!!!
Wat vreselijk voor jou en je ouders dit! Maar helaas is het wel zo dat er iets is dat dit triggert in het leven van een kind. Een traumatische gebeurtenis, hoeft inderdaad niets met ouders te maken te hebben. (Maar in de meeste gevallen wel de leefomgeving; oom, tante, leraar, sportclub, kerk) Veel van deze kinderen hebben ook een hechtingsstoornis en/of ptss. Er zijn nl ook veel kinderen met deze stoornis die een vrij normaal leven kunnen leiden doormiddel van aangeleerd gedrag of sociaal wenselijk gedrag. Het is dus niet zo zeer een kortzichtige reactie, maar meestal waarheid. (Ik werk met kinderen met ernstige stoornissen)
Wat vreselijk, er moetiets vreselijks zijn aangedaan aan het kind of het zit echt niet goed in de hersenen. Heb al ergens ooit gelezen dat kinderen die tot zo iets in staat zijn later als ze volwassen zijn nog een stap verder gaan. Hopelijk kunnen ze haar helpen en blijft ze op het normale pad en hoop wel dat instanties haar blijven volgen.
Ik hoop dat de beide meisjes psychische hulp krijgen evenals de familie. Het lijkt me niet normaal als een kind dat al doet op deze leeftijd. Verschrikkelijk voor degene die de filmpjes als eerste gezien heeft.
Waar zie jij dat ik de ouders de schuld geef? Ik wil best erkennen dat het woord leefomgeving ongelukkig gekozen is en ik anders bedoeld had dan hier wordt opgevat, maar zelfs een leefomgeving gaat verder dan de ouders alleen. Of het nu door door haar hersenen komt of dat dit meisje ernstig getraumatiseerd is door omstandigheden, je kan mij niet vertellen dat zij zich veilig voelt. Of dat een onveiligheid is in haar omgeving of in haar eigen hoofd, het is hoe dan ook erg.
Ik had precies begrepen wat je hier zegt; een onveiligheid in haar hoofd of in haar omgeving. Ik vond je reactie helemaal niet kortzichtig. En ik denk dat je het juist goed verwoord. Het lijkt me verschrikkelijk voor de ouders. Maar ook voor het meisje zelf. De komende jaren van haar leven gaan heel moeilijk zijn, voor alle betrokken partijen. En dan is het nog maar de vraag of dat ooit echt goed komt....
Klinkt als een sociopaat. Die beginnen ook vaak op jonge leeftijden met dieren, brrr. Hopelijk komt er geschikte hulp voor het meisje.
Dat kind is echt ziek! Sowieso lijkt me dat de ouders hier eerder aan de bel hadden kunnen trekken? Dit is natuurlijk niet op een op de andere dag...
Jij weet toch niet of die ouders al geen hulp hebben ingeschakeld? Je weet ook niet of dat kind eerder zulk extreem gedrag heeft vertoond. Of je moet dat gezin persoonlijk kennen, dan heb ik niets gezegd.
Je doodt niet ineens 5 dieren met je blote hand, daar is echt al meerdere dingen aan vooraf gegaan hoor.
Ik denk serieus dat dat meisje gruwelijke dingen in haar leven heeft meegemaakt zoals verkrachting oid. Het is een manier van afreageren van stress. Ik weet dat het debiel klinkt maar zo is het waarschijnlijk wel. En nee,niet iedereen die veel heeft meegemaakt doet zoiets. Ik heb een vriendin gehad die verkracht is en die sloeg haar hond uit woede/pijn whatever en daarna was het janken en mij bellen omdat ze zoveel spijt had. Heel erg. Ze heeft wel hulp gezocht maar geen idee hoe het haar vergaan is. Oh en ja daar begon ze ook op haar 10e mee.
Alles kan. Kan zijn dat ze een rot kindertijd heeft, dat ze in een nachtmerrie leeft en dit een kreet voor hulp is. Maar als zij een echte sociopaat, psychopaat is dan kan het zijn dat ze in een heel normaal gezin opgroeid bij extreem lieve mensen. Dan hebben we nu gewoon gelijk gehad dat ze niet al te slim is of een stomme fout heeft gemaakt zoaks de camera's niet gezien te hebben. De meesten kunnen dit zo goed verbergen en mensen manipuleren dat ze heel zekden gepakt worden.
Je wordt niet geboren met een persoonlijkheidsstoornis; deze ontwikkelt zich gedurende je opgroeien door een combinatie van aanleg en omgeving. Een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis (sociopaat) ontstaat dus niet zomaar, daar gaan vaak veel aan vooraf waardoor kinderen zich niet gezond kunnen ontwikkelen en uiteindelijk dingen doen zoals dit meisje heeft gedaan..