please...iemand tips over dag/nachtritme?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JsMama, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

alleerst...ik hoop dat hij hier goed staat, want het is eigenlijk geen voedingsvraag. Het gaat er misschien wel deels over, maar het is bedoelt voor de dag-/nachtritme.

Ook ben ik niet zo goed in het verwoorden van mijn vraag, maar ik hoop dat jullie het begrijpen, haha.

Ons kleintje is morgen 6 weken oud en doet het vanaf dag 1 heel erg goed. Hij groeit goed en ook aan zijn ontwikkeling kunnen ze niet zien dat hij iets te vroeg was.

Nu krijgt Jesse flesvoeding om de ongeveer 3 uur ('s nachts vaak 4 uur) Hij komt zelf om de drie uur voor een flesje, dus doen we het eigenlijk op verzoek. Als hij namelijk een keer overdag iets langer doorslaapt, dan laten wij hem gewoon slapen totdat hij zelf wakker wordt.
    Wij maken hem dus niet wakker omdat er een flesje in zou moeten.

Nu gaat het alleen elke keer 's avonds fout. Na de fles van 18.30/19:00 uur valt hij namelijk in slaap en wordt zelf niet meer wakker. Ook slaapt hij dan dieper dan overdag.
    Wij durven hem echter dan niet letterlijk te laten slapen, want wie weet hoe laat hij dan zelf pas een keer wakker wordt. Hij is pas 6 weken en heeft volgens mij die voeding toch nog wel nodig. Normaal maak ik hem dus toch maar om ongeveer 23.00 uur wakker voor nog een flesje. Dit flesje drinkt hij dan ook wel met moeite helemaal leeg hoor. Daarna komt hij echter zelf weer om de 3 tot 4 uur!!

Gisteren zijn schema in de war waardoor hij zelf zijn flesje al om 17.30 uur wilde krijgen. Hij is daarna in slaap gevallen en ook niet meer wakker geworden. Weer maar om 23.00 zelf wakker gemaakt voor een flesje. Daarna kwam hij weer om 02.00 en om 05.30 uur.

Volgens ons denkt Jesse dus dat hij 'al mag slapen voor de nacht' na zijn flesje van 19.00 (of zoals gisteren 17.30 uur) Wat zouden jullie nu doen??

2. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo

Mijn dochter sliep vanaf 6 weken de nacht door, vanaf 23:00 tot 6:00 ongeveer. Ook zij ging na de voeding van 19:00 savonds slapen, en ik maakte haar wakker om 23:00. Eerst dronk ze deze nog op, maar op een gegeven moment kreeg ik haar gewoon niet meer wakker, en als ik haar dan wakker kreeg werd ze zo boos dat ze niks meer wilde drinken. Ze wilde gewoon slapen. Ik weet niet hoeveel je zoontje weegt en of hij goed op gewicht is. Ik heb toen het CB gebeld en mocht haar dus laten slapen vanaf de fles van 19:00. Ik ben met die fles wel gaan schuiven, zodat ik hem ongeveer om 20:00/20:30 gaf, en na dit flesje, sliep ze door tot de volgende ochtend. Als ze honger hebben, worden ze echt wel wakker.

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    je topic hoort idd in het gedeelte Flesvoeding thuis :D

4. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    haha...dus toch.

zal hem ook daar posten.

Deze kan dus gesloten worden, dan begin ik daar wel overnieuw

5. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    by the way...het gaat natuurlijk wel over het ritme, dus is voeding wel de juiste plek??

ach...hij staat nu ook daar, dus ik hoop maar dat zp de foute sluit.

Deel Deze Pagina