Meisje (12) dood gevonden in Drenthe

Discussie in 'De lounge' gestart door Batchie, 13 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Uitgegeven: 13 december 2006 12:50
    Laatst gewijzigd: 13 december 2006 12:59

VALTHERMOND - Het lichaam dat dinsdagavond is gevonden in het Drentse Valthermond is van een 12-jarige meisje. Het kind komt uit het in dezelfde gemeente gelegen Tweede Exloërmond.

De politie heeft de hele nacht onderzoek gedaan in de omgeving van de vindplaats. Iedereen die in de buurt kwam moest zich identificeren. Ook zijn de kentekens van passerende auto's genoteerd.

Ouders en leerlingen van de school van het meisje zijn woensdagochtend op de hoogte gesteld. Het onderzoek van de politie richt zich op het achterhalen van de doodsoorzaak.

Dinsdagavond is sporenonderzoek verricht op de Valtherdijk waar het meisje gevonden is. Dit onderzoek wordt woensdag op de relevante plaatsen voortgezet, meldt de politie.

:( alweer een kind...

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    mijn hart huilt :( heb zelf een dochter van 12

3. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    heb er kippenvel van gekregen! waar gaat dit in godsnaam naar toe?

4. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    ja inderdaad waar gaat dit naar toe, je kan niet meer normaal tv kijken of het bericht komt al dat er een kindje levenloos gevonden is. Is het nou echt altijd de schuld van jeugdzorg die te laks is met berichten over gezinnen? Ik weet het niet. misschien moeten we net als vroger wat meer sociale controle hebben in het dagelijks leven..

5. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik las het ook daarnet....vreselijk. :cry: :cry:
    Rust zacht kleine, grote meid.

6. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Wie zegt dat ze uit een probleem gezin komt.....misschien is ze wel aangereden terwijl ze op weg naar huis was.

Niet te snel conclusies trekken....je kunt mensen enorm kwetsen door dit soort opmerkingen.

7. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ja zag het ook net, Ze weten geloof ik nog niet hoe en wat he? tenminste wij nog niet.. erg hoor!

8. sim

sim Niet meer actief

dit is bij mij in het dorp... het is echt gekkenwerk hier... :cry:

9. sim

sim Niet meer actief

het was jammer genoeg wel een probleem gezin, maar inderdaad je weet de aanleiding niet, het is wel een heel afgelegen gebied waar ze gevonden is...

10. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ben misschien een beetje ouderwets, maar je laat je dochter van 12 toch niet alleen naar huis fietsen in het donker? Zeker niet in een afgelegen gebied.

11. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    het is echt te verschrikkelijk voor woorden. dit is al het zoveelste kind dit jaar en het houdt gewoon niet op. waar gaat deze wereld heen en dan te bedenken dat ik hier een nieuw wezentje ga neerzetten. het is weer een zwarte dag

12. sim

sim Niet meer actief

nee meis, dat is niet ouderwets, het kan gewoon niet meer in deze wereld..
    ik heb pas mijn dochter van deze school gehaald en ze zit nu op een andere school hier in het dorp. we hebben een brief mee gekregen dat we de kinderen zelf op eigen manier kunnen voorbereiden.. ze hebben nog niet verteld om wie het gaat, maar de meeste ouders weten het dus al wel. de kinderen worden morgen op niveau op de hoogte gebracht.

mijn dochter kent dit meisje dus wel en ze speelden toen op school altijd wel in een groepje samen...

ben zo aangegrepen, ben er zo misselijk van.....

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Waar houdt het op......

14. Niet meer actief

:( arm kind...triest dit hoor..hoeveel volgen er nog :cry:

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jeetje zeg, het gaat maar door... lijkt wel of er iedere dag iets gebeurd :cry:

16. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    sorry, het was niet mijn bedoeling om een vervelende opmerking te plaatsen. Maar tegenwoordig is dit zowat standaard..

ik zag vandaag dat het meisje ernstig verminkt was en dat haar moeder haar heeft moeten identificeren aan de hand van haar kleding en haar niet zelf heeft gezien :cry:

17. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Vreselijk :cry: probleem gezin of niet of wat dan ook dit mag gewoon niet gebeuren zo onschuldig klein kind :cry:

Het is hier ook vlakbij vind het best eng hoor dat dit gebeurt is.

18. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Geeft niets hoor...maar je weet nooit of er een bekende van haar hier mee leest.

19. Niet meer actief

Drents meisje slachtoffer van verkeersongeval
    15 december 2006, 17:51 (6 reacties)

EMMEN (ANP) - Het 12-jarige meisje dat in de nacht van dinsdag op woensdag dood is aangetroffen bij het Drentse Valthermond, is het slachtoffer geworden van een verkeersongeval. De politie liet vrijdag weten dat de verwondingen van het meisje daarop duiden.

Verder maakte de politie bekend dat er geen aanwijzingen zijn voor seksueel geweld. De politie wilde niet zeggen door welk voertuig het meisje is aangereden. Ook stelde de woordvoerder niets te kunnen zeggen over mogelijke verdachten.

De exacte locatie van het ongeval is ook nog niet bekend. Wel is duidelijk dat de politie uitgaat van een misdrijf. Doorrijden na een ongeval is een misdrijf. Het is nog niet duidelijk of het meisje al dan niet met opzet is aangereden.

Zoektocht naar sporen

Vrijdagochtend zochten de Mobiele Eenheden van Groningen, Drenthe en IJsselland met behulp van helikopters naar sporen in het gebied. De ME bewaakt ook plekken om sporen veilig te stellen. Daarnaast wordt in Tweede Exloërmond, waar het slachtoffertje vandaan komt, en in de omgeving meer gesurveilleerd dan anders.

Het lichaam van het meisje lag aan de Valtherdijk, tussen de dorpen Valthe en Valthermond. De moeder van het meisje heeft haar geïdentificeerd met behulp van de kledingstukken die het kind aanhad.

20. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik heb het gisteravond ook gezien maar wat ze op het nieuws zeiden vond ik ook raar ze zeiden dat haar fiest een heel stuk verder onbeschadigd lag en dat bij een verkeersongeval.

Deel Deze Pagina