Meisje (12) dood gevonden in Drenthe

Discussie in 'De lounge' gestart door Batchie, 13 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Waar gaat het in hemelsnaam naartoe met deze wereld...

2. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Tis echt heel triest :cry:

Jeugdzorg .....geen goed woord voor over :evil:

Maar ik hoop wel dat ze de daders pakken .
    Het maakt niet uit hoe het kind om het leven is gekomen (door verkeersongeval of ronduit moord ) , het is gewoon erg .

Groetjes Joyce

3. sim

sim Niet meer actief

heel triest, heel zielig..

weet wel dat dit nu wat anders is om aan de kinderen hier te vertellen, dan dat er een moordenaar rond loopt...

hoe leg je een kind uit dat iemand een kind heeft vermoord, alle kinderen zijn daar bang voor en slapen slecht, een ongeluk is "makkelijker" uit te leggen.. nog niet, maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel... :cry:

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Jeugdzorg .....geen goed woord voor over!

Hier wil ik even op reageren! Ik vind het heel snel gezegt dat alles maar aan de jeugdzorg ligt! Ik werk in de jeugdzorg en gelukkig niet als voogd/gezinsvoogd, maar in een kinderhuis...en echt geloof me...Als je in de jeugdzorg werkt dan heb je er alles maar dan ook alles voor over om kinderen te helpen en uit situaties te halen waar ze niet horen..maar helaas, de overheid werkt niet altijd even makkelijk mee, de geldkraan wordt dichtgedraaid, de regels zijn aangescherpt, er moet wel heel veel gebeuren wil jeugdzorg mogen ingrijpen! En ja, door die strenge regels wordt er te laat ingegrepen en dus gebeuren er dingend ie niet hadden mogen gebeuren!
    Roep dus niet te snel dat jeugdzorg niks doet, maar kijk verder, ook jeugdzorg moet zich aan de regeltjes houden, ze zetten zich 200% in, anders kan je dit werk niet doen, ze hebben vaak door personeel/geld tekort, meet dan 10 gezinnen in hun eentje! maar helaas....de overheid werkt niet altijd lekker mee!
    Sorry moest dit even kwijt, ik werk in de jeugdzorg, vriendinnen zijn gezinsvoogden en zien vaak alle ellende voorbij komen en staan vaak machteloos!

Verder is het natuurlijk verschrikkelijkw at hiet gebeurt is, het lijtk wel niet op te houden..elke week staat er wel een neiuw kindje in de krant...Bah..wordt er naar van!

kus miek

5. Claudia32

Claudia32 Actief lid

12 nov 2006
    133
    0
    0
    Moeder
    Tilburg
    Nou sorry hoor, maar ik denk dat als je nakijkt hoe vaak Jeugdzorg al in het nieuws is geweest het afgelopen jaar, dan zit er toch echt wel wat fout in die organisatie!

6. sim

sim Niet meer actief

ook sorry, maar ik ben het hier mee eens. er komen uit verschillende regio's zoveel negatieve berichten in zo'n korte tijd. Plus ik heb er in het verleden ook gewerkt dat wel als secretaresse, maar ben blij dat ik er niet meer werk. het kan wel allemaal aan regeltjes liggen, maar na zoveel jaar zou er dan toch eens een lichtje moeten gaan branden dat er iets niet schort aan die organisaties, en verandering moeten komen.

het woord jeugdzorg en kinderbescherming komt mij ook de keel uit!

7. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Wat heeft jeugdzorg met dit topic te maken? Er is hier een meisje op een vreselijke manier verongelukt.

8. sim

sim Niet meer actief

klopt, je hebt gelijk het heeft helemaal niks met dit topic te maken, maar kon het even niet laten om te reageren....

er heersen gewoon nog zoveel vragen omtrent de dood van dit meisje, en tja, jeugdzorg heeft wel in dit gezin gezeten, maar goed, om ontopic te blijven, zoveel ongeloof en triestheid op ditmoment

9. word er niet goed van dat degene die er waarschijnlijk mee te maken heeft nu zo´n gestoord verhaal ophangt over samen met het meisje slachtoffers te zijn geweest van een ontvoering....

welke onzinnige smoes........zou iedereen met gezond verstand niet gelijk naar de politie zijn gegaan?

Ben wel heel benieuwd wat er werkelijk afspeelde daar, dat haar fiets onbeschadigd verderop lag is zo vreemd....

Heb ook twee kids die elke dag ver moeten fietsen sta af en toe doodsangsten uit met slecht weer en als ze laat thuis zijn...het wordt alweer zoooo vroeg donker nu. :(

10. sim

sim Niet meer actief

geruchten (maar dat zeg ik geruchten) gaan rond dat deze persoon in kwestie al niet zo goed in de buurt lag (sociaal gezien) maar inderdaad net wat je zegt, vreselijk dom verhaal en heel ongeloofwaardig. zit je als volwassene veilig thuis en meld niet aan de politie dat er nog een kind in het spel is.

heb ook gehoord dat deze persoon verscheidende keren over die dreef is gereden, mensen uit de omgeving vonden het al zo raar gezien het tijdstip en het weer en jaargetijde, hoop echt voor iedereen hier dat de waarheid gauw boven water komt.

er wordt hier momenteel veel gegist en gespeculeerd en kan zeggen, vooral voor de kinderen wordt het er niet beter op.

wel vind ik dat de politie goed werk heeft geleverd om zo snel al iemand op het spoor te zijn in zo'n onduidelijke onsamenhangende zaak.

ik volg de laatste week een forum uit een nabij gelegen dorp en het schijnt dat veel tips daar van af zijn gehaald. het laatste nieuws wordt steeds geupdated....

woensdag wordt afscheid genomen van het meiske.... :cry:

11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Helaas verschillen we van menig betreft jeugdzorg en gelukkig kan dat ook!
    Maar ind. sorry, dat is niet de isseu van dit topic! Het is gewoon een drama wat hier gebeurt is en ik hoop snel dat de waarheid boven tafel komt en wens ouders, vrienden, familie en dorpsgenootjes het aller beste toe!
    kus miek

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik vind eigenlijk ook wel dat er niet zo snel gewezen moet worden, er word altijd gezocht naar een schuldige, maar wanneer er op straat iets gebeurd loopt ook bijna iedereen gewoon door.
    niemand weet wat hier gebeurd is, en de enige schuldige is de dader!
    niet jeugdzorg, want er zijn ook heel veel regeltjes mee gemoeid om daadwerkelijk op tijd in te kunnen grijpen. je kunt als hulpverlener niet zomaar binnenstappen en een kind onder je arm nemen en meenemen. was het maar waar. ik heb ook wel eens wat geroepen, maar nu ik meerdere mensen gesproken heb, weet ik dat het sommige gezinsvoogden wel 20 kinderen onder hun hoede hebben. en ze echt moeten vechten om deze kinderen enigzins te proberen te beschermen. en voor iedereen die weet hoe het moet, die moet eens bij zichzelf nagaan, als je het idee hebt dat iemand in problemen zit, wat doe je dan zelf?

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    als dit gewoon moord (nou ja niet gewoon) of een auto ongeluk was.. dan heeft jeugdzorg er gewoon niets mee te maken.

eerst maar eens afwachten wat er gebeurd is..
    dan wijzen.. ik vind speculeren echt niks.. heb je niks aan.

14. sim

sim Niet meer actief

nee precies natasja, maar dat is jammer genoeg wel wat er nu heel veel gebeurd, en jammer genoeg krijgen de kinderen (althans een hoop kinderen) dit thuis mee van de ouders die onderling er over praten, ze vangen wat op en dit gaat op het schoolplein een eigen leven leiden. (jij bent toch lerares, dan merk je vast vaak hoe gevoelig kinderen voor speculaties zijn...)

op een dorp waar iedereen elkaar zowat kent veranderd het verhaal van mond op mond, de één vertelt dit en de ander heeft dat gehoord, zoiets loopt snel uit de hand.
    gelukkig maar dat de leraar waarmijn dochter in de klas zit, de kinderen dagelijks waarschuwd voor dit. hij vraagt smorgens wat de kinderen gehoord hebben en geeft dan de feiten door zodat ze behoed worden voor speculaties en bij de waarheid blijven. ik ben daar heel blij mee...

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    yup, pas nog.. jongen vlak bij de school onder een trein. gekke verhalen komen er van kinderen. en dan gaat zo'n verhaal nergens meer over.. het onderwerp van het verhaal word ineens heel onders dan het was.. een kindje.. wat nu dood is..

16. sim

sim Niet meer actief

tja precies. best moeilijk, want wij letten wel op met wat we zeggen, want een kind achter de televisie wil niet zeggen dat ie niet mee luistert. en als je dan alles op niveau thuis uitlegt, brengt ze naar school en komen dan thuis met de wildste verhalen. tja die mag je dan weer ontkrachten. dan vind ik wel moeilijk want sommige ouders letten daar niet op, zie ook vaak genoeg dat er gebeld wordt met kinderen op de achtergrond en wat er dan soms wel niet allemaal besproken wordt.

maar goed...hoop nogmaals op duidelijkheid en net wat hierboven gezegd wordt, in dit geval is het duidelijk dat de dader de enige schuldige is, is misschien op dit moment wel het enige duidelijke...
    het heeft geen zin om op dit moment te wijzen.

17. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Drents meisje voor haar dood verkracht

Uitgegeven: 16 januari 2007 14:29
    Laatst gewijzigd: 16 januari 2007 14:38

AMSTERDAM - De 12-jarige Suzanne Wisman uit het Drentse Tweede Exloërmond is in december twee keer verkracht voordat zij werd doodgereden. Dat heeft de 45-jarige verdachte van de moord op het meisje tegenover het Openbaar Ministerie (OM) verklaard.

De man wordt verdacht van moord, verkrachting en ontvoering. Dat meldt het OM dinsdag.

De man heeft verklaard dat hij het slachtoffer heeft meegenomen in zijn camper en haar daarin heeft verkracht. Vervolgens heeft hij dat buiten de camper nogmaals gedaan en haar mee teruggenomen in de camper.

Toen zij uit de camper wist te ontsnappen, besloot de man haar naar eigen zeggen te doden. Hij heeft haar twee keer aangereden. Het meisje bezweek aan de verwondingen als gevolg van die aanrijdingen.

Sporen

De verklaringen van de verdachte over de verkrachtingen stroken niet met de bevindingen van de forensisch onderzoekers. Die hebben op het lichaam van het meisje geen sporen van seksueel misbruik gevonden.

Wel werd op de plaats van het misdrijf een bh gevonden, waarvan bekend is dat het meisje die droeg.

Suzanne Wisman werd op 12 december dood gevonden op de Valtherdijk in het Drentse Valthermond. Haar fiets werd enkele kilometers verderop aangetroffen. Getuigen gaven aan dat rond het vermoedelijke tijdstip van haar dood een camper is gezien.

De verdachte uit Nieuw-Buinen werd drie dagen na haar vondst opgepakt. Vorige week bekende hij dat hij de dood van het meisje op zijn geweten heeft.

:evil: :cry: :cry: :evil:

Die man heeft nu al zoveel verklaringen afgelegd, dat ie straks "gewoon" naar het Pieter Baan Centrum kan, waarna hij er met een milde straf vanaf komt ivm ontoerekeningsvatbaarheid... ZO BOOS word ik daar van!!! Je durft je kind met goed fatsoen straks nergens meer aleen heen te laten gaan!

:cry:

18. Izzie

Izzie Actief lid

5 aug 2006
    383
    0
    0
    KIPPEVEL het is gewoon triest!

19. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Weet je...na dit gelezen te hebben voel ik letterlijk een steen tegen mijn hart drukken. Wat verschrikkelijk....

20. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Jammer, dat er zoveel slechte mensen zijn. (naïeve zin he)
    Nu is dit nog een land waar je niet makkelijk wegkomt met een misdrijf, helaas zijn er heel erg veel landen waar misdadigers wel makkelijk weg kunnen komen omdat het rechtssysteem niet goed in elkaar zit, of waar er nauwelijks sprake is van een rechtssysteem.
    Daar is het voor zulke gekken nog veel makkelijker om wat te flikken.
    Zoals in India, waar meisjes bijvoorbeeld na een verkrachting met accuzuur worden overgoten, of in de fik worden gestoken omdat ze de naam van de familie bezoedeld hebben door verkracht te worden :)

Het is walgelijk wat mensen elkaar aandoen.
    Kijk maar eens in geschiedenisboeken, verkrachtingen, slavernij, moorden, oorlogen, martelpraktijken, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
    Soms denk ik weleens dat het een kwestie van tijd is voor er een derde wereldoorlog uitbreekt.

Wat zou het fijn zijn als al dat soort zieke figuren gewoon eens dood ging.

Deel Deze Pagina