Meisje (12) en jongen (13) ouders

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Alou, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    dit snap ik dus ook niet?:(:(:(:(:(:(:(:(

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dit js echt bizar!:$

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is net 8 geworden.
    Die zou dan dus over 3 jaar zwanger zijn.

OOOOHHHH MMMYYY GOD :$:)

4. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Vanuit school wordt dat vaak rond die leeftijd gegeven. Althans op mijn oude basisschool.
    Maar met seksuele opvoeding kun je al bij een baby mee beginnen.
    Ik las een reactie over doktertje spelen, dát heeft ook te maken met seksuele opvoeding! Met goede begeleiding uiteraard.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn moeder was op haar 16e zwanger en haar ouders kwamen hier pas achter nadat bij mijn moeder de weeën begonnen ze ze vertelde dat ze een baby ging krijgen. Na flink wat rondjes te rennen om te tafel vluchtend voor een pantoffel en der moeder is ze in het ziekenhuis bevallen van mijn zus . Ze was niet veel dikker geworden en bleef gewoon slank. ( bij alle 5 de zwangerschappen trouwens) en niemand zag het. Mijn oma ( haar moeder) was zelf 3 maanden eerder bevallen van der jongste zoon en mijn oom is dus iets ouder dan mijn zus.

Ik Kan me voorstellen dat als je 11 jarige dochter iets dikker wordt, laat van hormonen en bijv zere borsten etc dat je dit wijt aan de pubertijd en zeker niet aan een zwangerschap. Niet iedereen krijgt een buik

Mijn dochter van 6 heeft van mijn al voorlichting gehad en weet hoe baby's gemaakt worden. Zoontje van 4 steld nog geen vragen dus wacht nog even met uitleg

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Kunnen ze samen in de zandbak spelen en samen stappen.
    Zulke ouders en grootouders meteen uit de ouderlijke macht zetten en de cirkel doorbreken.

7. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Een kind van 12 jaar wat al moeder is heeft nog geen ouderlijke macht. Dit hebben de ouders van het meisje.
    Beter is voorkomen door seksuele opvoeding. Dus 'cirkel doorbreken' op jou bovenstaande manier lijkt me niet te werken.

8. Amare

Amare Niet meer actief

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik kan hier niet bij met mijn hoofd, echt niet..

10. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Goh had het niet goed gelezen, zij was 11!!!!!! Het feit dat haar moeder ook pas 15 was toen ze haar dochter kreeg zegt genoeg. Triest zeg, en straks met 39 overgrootoma? Dat zal de eerste familie worden met misschien wel 9 generaties als dit doorgaat ;)

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar in de zandbak spelen of vadertje en moedertje spelen doe je ook echt niet meer op je 12de hoor, vind dat dat hier ook een beetje overdreven gesteld word. 12 is heel erg jong ja, naar mijn idee minimaal 6 jaar te jong.. Maar meiden van die leeftijd kunnen al heel ver zijn. Mijn nichtje van 12 doet lichamelijk niet onder onder een volwassen vrouw en speelt al een tijd niet meer buiten. Die heeft het over bff's, iphone's en justin bieber.

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hoezo niet?
    Als je het kind niet laat opvoeden door de "opa en oma", dan geef je zo'n kind toch een beter voorbeeld en betere rolmodellen?

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Helemaal mee eens. Eigenlijk zouden zowel het 12-jarige meisje, maar zeker het baby'tje uit huis geplaatst moeten worden. ;)

Het is statistisch gezien idd een feit dat tienerzwangerschappen vaak generatie op generatie 'overgaan' met in het algemeen een weinig rooskleurige toekomst voor deze probleemgezinnen. Zeker omdat het hier om zulk verschrikkelijk jonge kinderen gaat (de oma is óók op haar 14/15e zwanger geworden) zal seksuele voorlichting niet volstaan maar zullen omgevingsfactoren/milieu een enorme invloed hebben. De nadruk moet komen te liggen op scholing, opleiding en zelfredzaamheid.....en andere normen/waarden. Maar ja, dat is zo'n mentaliteitsomslag daar kan generaties overheen gaan voordat er werkelijk verbetering optreed. ;)

14. mamavanyasmin

mamavanyasmin Actief lid

11 dec 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    engeland spant al jaren de kroon met tienerzwangerschappen. Preuts land dat geen sexuele voorlichting geeft. Ze zouden die kinderen verplicht de prikpil moeten geven vanaf dat ze menstrueren:cool:

15. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Helemaal mee eens. Ik woon intussen alweer bijna 6 jaar in Engeland en de opmerking dat jongeren aan hun lot worden overgelaten slaat nergens op!

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kinderen van die leeftijd zijn nooit belast met het gezag over hun kind. Maar ik mag hopen dat de instanties in Engeland niet haar moeder aanwijzen als voogd, maar dat bij iemand anders neerleggen, idd om deze cirkel te doorbreken.

Ik verwacht dat er op dat gebied heus wel eea gebeurt al, maar er zijn natuurlijk altijd gevallen die door preventiemaatregelen heen glippen.
    Ik bedoel: hier wordt je door CB extra in de gaten gehouden bij bekende risicofactoren als tienermoederschap, huilbaby's, zelf uit een milieu van mishandeling komen, enz enz. Lijkt me dat in Engeland, waar de gezondheidszorg echt op een hoog peil staat, dat ook heus gedaan wordt.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Over het algemeen duurt dat zo'n 5 generaties, voor je echt verschil gaat zien van ingezette maatregelen.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Yup, dat had ik idd al begrepen. Maar beter laat dan nooit! :)

19. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik hoop in elk geval dat de "kinderen" (ja, dat zijn ze toch echt nog wel op hun 12de) de eerstkomende 5 à 6 jaar niet verantwoordelijk zijn voor hun pasgeborene.
    Op je 27ste hoor je moeder te worden, geen grootmoeder. Als 't zo doorgaat is de grootmoeder straks overgrootmoeder op haar 36ste ofzo ;)?

Deel Deze Pagina