Wie heeft deze gekeken? Hij staat op netflix. Ik heb hem gisteren gezien en het gaat maar niet uit mijn hoofd. Wat een verschrikkelijkheden doen mensen elkaar en de dieren toch aan. Hoe ze gevangen worden, hoe ze behandeld worden...hoe ze de baby's weghalen bij de moeders en ze huilen... Hoe de 'ongelukken' een cover up krijgen. De schuld neergelegd wordt bij de mensen. Geld. Seaworld (en anderen ook hoor!) denken alleen maar aan geld. En alles en iedereen moet daarvoor aan de kant. Ik weet 1 ding zeker: Ik ga NOOIT maar dan ook NOOIT naar seaworld, want ik wil hier geen cent steun aan geven. Kijk de docu mensen. Echt...een aanrader.
Ik ken helaas nog veel schokkendere films over walvisvangst. Bij de vangst worden de mooiste dieren er eerst uit gepikt om naar parken als seaworld te gaan. De rest wordt zonder pardon dood gestoken, je ziet ze gewoon spartelen van pijn in de film die ik heb gezien. Echte moord op tv...
Mensen zijn echt de meest nare wezens Ik kan daar zo triest van worden. Zeker als je ziet dat het intelligentie niveau van de orca's veel hoger ligt dan de mens! Hier mogen van mij echt zeer hoge straffen op staan.
Waar kan ik dit terug zien? ben zelf al meerder malen in Seaworld geweest. Kan me niet voorstellen dat het zo erg is. Maar wil het natuurlijk niet geloven, mijn maag draait om als ik eraan denk.
Hij staat op Netflix. Anders even online opzoeken misschien? Als je in de buurt woont mag je hem bij mij komen kijken. Ik vind echt dat dit gezien moet worden door mensen.
Mijn man en ik keken hem een aantal weken terug. Onze mond viel er echt van open. Verwachtte dit soort dingen deels wel door dingen die we eens gelezen hadden, maar jeetje..
Tenzij je in Florida woont?! Hoe dan ook: ik vind dat seaworld hier totaal geen steun voor mag krijgen. Als mensen maar blijven gaan, blijven zij doorgaan hiermee. Als je tegen dierenmishandeling bent: ga niet meer! En zelfs mensenlevens deert ze niet. Als ze maar geld krijgen.
Inderdaad een gruwelijk verhaal waarbij ik me echt afvroeg hoe het mogelijk is dat dit soort praktijken niet worden gestopt. Ik kreeg het ook lange tijd niet uit mijn hoofd. Toont voor mij echt een verschrikkelijke kant van het kapitalisme aan. Er moet geld worden verdiend en dit gaat boven alles. Leugens en bedrog en ten koste van dieren en mensen.
Ja het is echt ongekend waar je allemaal mee weg kunt komen als je genoeg geld hebt. Ik ben nooit in Seaworld geweest en zal er zeker nu, nooit heengaan. Op kleinere schaal heb ik ook altijd moeite met dierentuinen... Maar het verkopen als een leugen - dat je het juist doet voor de dieren - dat is toch nog wel het meest smerige van allemaal.