Precies. En zwanger zijn zonder het te zien komt zoooooo vaak voor! Een vrouw uit de plaats waar ik ben opgegroeit, is het zelfs 2 keer overkomen! Tot op de bevalling niks gemerkt.. En je lichaam kan je ook voor de gek houden! Zolang jij nergens wat vanaf weet, hoeft je lichaam niet te groeien en blijft je menstruatie. Jaren geleden bij een klasgenoot, wist nergens van. Ze was al 7,5 maand zwanger, zonder buik. Ze wist het en vertelde het aan iedereen en een week later had ze een buik als ieder ander met 7,5 maand.
Pff heftig zeg! Ik denk dat het allemaal nog een stuk moeilijker gaat worden omdat ze zichzelf ook helemaal niet voor heeft kunnen bereiden op het moederschap.
OMG... ik had het nét op nu.nl gelezen en dacht al: dat staat vást ook op zp. ik dacht eerst nog aan een vroegrijpe brugklasser, maar ze zit zelfs pas op de basisschool. ik snap ook nooit hoe het kan, zwanger zijn zonder dat het duidelijk zichtbaar wordt en zonder dat je geschop en een draaikontje voelt, maar het komt toch wel eens voor. Ik moet er níet aan denken, dat mijn kleine meiske over 11 jaar met een baby terugkomt van een schoolreisje.
Oja, vorig jaar was ik op de verjaardag van mij oma. Toen vertelde een schoonzus van mijn oma, dat haar kleindochter ( was al wel 20 ) ook zomaar ineens was bevallen. Ze dacht zelf dat ze een fikse buikgriep te pakken had en zei tegen haar moeder dat ze naar boven ging. Zat daar op de wc omdat ze dacht dat ze naar de wc moest ( persweeen ) en daar was haar kindje! Ze had zelf met een schuifje de navelstreng afgesloten en kwam met kind naar beneden!! :O De schoonzus van mijn oma zei ook: ik heb noooit wat aan haar gezien, de dag daarvoor was ze nog bij me.! Ze had maatje 36, geen buikje te zien! bizar dat het kan hé.
Jeetje Op de basisschool...wat erg voor alle betrokkenen. Krijg er een naar gevoel bij. Wie weet wat het meisje heeft meegemaakt waar door ze zwanger raakte.
jeetje zeg! arm kind. ik bedoel 15 is al heel erg jong maar 12??????????????? en op de basis school! kom op dit kan toch niet waar zijn. laten we hopen dat het een hele foute 1 april grap is
Ik vind het echt bizar dat je dus gewoon hoogzwanger kan zijn zonder het te zien?! Een van mijn eerste reacties was: en die moeder dan, ziet die niks aan haar kind? Er moeten toch kleren gekocht worden... Ik weet niet hoe dat tegenwoordig gaat met kinderen van 12, maar ik weet nog van mezelf dat als ik op die leeftijd kleren kreeg, m'n moeder altijd in zo'n pashokje aan m'n kleding zat te sjorren om te kijken hoe het zat enzo. Maar goed, als het dus zo kan zijn dat je gewoon helemaal níks ziet. Tjee... Ik kan me voorstellen: puberdochter, ze krijgt borsten, wordt wat zwaarder, dat soort dingen. Maar zwánger!? Aan de andere kant, ik zie nu een meisje met een normaal postuur voor me, misschien zelfs een beetje tenger. Net in een groeispurt, iets te lang voor haar gewicht. Ze had ook maar net zo goed mollig kunnen zijn, kan me voorstellen dat je het dan al minder snel opmerkt. Laten we hopen inderdaad dat het een op het oog onschuldige (wel vroege) actie was met het buurjongetje ofzo. En dat alles goed gaat met 'moeder' en kind en dat haar ouders alles goed kunnen opvangen.
pff een kind krijgt een kind.....jeetje.. En dat een kind van 12 het misschien niet merkt...tja kan ik nog inkomen maar een volwassen vrouw vindt ik altijd zo vreemd...
Ik kan het gewoon niet geloven......, maar mag hopen dat het waar is als het op het nieuws vermeld is. Wat een enorme schok moet het voor hen allemaal zijn zeg. Heel triest want haar leven als kind is ook zo goed als voorbij denk ik.
Poehee,je gaat toch op schoolreis voor je plezier? Moet wel een schok zijn voor 't meisje,en natuurlijk ook de ouders. Ik hoop dat ze wel weet wie de (eventuele) vader is?
ik ben heel benieuwd of er ooit nog wordt bericht wie de verwekker/vader is van het (net geboren) kindje...
IK heb (zo nieuwsgierig als ik ben) even op de site gekeken van de school en het is een Christelijke basisschool wat daltononderwijs levert. op 24 maart is groep 8a op excursie geweest naar de Ommelanden (1 en 1 is 2 toch ) Wat ik op foto's kan zien is het een klein klasje met veel donker gekleurde kinderen.. dit is natuurlijk geen vooroordeel maar deze meisjes hebben vaak wel een andere bouw als oerhollandse meisjes.
Ben ook benieuwd maar ben ook bang dat het misschien wel een geval van,( wil er niet aandenken maar het is natuurlijk niet uit gesloten dat het daar thuis niet pluis was) Het gebeurt vaker dan we denken. Maar hoop net zo als de meeste op een onveilige buur(kind) die de vader is.