Meisje (12) uit Groningen bevalt van dochter

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door 1234, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Denk dat de vader van het babytje zich nu ook wel rot geschrokken zal zijn inmiddels (even niet vooruit lopend op de feiten en aan nemend dat dit meisje een wat vroege ervaring heeft gehad die meteen raak geschoten was)

Heb er een van 12 en een van bijna 14....Die van 12 gaat over n maandje naar schoolkamp. Moet er niet aan denken dat hij met zulk nieuws thuis komt zeg..... :$
    Die andere ook niet daar niet van!!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat gebeurt totdat duidelijk is hoe dit meisje zwanger is geraakt. Op dat moment wordt een definitieve beslissing genomen. Is er sprake van vrijwillige seks met een leeftijdsgenootje, en de ouders van dit meisje worden pedagogisch voldoende bekwaam geacht en zijn bereid hun dochter te ondersteunen bij de opvoeding, dan is er een grote kans dat dit meisje en haar dochter weer teruggeplaatst worden.

Maar meisjes van deze leeftijd die zwanger worden EN dat kind ook nog eens uitdragen, leven vaak onder omstandigheden van ofwel misbruik, ofwel pedagogisch onvermogen bij ouders en dan moet er dus echt wel serieus gekeken worden of zij bij haar ouders op haar plaats is en of haar kind dat dan ook is.

Bovendien: wil dit meisje haar kind zelf opvoeden? Als zij echt pas dinsdag tijdens de bevalling wist dat ze een kind ging krijgen, dan heeft ze daar misschien ook even tijd voor nodig, om daar een beslissing over te nemen.

3. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Je hoort zo vaak dat een heel dorp of een hele stad dan als slecht bekend staat, dat slaat natuurlijk nergens op..

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja vast wel, maar ik denk dat zelfs een meisje van 12 wel gevoelens heeft voor een baby wat ze net gebaard heeft.. Ik denk dat ze dat voornamelijk aan die meid zelf moeten overlaten, wat zij zelf wil.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Tssss!!!

Kan me haast niet voorstellen dat kinderen op die leeftijd al een sex doen! Misschien heel ouderwets hoor, maar ik was daar zeker niet mee bezig....

Ben heel benieuwd naar het vervolg van dit verhaal....

Maar COME ON!!!! 12 jaar????

6. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Als zij al objectief kan nadenken over de toekomst van een kind. Ze is zelf nog kind. Dus als zij een beslissing gaat maken zal zij hier hele goede begeleiding in moeten krijgen. Lijkt me heel zwaar voor zo'n jong meisje om beslissingen te moeten nemen. Of je er nou voor kiest om het zelf op te voeden of ter adoptie afstaat. Ze zal ongetwijfeld gevoelens voor de baby hebben. Het is zelf nog een kind. Kan ze die verantwoordelijkheid aan?

7. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Hoorde het vandaag, wat een bizar verhaal zeg!
    En vind het nog steeds vreemd dat echt NIEMAND iets heeft gemerkt...?
    Hoe kan je in hemelsnaam een gezonde dochter op de wereld zetten zonder iets te zien?
    Hopelijk komt het goed met mama en dochter, en kunnen ze samen in een veilige omgeving opgroeien...

8. MHMW

MHMW Niet meer actief

Zolang er geen duidelijkheid naar buiten wordt gebracht, wat overigs ook geen verplichting is, is het logisch dat mensen gaan speculeren. Logisch dat je dingen gaat opzoeken, foto's, informatie over de school en haar woonplaats. Dit is ook echt een unieke situatie, die je nieuwsgierigheid aanwakkert. Anders reageren jullie hier ook niet in dit topic he. Dus dames die zeggen, dat ze te ver vinden gaan, dat hier naar informatie wordt gezocht op de site van de school, het is naar mijn mening niet raar. Het is pas raar dat een kind van 12 een gezonde dochter krijgt. Het kind is al onder toezicht van de kinderbescherming en ik las dat er ook al een voogd was aangewezen, buiten de famillie om. Als blijkt, dat haar eigen famillie voor het kindje kunnen zorgen, gaat mijn voorkeur hier ook naar uit. Ik hoop nogmaals, dat zowel moeder als dochter een gelukkige toekomst tegemoed gaan. En dan het liefst samen !

9. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik woon zelf in een achterstandwijk en je ziet hier meisjes lopen van 12 jaar die je echt gewoon 18 jaar schat ofzo, en die doen echt wel aan sex.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Onvoorstelbaar...echt waar!
    Ik vraag me altijd af waar de ouders zijn in dit verhaal, want ik kan er gewoon niet met mijn hoofd bij, dat als je uit een "normaal functionerend" gezin komt, je hier al met je 12de mee bezig bent.

12. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik kom uit een redelijk normaal gezin, wel m'n ouders die uit elkaar zijn gegaan toen ik 3 was.
    En ik was 11 toen ik voor het eerst sex had, en vrijwillig. En ik had al een tijdje een relatie met hem.
    Ja, vroeg, maar komt misschien ook omdat hij 4 jaar ouder was. Ik weet het niet maar het was mijn eigen keuze.
    En als ik toen nee had gezegd was het ook prima geweest.

13. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Damn toen ik 11 was vond ik jongens STOM!!
    Was veel te druk met boompje klimmen, slootje springen, elastieken, blikspuit, etc.

Wist heel vaag iets dat je kinderen kon krijgen als je getrouwd was en bloot op elkaar ging liggen. Maar dan deed ik snel vingers in de oren en zong nanananananananannaaaaa. Dat wilde ik allemaal niet weten. Bah en vies!!

Ik was 17 toen ik voor het eerst met een jongen zoende en pas 21 toen, nou ja je weet wel.

14. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ik kan hier gewoon echt niet bij.
    Ik krijg er kippevel van over mijn hele lijf, en ik vraag me serieus af waar het heen gaat met de wereld.

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Sorry? Alleen mensen die niet uit Beijum komen noemen het een probleemwijk! Hou eens op met Beijum en Beijummers over 1 kam te scheren omdat jij toevallig kinderen had met gedragsproblemen...
    Beijum is jaren de meest kinderrijke buurt van Nederland geweest! Dus niet zo gek dat daar ook kinderen met problemen tussen zitten. Als je in het onderwijs werkt zou je toch beter moeten weten ;)
    Meer dan 15 jaar terug zijn er problemen geweest met etnische groepen die door de gemeente op dezelfde plek gestopt werden, dit was in 3 straten zo, dus dan is meteen een hele wijk verrot.
    Mensen hebben wel snel vooroordelen ...

Terugkomend op dit meisje, zij wil tot op heden niet zeggen wie de vader is of wat er gebeurd is.

16. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Te bedenken, je eigen dochter. Ik heb dan geen dochter maar wel een lief zo onschuldig nichtje van 10 jaar...
    Moet je toch niet aan denken.

17. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ligt er denk ik ook aan waar je opgroeid en hoe je omgeving ermee om gaat.
    Mijn hele klas was al onder invloed van sex om het zo te noemen.
    Je kon het woord, 'geel' niet zeggen in de klas want dan lag de hele klas in een deuk omdat er dan geil van gemaakt werd.
    Mijn klas was al heel ver met die dingen.
    Ik was wel een van de eerste die echt sex had gehad. Maar in de jaren erna weet ik zeker dat er meerdere al sex hadden.
    Ik voelde daardoor geen druk hoor.

18. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ookal was het vrijwillig, ik kan me ECHT NIET voorstellen dat je daar op die leeftijd mee bezig bent. Ik geloof dat ik nog niet eens wist wat het was!! En hoe kan je voor iets wat je op je 11e had uberhaupt het woord 'relatie' gebruiken??

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik werk in het VO en sommige kinderen zijn wel echt zo ver. Ze overzien alleen (en das duidelijk) de concequenties nog niet. Ook hele jonge kinderen ervaren al een soort van sexuele opwinding. En puberen begint al met 11 dus dan gaan ook die gevoelens al meespelen. Gelukkig zijn de meeste kinderen nog lekker bleu maar dat geldt niet voor elk kind.

20. Sherry

Sherry Niet meer actief

Ze wordt niet voor niets uit huis geplaatst en er wordt ook niet zo maar aangifte gedaan om te zorgen voor een politie onderzoek...

Deel Deze Pagina