drank

Discussie in 'De lounge' gestart door streepjes, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
  2. Milla

    Milla Niet meer actief

    Belachelijk dat daar nog een campagne voor moet worden gehouden! Iedere vrouw met een beetje verstand zou dit toch moeten weten?!
     
  3. Murmel

    Murmel VIP lid

    7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Er zijn helaas genoeg zwangere vrouwen die af en toe een glaasje drinken 'omdat het dan geen kwaad zou kunnen'. Grote onzin natuurlijk. Eén slok komt al hard aan bij zo'n ieniemienie wezentje.

    Kan me dan zo boos maken over VK-en die dat aangeven bij zwangeren, dat één glaasje wel kan.
    Want dat is absoluut NIET bewezen!
     
  4. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    de actie op zich vind ik wel oke,....
    maar ik dacht vanmorgen wel meteen , waarom alleen over alcohol? en niet meteen het roken erin betrekken?

    straks gaan de vrouwen hier uit concluderen dat roken tijdens de zwangerschap dan toch niet zo'n kwaad kan,.................

    als je zoveel geld aan een campagne uitgeeft, doe het dan zo goed mogelijk, lijkt me,.....

    en dan een opener? slaat nergens op toch?
     
  5. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mijn gyn gaf me dit advies :(
    Op zijn standaardvraag "heeft u gedronken" antwoorde ik "nee". Ongevraagd gaf hij het geweldige advies "oh, maar een glaasje mag wel hoor mevrouw" :rolleyes:
     
  6. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Volgens mij was er zelfs ergens een topic over rokende vrouwen...kon je het voor je zelf goed praten dat je gewoon met een dikke buik met een peuk op je lip rond loopt hhaha(-;
     
  7. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    * neemt nog een hijs*
     
  8. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Een hele tijd geleden heeft er toch ook in de krant gestaan dat een glas rode wijn goed zo zijn of zo...weet niet precies hoe het er in stond.
     
  9. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    :p ieder z'n mening..
    Ik vind het echt niet kunnen...maar ja wie ben ik?

    Ow ja alle onderzoeken vinden het eigenlijk ook echt niet kunnen...maar ja die zijn natuurlijk allemaal onzin...

    En de dokter schuift natuurlijk heel makkelijk alles op het roken af, dus daar kun je beter ook niet naar luisteren...

    Sorry heb een Cynische bui...
     
  10. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    er is ook een topic van een meisje die het advies kreeg elke dag te MOETEN drinken van de gyn.
     
  11. Milla

    Milla Niet meer actief

    Jullie hebben gelijk er zijn inderdaad blijkbaar vrouwen die dit niet snappen. Zie het topic zwanger worden met 'het eten voor je NOD' Raar hoor!
     
  12. Diaantje78

    Diaantje78 Niet meer actief

    Mijn vk adviseerde om helemaal geen alcohol te drinken omdat volgens haar 1 glas al schadelijk kan zijn. Gelukkig heb ik er ook absoluut geen behoefte aan.
     
  13. Murmel

    Murmel VIP lid

    7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja, belachelijk, en hier geloof ik ook werkelijk geen woord van.
    Of die gyn moet hoogbejaard zijn en eigenlijk al 20 jaar met pensioen.
    Wat een klinkklare onzin.

    Eén glaasje kan er soms bij jezelf al inhakken, dat je je rozig voelt. Kun je nagaan hoe die kleine een opdonder krijgt.

    Trap er dus NOOIT in als een VK dat tegen je zegt!

    Een vriendin van mij is op dit onderwerp gepromoveerd en het is echt absoluut (super)schadelijk voor de ongeboren vrucht om alcohol te nuttigen, óók in kleinere hoeveelheden.

    Laat het dus gewoon staan: joh, die páár maandjes!
     
  14. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    *cynische mode aan*

    maar er zijn genoeg vrouwen die gewoon gedronken en gerookt hebben die ook een gezond kind hebben gekregen hoor, dus het kan best......




    :rolleyes: *zucht*

    ik moet zeggen dat ik zelf echt absoluut wel eens zin heb ik een glaasje van het een of ander en vind het nog best een lange periode voor het weer een keer mag (wil langere tijd borstvoeding geven). ik mis het soms best, maar een glaasje nemen? nooit!
     
  15. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik voel me nu echt superdom, want ik wist dus niet dat je zelfs niet één glas mocht drinken als je zwanger bent. Niet dat 't me uitmaakt hoor, want ik drink geen druppel (ja, die ene slok aan 't avondmaal eens in de zoveel tijd ;)), maar ik had 't nog nooit gehoord.
     
  16. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    nooit dom over voelen freewilly, je weet het nu toch! als je alles kon weten.... pfff... moet je ook een grote hersenpan hebben en of dat nou sexy is ;)
     
  17. Milla

    Milla Niet meer actief

  18. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Wat toch fijn dat dit forum dan bestaat en de mensen goed voorgelicht kunnen worden :D:D
     

Deel Deze Pagina