Beste dames, Ik ben echt geschrokken, kinderopvang toeslag moet per maand. Ik dacht ik vraag het einde van het jaar terug. Lekker spaarpotje. Nou mooi genaaid dus! Ik heb op de belastingdienst in juni een berekening gemaakt, toen ben ik weer aan het werk gegaan, 260 euro zou ik gemiddeld terugkrijgen. Niks geen melding over dat ik dat niet jaarlijks kon terug vragen net zoals je hypotheekaftrek enz. Bij het kinderdagverblijf is dat ook nooit aan mij gemeld, heb zelfs regelmatig contact gehad met de dames van de administratie en weleens gevraagd of ik aan het einde vh jaar ook een jaarnots kreeg zodat dat makkelijk was voor de belastingdienst, nooit iets vernomen. Wisten jullie dit?
toeslagen is altijd per maand... Kan wel per jaar als je je inkomen zet op 1 miljoen en dan bij de jaarberekening wordt het wel gezet naar je daadwerkelijke salaris en krijg je alles in 1x of je moet het achteraf aanvragen... weet niet of dit nog kan hoor. Verder weet ik van toeslagen dat je het jaarbedrag niet in 1x krijgt dus maar in 12 delen... Inkomstenbelasting werkt heel anders en is ook een andere tak van de belastingdienst.
Ik heb niet de hele uitzending gezien. Wij hebben ons salaris iets hoger opgegeven bij de belastingdienst. Moeten we dit nu ook per maand gaan wijzigen?
Ik wist het niet maar is ergens ook wel logisch. Het is een tegemoetkoming om de kinderopvang te kunnen betalen omdat het in de meeste gevallen anders niet te betalen is. Als je maandelijks zelf de kosten kan dragen denken ze blijkbaar dat je teruggave net nodig hebt.
Beste Consider, Ik zou je graag antwoord willen geven maar op de site van kassa kan je informatie lezen. Het lijkt mij van wel want jij krijgt nu dus minder terug, waarschijnlijk om jezelf in te dekken. Dus later dat extra terugvragen is denk ook niet mogelijk maar weet ik niet zeker. Ik wilde het einde van het jaar doen omdat ik onregelmatig werk, het was gemiddeld 260 euro voor ons.
Dat is idd zo. Inkomen hoger opgeven is wel handig, omdat je dan achteraf ws terugkrijgt. Wat veel mensen ook doen id rechtstreeks bij de opvang storten, dan hoef je alleen het restbedrag te betalen.
Ja, volgens mij is dit ook wel redelijk bekend gemaakt, met de verandering van 2011 naar 2012.. Maar ik kan me voorstellen dat jij dat hebt gemist, aangezien je pas halverwege dit jaar aan het werk ging (al staat het wel gewoon op toeslagen.nl zie ik net). Balen!
@twinkel star, wij hebben dit wel nodig, sparen nu niet en zien dat als ons spaarpotje maar dat hadden we beter niet kunnen doen, spaarpot is nu leeg
ja dit wist ik, en dit is ook idd uitgebreid bekend gemaakt er zitten wat haken en ogen aan en er zijn uitzonderlijke gevallen, maar daarvoor kan alleen de belastingdienst het goeie antwoord voor jou geven
Nee, het is een geschat inkomen en aan de hand van je definitieve inkomen wordt het te weinig gekregen geld terugbetaald of krijg je een rekening om het teveel ontvangen bedrag aan toeslag terug te betalen. Het punt is dat je wel hebt aangegeven dat je kind de opgegeven uren naar het kdv/go gaat. En dat heeft ts niet gedaan. Dus de belastingdienst gaat ervanuit dat ze geen gebruik heeft gemaakt van de opvang. Ze kan het alleen nog terugvragen van november en december.
@eppo82 Ze hebben de site sinds 5 december aangepast, hiervoor was het niet of nauwelijks te vinden Afspeelpagina / Vara Kassa
Wij hebben dit ook een jaar gehad, we kregen het verschil wel terug maar dat kan 2 jaar duren. Dit komt omdat je bij de belastingdienst wel hebt aangegeven gebruik te maken van kinderopvang. Bij de belastingaangifte komt dan naar boven dat je minder inkomen had en dus recht hebt op wat extra. In het geval van ts is het bij de belastingdienst net gemeldt en dan vervat het recht over die periode schijnbaar. In dit geval was het ws beter om het minimale aan opvang door te geven en bij de eindberekening wanneer je de jaarberekining van het KDV doorstuurd de definitieve uren. Het kan dan wel 2 jaar duren voor je het terug krijgt maar dat is in ieder geval iets. Wij weten aan het begin van het jaar nooit helder hoeveel weken vak.opvang we moeten hebben. We geven een aantal weken op, maar als we niet uit komen betalen we dat en krijgen het achteraf wel terug.
Ja het is gewoon balen, als je halverwege dit jaar ben ingestapt en nog geen kids hebt en niks van het kdv verneem en het heel slecht op de belastingdienst staat, kan wel janken.....het is gelukkig maar geld maar toch. We zijn net verhuisd ik zoek juist alles betreft geld altijd heel goed uit en dan hoor je zoiets
Vanaf 2012 heeft de belastingdienst dit inderdaad gewijzigd voor de tegemoetkoming in de kinderopvang kosten. Je kan het nu maximaal 1 maand terug vragen. Vind zelf dat het inderdaad raar staat tegenover de andere toeslagen die je wel achter af kan aanvragen Ja de belastingdienst leuker kunnen er het niet maken
Nee is geen probleem. Zolang je maar het recht op toeslag hebt aangevraagd. Als je salaris lager uitvalt aan het eind van het jaar wordt het gewoon verrekend.