meisje 18 maanden te licht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door martha1980, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Hoi,

Vandaag ben ik weer een keer extra terug geweest naar het cb voor de groei van mijn dochter. Tussen de 11 en 14 maanden was zij nml stil blijven staan in gewicht. Ze zat toen rond de 8,5 kilo. We zijn toen met bijna 16 maanden weer wezen wegen en toen woog ze 9360. Ze was toen dus goed aangekomen.
    Nu woog ze met 18 maanden nog steeds 9360. Wel had haar lengte een inhaalslag gemaakt, ze is nu 80 cm lang. Qua lengte dus praktisch gemiddeld maar qua gewicht te licht. In verhouding komt ze nu dan ook steeds meer richting de -2lijn.
    Ik heb zelf zoiets: ze is dit keer vooral in de lengte gegroeid. Ikzelf weeg ook maar 50 kg, dus waarschijnlijk is dit gewoon haar bouw. Ze is verder heel actief en doet het qua ontwikkeling allemaal goed.
    Ze eet op zich redelijk, maar wel steeds maar kleine hoeveelheden. De verpleegkundige vond haar eten op een dag niet echt weinig. Ik vind dat zelf ook niet. Ze ziet er ook niet echt mager uit, ze heeft wel dunnere armpjes en beentjes, maar ook wel echt een buikje en bolle wangetjes.

Ik heb dus niet het idee dat er iets is of zo, maar het voelt toch niet fijn he.... We moeten nu over 2 maanden weer wegen. Ik verwacht (hoop) dat de lengte dan niet echt is toegenomen, maar gewicht wel.

Zijn er hier meer ouders van een kindje wat rond de 18 maanden ook zo licht was / is? Ik hoor het graag!

Groetjes!!

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hier weegt mijn meisje van bijna 17 maanden 9,4 kilo ongeveer.
    Heb me in het begin wel veel zorgen om gemaakt, maar nu totaal niet meer. Zolang ze blij, actief, etc is, vind ik het prima.

Ik denk dat jij je ook geen zorgen hoeft te maken, je kindje heeft zich nu even 'geconcentreerd' op d'r lengte.

3. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Ja, daar zit zeker wel iets in ja. Inderdaad zolang ze vrolijk en actief zijn is het wel oké. Afgezien van de dreumes driftbuien dan ;)

Zijn er nog meer mensen met een lichte dreumes van rond de anderhalf??

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje word volgende week 20 mnd en weegt 12,7 kilo.
    Dit is ook te licht.
    Ze is 97 cm en 12,7 hoort volgens ka in het zh nu dik 14 kilo te wegen bij haar lengte.

Ik vind haar prima nu.
    Ze eet en drinkt goed en is goed aangekomen de laatste maand.
    2 mnd terug woog ze net 10 kilo.

Dit is haar bouw.
    Ze zit geen moment stil en rent,springt en klimt heel wat af.

Je dochtertje heeft net als mijn dochter een lengte spurtje gehad.
    Het zou nu heel goed kunnen dat ze nu weer kwa gewicht een spurt gaat maken.

Geen zorgen maken.
    Komt echt wel goed :)

5. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hier een zoon van 24 maanden en net 10 kg en 83 cm. Ook te klein en te licht volgens de groeicurve. Twee maanden geleden een afbuigende lijn, nu gelukkig niet meer. Veel valt er niet aan te doen....blijven volgen.

Hier voldoende vette producten aanbieden zoals volle melkproducten, roomboter door de puree, pindakaas op brood enz.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Klinkt idd alsof ze net in lengte omhoog is gegaan en dus even 'uit verhouding' is. Zie je heel vaak hoor; aankomen in gewicht, omhoog schieten, even dus langer zijn dan zwaar (gek geformuleerd, maar je snapt vast wat ik bedoel) en vervolgens trekt het gewicht weer bij. Als ze goed eet, vrolijk is en actief is, en ze komt wel (geleidelijk) aan plus ze groeit ook in de lengte, dan zou ik me ook niet druk maken hoor. Gewoon af en toe blijven wegen en meten zodat je het kan monitoren, maar ze komen op die leeftijd een stuk minder snel aan dan als baby...

7. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Jeetje, mijn zoontje z'n lijn is flink afgebogen maar daar heeft niemand iets over gezegd. Hij wordt in oktober 3, weegt 12,5 kilo en is 95 cm. Hij heeft dunne beentjes maar verder vind ik hem echt niet te dun!

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nah...mijn cb zegt geen zorgen komt goed. Maar de onze groeit wel mooi via zijn eigen lijntje......jouw kleintje is niet gegroeid in gewicht.

maar is ze meer gaan lopen? Dan staan ze altijd stil he in gewicht ;) Komt goed als het lichaam eraan gewend is en ze meer stil zitten....

Onze vent met bijna 19 maanden 10,5 kg en 83 cm...magere armen en benen...spinnetje in de torso, maar wel lekkere peuterbuik. Geen kont trouwens, heeeeel erg moeilijk met broeken hahaha

9. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Ik snap precies wat je bedoelt! Dank je. Ik wacht voor nu ook maar het volgende weegmoment af....

Hoe bedoel je dit precies....? Is me niet echt duidelijk....

Ze is inderdaad met 15 maanden gaan lopen en zit sowieso nooit stil. Wil alleen maar klimmen e.d.!

Dank je voor jullie reacties!!

10. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Hij zat altijd op de +2 lijn, na zijn eerste verjaardag naar de +1 doordat hij ging lopen.. Hij is geen grote eter maar rent, speelt, klimt en fietst veel. Hij vliegt nu ook ineens de lucht in. Hij is dus van een klein dikkertje naar een langer dunnetje gegaan

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter is 21 mnd en 8,9 kg met +/- 78 cm ( is niet officieel gemeten). Ook een heel slank kindje. Ze is de afgelopen maand afgevallen, maar nog steeds genoeg gegroeid t.o.v. haar curve. Ze is dus even in gewicht doorgeschoten en nu weer in de lengte. Onze oudste had dit ook zo, maar die was wel 2 kg zwaarder op die leeftijd en 5 cm groter.

12. Cupcake2013

Cupcake2013 Niet meer actief

Jeetje ik vind dat wel licht ja met die leeftijd.
    Mijn dochtertje is 9 maanden en 10 kg al !:$

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Maak me zorgen om mijn oudste.

Hij is 4,5 jaar en weegt bij 95cm nu 13 kg :( Hij heeft veel operaties gehad afgelopen tijd en nog 2 voor de boeg. Zou m graag wat dikker krijgen om zo een reserve laagje op te bouwen. Maar dat lukt niet. Ka houdt hem goed in de gaten. Hij is gewoon erg klein en dun, hij is van chinese afkomst vna zelfs van de aziatische groeicurve loopt hij er flink onder.

De jongste maak ik me druk om dat hij nu al met 11 maanden (nu 13 maanden) 80 cm was en 11,8 kg woog. Denk dat hij weer een paar cm kilos is gegroeid. Hij volgt keurig zijn eigen lijntje, maar van hem hoop ik dat hij niet mijn genen heef en vol en stevig wordt.

Het is best lastig met eten. De een mag wat vetter en voller eten, terwijl de ander daar mee op moet passen.

Ik weet ook niet zo goed wat je eraan kan doen. ZOlang het CB zich geen zorgen maakt en je kindje zich goed ontwikkeld zal het wel goed zijn.

14. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Zolang je kindje goed eet vrolijk is en niet vaak ziek is zal ik me niks aan trekken van het cb

Deel Deze Pagina