Mijn zoontje heeft al maanden dit plekje en nog een paar kleintjes en ik krijg het niet weg, wat ik ook doe. Eerst dacht ik dat het gewoon een droog plekje is maar nu hij vaker geen shirt draagt zie ik hem af en toe wel krabben/vegen op dit plekje. Zou het ecxeem kunnen zijn en wat kan ik eraan doen? Of moet je dan naar de HA ? Ik ga dus liever niet met hem naar de HA, hij is gezond dus ik wil die ziektekiemen daar vermijden
Lijkt niet op eczeem, allergie voor iets? Gebruik je ander wasmiddel? Met welke zeep was/douche je hem?
Ik vind het er wel als eczeem uitzien. Als je er over heen wrijft, wordt het dan even wit of blijft het rood. Laatste kan duiden op eczeem. Goed vet houden (bijv. met cetamacrogol) en zon erop (eventjes dan).
Geen idee wat het is,geen ervaring. Heb wel ervaring met homeopaat, ik wil ook niet naar ha,ka, of zoiets om dezelfde reden als jij. Babys reageren erg goed op homeopatie, je kunt het in ieder geval proberen.
Als het niet droog/ruw aanvoelt is het geen eczeem, lijkt mij eerder uitslag van de warmte, en dat kan ook jeuken.
Ik schaam me over mijn schrijffout Als ik erover heen wrijf blijft het zoals het is. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd soms wel wasverzachter gebruik, zou het dat kunnen zijn? Hier zijn nog 2 foto's, de foto in het zwembadje is van 2 weken geleden volgens mij en die close up van net dus het is wel minder rood maar wel dezelfde grootte Hij heeft ook nog een klein rondje op zijn buik, die vlek wat je ziet loopt een beetje door tot op zijn schouder en hij heeft het aan de achterkant van 1 knie Ik hou het zoveel mogelijk vettig met balneum extra vet maar ik vind die zalf iets te dun, de gewone balneum vettend vind ik wat dikker dus ik denk dat ik die eens ga kopen want die blijft langer zitten. Ik heb er ook sudocreme opgesmeerd en zelfs zwitsal zinkzalf heb ik een keer of 3 gebruikt. Ik weet dat zwitsal zinkzalf vaak niet goed is maar dat is het enige wat werkt bij zijn luieruitslag, dat is dus de reden dat ik dit heb geprobeerd. Gisteren heb ik ook de zinkzalf opgedaan toen hij naar bed ging,misschien is het daarom minder rood? Hij gaat in badje met ofwel helemaal niks of balneum extra vettend badolie maar meestal alleen water.
Nou ik zou toch naar de huisarts gaan vooral als ie krabt en het niet weggaat maar meer wordt. Bij de kleine van mij begon het ook op haar borst tot het over haar hele lichaampje zat en maar krabben etc.. en ze heeft gewoon dus erge eczeem. Je krijgt dan Lanette mee om het in te vetten en hormoonzalf. Succes! PS; Ik heb ook toen een topic geopend met dat mijn dochter uitslag had met foto's kan je vergelijken.
Het is niet zo dat hij zich er vaak aan krabt maar ik heb het wel enkele keren gezien de laatste 2 weken. Hij krabt ook niet met zijn nageltjes maar wrijft er eventjes over dus of hij dan echt jeuk heeft?
Ja klopt maar mijn angst is,hij is helemaal gezond, is nog nooit ziek geweest(qua virussen dan toch) , zelfs geen verkoudheid ofzo en een huisartspraktijk zit vol met ziektekiemen ja ik weet het,...ik ben erg. Je hebt wel gelijk maar ik hoopte dat ik ook nog iets kon proberen zonder naar de HA te gaan, één of ander wonderzalfje ofzo
Nou mijn HA zei dat je het best eczeem met Lanette kan invetten geloof me die zalf is vet Maar ik snap je wel mijn dochtertje is ook nooit ziek geweest en ze is nu al paar keer bij HA geweest en nog steeds niet ziek dus zou me niet zo veel zorgen maken hoor gewoon gaan kijken wat je kleine man heeft en mensen die echt zo ziek zijn zitten daar echt niet haha
Mijn zoontje heeft ook eczeem plekken vooral met dit warme weer is het een stuk heftiger.Ik heb een bodycreme van ROC is echt topspul was wel een tube van 18euro maar doe er zeker al dik 2maand mee en is nu bijna leeg.
Nu ik deze foto's zie, ziet het er naar uit dat het toch een vorm van eczeem, ook vooral de plekken waar het zich uit.
Het lijkt op de pleken diemijn dochter had, en dat was echt eczeem. Smeren met cteomacrogolcreme of lanettecreme, minimaal. 2x per dag. Kan je bij de apotheek kopen zonder recept. Als het zoals bij ons niet weggaat, zaljetoch naarde HA moeten voor hormoonzalf. Werkte hier als een speer, met een paar dagen alles weg. Over dat krabben, dat deed dochter helemaal niet tot ze het opeens wel deed en ze echt alles openkrabte en met haar rug overal langs schuurde, heel zielig. Wasverzachter had hier geen invloed, gebruik van zeep en shampoo zoveel mogelijk vermeden. En zinkzalf, olie en andere smeersels hielpen niet of maar heel even. Wel goed om de huid preventief vet te houden, dat scheelt ook. Overigens heeft mijn dochter geen ziekte opgelopen van een bezoekje aan de HA, ook niet van een bezoekje aan het zh. Wel van het kdv trouwens, dat is een veel betere broed- en verzamelplaats van ziektekiemen
Toevallig net vandaag weer contact gehad met de huisarts. Ik zie je foto's en herken het meteen, dus ja, het is eczeem. Mijn zoontje heeft het over zijn hele lijf. Zijn rug lijkt wel een stuk schuurpapier. Op zijn beentjes, onder zijn oogjes grote rode kringen. En op de bekende plekken. Ik heb geprobeerd een foto te posten maar dat lukt niet Gelukkig jeukt het niet. Ik heb de meest vetten vaseline creme (op recept ) gekregen. De volgende stap is creme met cortisonen. Het hele grote nadeel is dat dit de huid verdund. Aangezien zoon er verder geen last van heeft (alleen als ie heel moe is begint ie een beetje te krabben) heb ik besloten dat ik het er nu even bij laat. Alleen smeren dus met die creme. Je zou die dus evt via de huisarts kunnen bestellen. Wat ik niet snap, is dat hij altijd wel wat eczeem heeft gehad, maar het sinds 2 maanden opeens zo heftig is. Aan de warmte ligt het ook niet, want toen we een paar maanden geleden op vakantie gingen in een erg warm land, had hij nergens last van... Enne...je baby weghouden van ziektekiemen...juist wel doen, daar bouwen ze weerstand van op!
Yep eczeem, mijn dochtertje heeft het ook (gehad). Steeds meer van die plekken en zomaar opeens op een avond begon ze me toch te krabben en te huilen. Kon ik acuut naar de hap want daar kon ze de nacht niet mee in gaan. Ik heb een week lang intensief hydrocortison gesmeerd en daarnaast lanette om de huid vet te houden. Na die week was het al stukken minder, vooral de jeuk was zo weg en nu volg ik nog een onderhoudskuur; 2x per week heeeel dun op de nog zichtbare plekjes smeren. En het werkt! En nu ze bijna 6 maanden is, heb ik het idee dat het meer en meer aan het verdwijnen is. Ik vind de bezoekjes aan het CB ook een bron van ziektekiemen Zoveel snotneuzen zie je daar voorbij komen en wat dacht je van de kinderen die niet ingeënt zijn (ik zit hier in de biblebelt) Ik ga er liever ook allemaal niet heen, maar soms moet je. Ik ben blij dat ze nog in de kinderwagenbak past, is ze toch nog een beetje beschermd
De eczeem is weg, of toch bijna Ik heb van de apotheker cremicort crème meegekregen, 2 keer per dag een heel dun laagje erop doen en dit is het resultaat na 4 dagen