Meneer heeft een nieuwe fase, enkel de lekkere dingen spinazie al la creme is die helemaal gek van en wil dan ook niks anders wat er op zijn bord ligt ook de gebakken aardappels niet terwijl dat weer favoriet is als er andere groente ligt. Heb mezelf voorgenomen me er geen druk om te maken, niet eten , prima dan niet. Maar de yoghurt die hij na krijgt eet hij altijd graag moet ik hiermee doorgaan? Iemand andere tips? Hij doet ook echt alsof het eten heel vies is terwijl die 2 dagen terug dat gene nog wel op heeft
Gewoon een toetje geven en niet dwingen met het eten. Als je geen toetje zal geven, is dat dus een 'straf' en laat je merken dat het avond eten niet lekker is/was en groente of iets anders vies is.
Mijn dochter had gister welgeteld 4 hapjes avond eten op. Maar ook maar 2 hapjes vla. Ze had blijkbaar gewoon geen honger. Ook de fles voor het slapen gaan ging maar voor de helft leeg. Vanochtend daarintegen ging haar hele fles op en 1 boterham erbij. Ze gaan nu steeds minder eten lijkt wel, maar komt echt omdat ze niet zoveel meer nodig hebben en die fase van het uitproberen natuurlijk. Hoe meer jij er mee bezig bent, hoe meer ze je gaan uitproberen, want dat is 'leuk'.
hier zijn de meningen over verdeeld, onze oudste krijgt idd geen toetje als ze niet gegeten heeft (al gebeurd dit 1 a 2 keer per jaar) Sommigen geven altijd een toetje, maar hier is het echt een traktatie dus dan niet. Ik vind de leeftijd van jouw zoontje een twijfelgeval. Ik zou het wel benoemen en bv als hij een paar hapjes eet wat hij eigenlijk niet wil, dan ook een paar hapjes yoghurt. Vanaf een jaar of 2 kun je het wel als regel voeren vind ik.
Yoghurt is bij ons gewoon onderdeel van de maaltijd. Dat ontzeggen we onze kinderen nooit. Nu onze oudste (3,5 jaar) onze grenzen aan het opzoeken is, komt het wel voor dat ze geen 'lekker' toetje krijgt, dus geen aardbeienkwark oid. Maar ze krijgt dan wel gewoon yoghurt hoor.
Onze kinderen krijgen altijd een toetje (gewoon yoghurt, niks bijzonders), ook als ze (nagenoeg) niet hebben gegeten. Het is gewoon onderdeel van de maaltijd, net als een beker melk onderdeel van het ontbijt en de lunch is.
Wij straffen niet door geen toetje te geven. Het is bij ons gewoon yoghurt en hoort bij de dagelijkse zuivel die onze zoon nodig heeft. Het is gewoon een vast onderdeel van de maaltijd en is geen traktatie ofzo. Als je toetje wel echt als traktatie maakt zou je het kunnen weglaten als je kindje niet eet. Ik zou wel zorgen dat je kind dit echt goed begrijpt. Dus de relatie niet/ slecht eten is geen toetje duidelijk uitleggen.
Wat verschillend allemaal, maak me er ook echt niet druk om vriend at vroeger niks en viel veel af terwijl hij nu overgewicht heeft dus ga me er absoluut niet druk om maken, maar heb erg het idee dat meneer alles dondersgoed weet en mij gewoon zit te pesten. Pakt iets van het bord en smijt het lachend op de grond..
Mijn zoontje is bijna net zo oud en doet dit ook, maar ik heb dus absoluut niet het idee dat hij dit doet om mij te pesten hoor. Hij vindt het gewoon een leuk spelletje en nog leuker dat zijn mama steeds bukt om het op te pakken... Overigens betekent het hier wel dat hij dan gewoon klaar is met eten. We pakken het bord dan weg en geven hem zijn yoghurt.
Denk dat jou kleintje nog te klein is om dit uit te leggen. Hier Verdeel ik het eten in bijvoorbeeld nog 4 hapjes en dan krijgt ze toetje. Maar helemaal niets eten betekend vaak dat ze het echt niet lekker vind!
Haha, hier een mannetje van pas 7 maanden, maar die doet dit ook al. Als ie klaar is met zijn avondeten, houdt ie gewoon zijn lippen stijf op elkaar en als ik dan met de yoghurt aankom, gaat die mond weer wijd open. Yoghurt laat ie nooit staan. Mijn mening is dat 'straffen' met eten niet goed is. Ik heb zelf ook wel eens geen trek in mijn avondeten en dan neem ik toch ook een toetje. Het is gewoon een fase, uitproberen en wellicht is negeren het meest handig. Als ie weer trek heeft, eet ie echt wel.
Hier gooit ze de laatste tijd echt *alles* op de grond. Ik word er weleens gek van. Ik laat alleen niks merken want dan denk ik dat het erger wordt. Dit zal ook wel weer overgaan
Hier is gooien met eten ook klaar met eten. Hij krijgt nog 1 kans om echt te eten en zo niet dan niet. Toetje afpakken doen we niet omdat dit idd onderdeel van de maaltijd is. Al eten we niet elke dag een toetje. Dat eten we zoals het uitkomt. Soms krijgt hij wat fruit na van papa.
dat ik het niet geef heeft niks met straf te maken, niet eten is blijkbaar geen honger, dus ook geen honger in een toetje. Als ik mn avondeten niet wil eet ik ook geen toetje, dat vind ik gek.
Ik geef altijd een toetje, het hoort gewoon bij de maaltijd. Ik hou niet van straffen met eten, ik wil het gewoon gezellig hebben aan tafel. Ze krijgen echter geen snoep of koek of brood als ze niet willen eten.
Hier is niet eten ook wel eens wat anders.... Als ik naar mezelf kijk dan heb ik ook wel eens geen zin in warm eten of gewoon geen zin in aardappels oid. Onze kinderen moeten eten wat wij voor ze koken, dus ik vind dat ze dan zelf mogen bepalen hoeveel ze daarvan eten. En yoghurt valt voor ons onder hun dagelijkse hoeveelheid zuivel, dus die krijgen ze dan ook. Mijn dochter heeft momenteel een anti-aardappel periode, maar krijgt ze wel van ons opgeschept. Eet ze die niet, is het prima....eet ze die wel, is het ook prima. We hebben daar geen consequentie aan verbonden.
Hier heeft ie ook dagen dat ie niet eet, prima...maar een toetje krijgt ie wel. Het is niet zo dat ie dan geen honger heeft, hoort gewoon bij de leeftijd. Net als ons is ie geen aardappeleter maar we eten het wel af en toe en ben wel van 'eten wat de pot schaft'. Denk dat het 'niet eten dus geen toetje' gaat werken bij een jaar of 4, kan me voorstellen dat ik dan zeg 'nog twee hapjes en dan krijg je je toetje', zoiets....maar nu legt ie die link nog niet.
Met 1 jaar en 2 maanden begrijpt je kindje prima wat je bedoelt. Gewoon uitleggen wat je doet. Hij begrijpt het als je zegt dat hij niet met zijn eten mag gooien. Hij vindt het alleen zo leuk dat hij er nog niet mee kan stoppen. Die rem om ook daadwerkelijk te stoppen heeft ie gewoon nog niet omdat zijn hersenen zich nog moeten ontwikkelen. Dat gooien is een fase. Dat doen alle kinderen. Je mag wel laten weten dat het iets is wat jij niet leuk vindt. Als mijn dochter begon met gooien of als zij niet meer wilde eten dan vroegen wij haar: Ben je klaar? Ja? ok. Emma is klaar! en dan haalde wij haar bordje weg. Nu is ze 20 maanden en als ze haar mond dichthoudt of speelt met het eten dan vragen wij haar. Ben je klaar? Vaak zegt ze dan Nee! en wil ze verder eten. Soms wil ze eerst drinken en dan verder eten. Pas als zij Ja! zegt op onze vraag halen wij het bordje weg. Toetje krijgt ze van ons altijd. Ik moet erbij zeggen dat wij wel een gemakkelijke eter hebben. Ze eet op een dag meer dan genoeg dus dan hoeft het avondeten er ook niet per se helemaal in.