Hoi, Vanmorgen had mijn dochter een beetje afscheiding bij haar vagina. Dit heeft ze nog nooit eerder gehad. Het was niet veel (wat is veel) maar is dit normaal op deze leeftijd? Het is wit/gelig van kleur en het ruikt niet. Ze is gisteren 2 geworden, dus nog erg jong.
Heeft mijn middelste dochter ook weleens gehad maar was toen ruim 2,5 jaar. Zij had echt heel veel gele afscheiding en was toen net bezig met zindelijk worden. Heb haar toen alleen nog maar gewassen met water dus geen zeep ed in het bad.Al het ondergoed met Neutral en steeds schoon ondergoed. Heeft je dochter misschien recent in de zandbak gespeeld? Misschien is er wat zand tussen de schaamlipjes gekomen wat is gaan irriteren. Ik zou het even afwachten. Vaak gaat het vanzelf weer over en anders zou het een schimmeltje kunnen zijn en dan kun je evt Daktarin smeren.
Af en toe den betje afscheiding is normaal. Als het veel word of gaat ruiken dan ksn er een infectie zitten. Dat kan oa komen door verkeerd afvegen na wc bezoek maar ook bijv door wormpjes. Veel peuters hebben last van wormpjes die ze in bijv een zandbak opgepikt hebben.