Hoe het beste aanpakken vanaf hier (zindelijkheid)?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by S0fietje, May 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Hoi,

Ons zoontje van 2 jaar en 2 maanden plast nu sinds een week elke dag 1 keer op het potje. Dat wil zeggen hij gaat elke avond voor het slapen gaan op het potje en nu sinds 2 dagen ook in de middag bij het uit bed komen. Hij heeft nu 4 avonden achter elkaar op het potje geplast en nu ook 2 middagen achter elkaar. Overdag zie ik niet wanneer hij moet plassen en ook niet als hij in zijn luier plast. Heb niet het idee dat hij klaar is om zonder luier te lopen maar zeker weten doe ik dat niet. Weet ook nog niet echt hoe ik nu verder wil. Of gewoon nog even een tijdje zo doorgaan tot ik meer droge luiers zie of het nu meteen doorzetten en die luier uit doen. Hij snapt dus wel wat hij op het potje moet doen maar als ik hem er niet oo zet dan plast hij gewoon in de luier.

Misschien ideeën hoe jullie hebben aangepakt?

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou hem gewoon in z blootje laten lopen en na elke 10/15mij dat hij iets drinkt erop zetten.

Hij moet even voelen wanneer hij iets moet doen (dus dat gevoel wat je hebt net voordat je nat wordt) en dan zal hij de link leggen en vaker iets op het potje doen.

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik ben bang dat hij dan al snel klaar is met het potje en er helemaal niet meer op wil. Wil het ook niet heel erg opdringen maar hij moet het idd wel zelf gaan voelen. Hij mag er van mij ook wel even over doen en hoeft nu niet ineens omdat ik het perse wil. Maar misschien kan ik het toch leuk houden en ook op een goede manier doorzetten zonder hem er vanaf te jagen...

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Zoontje heeft zelfde leeftijd. Zie mijn topic van gister. Ik laat nu gewoon de luier uit thuis. Vabmorgen ook luier uit gedaan en na kwartier gevraagd of hij op de po wilde en weer geplast. Zevende plasje op rij sinds gister op de po.

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Vandaag voor het eerst gepoept op potje. Niet zelf aangegeven maar met opstaan en verschonen even op potje gezeten en ook gepoept. Bij elke verschoonbeurt of omkleedmoment gaat hij nu op potje. Hij plast nu elke dag een paar keer op potje maar heeft zelf nog nooit aangegeven te moeten plassen. En zijn luiers zijn ook nog goed gevuld steeds.

Ik wil wel binnenkort ondergoed kopen en eens kijken hoe het zonder luier gaat. Van de ene kant denk ik dat de luier voor hem gemakkelijk is maar van de andere kant wil ik ook niet echt pushen en denk ik dat omdat hij het zelf nog niet aangeeft hij er ook nog niet aan toe is.

Wat is dan wijsheid?

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe

Share This Page