Onze kleine meid heeft sinds een paar dagen geen zin meer in haar slaapje tussen 18:30 en 20:00. Overdag slaapt ze ook steeds wat korter en duurt het langer voordat ze in slaap valt. Ze loopt te keten in haar bed en draait zich continu op haar buik. Vreemd genoeg lijkt ze 's avonds wel moe, maar als ik haar dan na het eten nog even in bed wil leggen, krijst ze de hele boel bij elkaar. 's Middags heeft ze hier geen last van en gaat ze eerst lopen spelen in bed. Heeft dit te maken met het welbekende sprongetje, of moet ik me er op voorbereiden dat ze gewoon een heel stuk minder slaap nodig heeft?
Mn meisje is ca 3 weken jonger maar dat laatste avondslaapje is hier ook heel wisselend. Meestal gaat ze rond 18 uur nog eventjes op bed en dan tussen 19 en 20 uur weer wakker voor de laatste fles. Maar af en toe dan slaat ze hem over. Bij mn zoontje kan ik me niet goed meer herinneren hoe oud hij was toen het laatste slaapje eraf viel. ik zou zeggen: probeer het anders eens uit als ze het trekt. Misschien kan ze dan om 19 uur naar bed en slaapt ze op de dag ook weer beter?
Grappig ik wilde net eens vragen hoe het zit met andere kindjes van rond de 8 maanden omdat die van mij nog zo veel slaapt! Maar ook hier wordt het wel minder ze is vooral als we aan het wandelen zijn langer wakker, dan 2,5-3 uur. Ze slaapt hier: ongeveer 6.30 wakker 8.00-8.30 tot 9.00-10.00 de ene keer maar een uur soms 1,5 uur Nu gaan we vaak na het fruit wandelen als we thuis zijn en dan is ze wakker tot 12.30-13.00 en slaapt dan wel 1,5 tot 2 uur Rond 16.30 was ze het alweer zat vanmiddag en was net pas weer 1,5 uur wakker. Toen haar warme eten gegeven, gebadderd en in bed gelegd. Net maar wakker gemaakt maar de fles wil ze niet erg. Ik vind het wel erg vroeg als ze om 16.30 het laatste eten krijgt. Dan in het vervolg eerst maar slapen en dan eten als ze de laatste fles niet meer wil. Hoe later we haar wakker maken hoe dieper ze in slaap is en hoe zieliger we het vinden want vaak is ze echt aan het huilen omdat we haar wakker maken. Het vervelende is nu nog dat ze max. 2 uur wakker kan blijven ze gaat dan echt in haar oogjes wrijven en wordt ook jengelig dus ze heeft het echt nodig. We hebben de laatste weken de laatste fles vervroegd naar 21.00, toen 20.30 en nu 19.30 dat kan misschien ook nog te vroeg zijn. Nu kijken of ze binnenkort wakker kan blijven tot de laatste fles. Ik leest vaak dat kindjes van haar leeftijd rond 19.00 de laatste fles krijgen. Nou dan zit zij nog echt te vol!
Oh ja keten doet ze hier ook, hele verhalen soms wel 45 minuten voor ze in slaap valt.Terwijl ze dan beneden strontvervelend begint te worden en het echt zat lijkt te zijn. Het klinkt reuze gezellig door de babyfoon en ik laat haar gaan. Ze geeft niet aan dat ze het niet prettig vindt. Misschien hoort dat dan bij de leeftijd?
Tot een week geleden sliep ze hier ook nog erg goed. 08.00 de fles 09.30 - 11.30 slapen 12.00 boterham 14.00 fruit 14.30 - 16.00 slapen 16.00 de fles 18.00 groenten 18.30 - 20.00 slapen (en dan moesten we haar echt wakker maken) 20.00 laatste fles Helaas is dit mooie schema dus sinds kort overhoop gegooid door madame en is het echt zoeken hoe en wanneer we het eten nu gaan inplannen. Geniet nog maar even van je slaapkop frannie82
hier ééntje dat jonger is maar slapen tijdverspilling vind. enkel van 14 tot 15.30u en van 20 tot 7u. verschilt wel elke dag de uren maar echt maar 1 middagslaapje. vind het zelf weinig maar als ik hem er meer inleg roept hij moord en brand.
Doe ik ook Een vraagje: hoeveel drinkt jouw dochter van ander drinken thee, diksap? Zie dat niet in je lijstje staan nl. En ik zie dat jullie ook tijd tussen het avondeten en de laaste fles hebben. Wij denken dat er hier weer tandjes onderweg zijn en dat dit ook invloed heeft en sinds we even standaard chamodent aan het geven zijn, dwz voor elke fles 3 druppels gaat het al beter. En het middagslaapje is echt heerlijk als ze dat blijft doen even 2 uur in dromenland. Toen ze alleen nog flesvoeding kreeg sliep ze bijna nog van fles tot fles en sinds de bijvoeding begon was het ook minder met slapen. Maakt niet uit hoor als ze maar tevreden is als ze wakker is.
Hier was het toen (nu niet gek veel anders, trouwens) 6.00 BV Doorslapen tot 9.00 11.30 - 13.00 Slapen 16.00 - 17.00 Slapen 19.00 laatste BV 19.30 Slapen Hier nooit geen 'laatste avond slaapje' gehad dus. Tot 6 maanden wel om 10 uur wakker gemaakt voor een voeding (omdat ik bang was dat het anders weer een nachtvoeding werd).
Ze krijgt bij haar boterham nog 125 ml diksap en verder niets. Ik denk niet dat ik dat er nog meer in krijg, aangezien ze een heel potje fruit en een heel potje groenten schoon opmaakt! We hebben nu haar slaapje is vervallen dus inderdaad wat tijd over. Ze speelt nu, terwijl wij eten. Verder denk ik erover om haar misschien maar 's avonds in bad te doen ipv overdag. Hier ook tandjes op komst, we geven daar tabletjes van VSM voor.
Mijn ventje is ook jonger, slapen is nooit zijn hobby geweest. Maar die heeft dus al een aantal weken nog maar 2 slaapjes, één laat in de ochtend en één in de late middag. Vaak wel 1,5 uur per slaapje, maar dat alleen op goeie dagen. De laatste 1,5 week is het veel als hij twee korte slaapjes doet, totaal 1,5 á 2 uur overdag. Maar ja, wel moe zijn en dus een beetje mopperig..... Misschien zijn het hier zijn tandjes?