iemand hier ervaring met een echodense focus op t hartje van je baby? gister 20w echo gehad en had een wit stipje in t hartje(echodense focus) ze zei dat het geen consequenties had...maar heeft verder niet uitgelegd wat het is... maak me nu toch zorgen...iemand ervaring hiermee???? help me a.u.b van mijnj onzekerheid af... x
Je moet je geen zorgen maken hoor. Ik heb het ook gedaan sem had ook een softmarker(ander word ervoor) en ze zieden dat het na de bevalling weg was. Pas als er 2 of meer softmarkers zitten gaan ze verder onderzoek doen. Maar als er verder niets bijzonders is gebleken dan kan je er vanuit gaat dat het niets is. Het komt door de apparatuur ofzo iets zeiden ze tegen mij. Ik heb me ook zorgen gemaakt want ik was gaan googlen(niet doen) Maar sem is kerngezond geboren en merk er nu niets aan
nou dat heb ik dus ook gedaan en had ik idd beter niet kunnen doen...las een bericht van iemand dat het een vergroote kans op downsyndroom is...schrok me kapot... bedankt voor je reactie! x
ja dat las ik dus ook. Ik heb verder nooit een nekplooimeting laten doen ofzo.JIj wel?? Hier is dus niets aan de hand. Maar ik neem aan dat ze het bij de volgende controle wel uitleggen. De echoscopist mag het verder niet uitleggen zeg maar daarom zei ze verder niets
nee heb ik ook niet laten doen, ben nog jong dus ging er vanuit dat t niet nodig is... Maar als je zoiets leest schrik je toch wel! Maar heb er gelukkig verde r niks over gevonden dus t zal wel meevallen toch?! X
Hier een focus in het schedeltje gezien met de 20 weken echo. Volgens de echoscopiste was dit geen reden om verder onderzoek te doen, alleen als er meer foci waren. Later op gesprek met de gyn. zei hij dat dit naar alle waarschijnlijkheid vanzelf zou wegtrekken. Bij een groeiecho met 32 weken zouden ze dit gelijk meenemen. Maar hij lag toen al zo ver ingedaald dat het niet meer te controleren was. Hij is verder gezond geboren.
Hoi, Wij hebben hetzelfde bericht gehad bij een pretecho bij 16 weken; er werd doodleuk gezegd dat er een echodense focus zichtbaar was in één van de hartkamers, verder geen uitleg. Als je daarna internet raadpleegt schrik je je rot, ik was daarom ook volledig overstuur. Ik heb daarom een dubbele 20 weken echo gehad bij twee verschillende echoscopisten. Deze beide lui vertelden dat het waarschijnlijk een adertje oid is wat oplicht door de echo-apparatuur. Vroeger was het nooit zichtbaar, door de geavanceerde app nu wel. Het heeft in nagenoeg 100% van de gevallen niets te betekenen, pas als er meer 'afwijkingen' worden gevonden is er noodzaak tot verder onderzoek. Bij mij was de focus bij de 20-weken echo al bijna niet meer zichtbaar en met 32 weken was er helemaal niets meer te zien. Onze meid is supergezond en ik heb mij helemaal druk gemaakt om niets. Tipje: laat nogmaals een echo maken en vraag de echoscopist om de sonomarkers van Down (neusbotje, korte bovenbeentjes, dikke huidplooi in nek ed) te checken, als er dan verder niets wordt gevonden, hoef je je ook niet meer druk te maken en kun je weer volop genieten van je zwangerschap. Blomke
Wij hebben gisteren ook te horen gekregen dat er een echodens focus in het hartje zit. De echoscopiste vertelde direct dat het om een anatomische variant gaat. We heoven ook niet terug op controle ofzo. Moesten jullie dat wel? Ik maak me wel wat zorgen, maar aangezien de rest goed was en ik niet terug hoef te komen vallen de zorgen mee. Maar inderdaad het verhaal van syndroom van down las ik ook op internet en schrok daar toch wel even van.