Leuke beloningssystemen!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door palmie37, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Welke gebruiken jullie?:D

2. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Geen. Ik ben daar niet zo van. Vertrouw meer op de innerlijke ontwikkeling van mijn kind.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ja dat kan ook maar was gewoon benieuwt welke er allemaal zijn!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik koop van die vellen gekleurd karton en knip daar een leuke vorm uit en zet daarop cijfers en letters en plak 'm op de muur bij zijn bed.
    Vorige keer was het een treinvorm (hij wilde een ritje maken met de trein) en nu is het een hart (omdat ik hem zo lief vind).. en hij moet nog bedenken waar hij voor spaart.

Voor dochter maak ik een bloem om haar te stimuleren te poepen om het potje (doet het in de luier).

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Vooral in complimenten. Mijn zoontje bracht vanochtend zelf zijn lege beker en schaaltje terug naar de keuken. En dan zeg ik dat ik trots ben en hem al een grote jongen vind. Hij glundert dan helemaal.

En als we bij de kapper zijn geweest gaan we saampjes een appeltaartje eten. Hij vind het zo verschrikkelijk eng bij de kapper.

Ik geloof absoluut in positief belonen. Op deze leeftijd moet ik hem geregeld corrigeren en soms in de hoek zetten. Hij mag het ook horen als hij zich netjes heeft gedragen. Naar mijn idee groeit daar het zelfvertrouwen van.

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Goed idee!!!:)

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ook ik geef mijn zoontje meer complimentjes.Of we gaan iets leuks doen. Soms mag hij een koekje (zeer verantwoorde koekjes) of rozijntjes die hij erg lekker vindt. (maar krijgt hij anders ook wel hoor haha!)

8. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Helemaal waar!

9. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Ik beloon met complimenten, maar ook met een extra dingetje
    samen doen .

Bijvoorbeeld, Tijs kan zich makkelijk aankleden, maar hij weigert dit vaak. Hij gaat jengelen en huilen.
    Als hij dan toch zich aangekleed heeft , dan pak ik hem op schoot en dan zeg ik wat knal van jou, dan hebben we nu tijd voor een boekje lezen.
    Dan lees ik hem even voor. Ik beloof dit hem niet van te voren of dreig ook niet als hij niet doet wat ik wil.

Ook vind hij het skylanderspel oude PlayStation van zijn grote broer helemaal geweldig en als hij poept op de wc, wat voor hem echt heel lastig is dan mag hij dat spel even spelen.

Een beloningskaart werkte bij mijn oudste zoon wel als een trein, maar mijn jongste zoon is daar niet gevoelig voor! Hij vindt het mogen plakken van een sticker wel eens leuk maar wil het soms ook helemaal niet...

Gewoon een dikke knuffel dat ik trots ben op hem, vindt hij ook erg fijn!

Deel Deze Pagina