Sinds 2 weekjes wil ze ineens niet meer naar het kdv. Ze zegt al vooraf dat ze mij dan zo gaat missen, met een dikke pruillip. Als ze eenmaal daar is heeft ze wisselende dagen, soms toch nog behoorlijk vrolijk, soms word ik gebeld dat ze de hele dag al zo verdrietig is en of ik haar niet te laat wil komen ophalen Ik word er zelf ook verdrietig van! Ze kan het zo goed uiten, ze is geen kleintje meer dat je weer vergeten is zodra je de deur uit bent zeg maar Nu ben ik werkeloos en zou ze in principe thuis kunnen blijven - ze gaat 2 dagen per week. Alleen ik gebruik die dagen wel voor gesprekken, ben veel de deur uit, klussen, een opleiding, etc, allemaal werk-achtige dingen die me hopelijk weer aan een baan of betaalde opdracht helpen. En ze heeft het daar ook zo vaak leuk gehad, lekker de hele dag andere kindjes om mee te spelen, thuis is ze maar alleen! Ik denk dat de drempel om daar weer heen te gaan zo groot wordt als ik haar vaker thuis zou houden Hebben jullie ook zo'n fase gehad? Hoe lang duurde die? Heb je stug volgehouden of je kind ook vaker lekker thuis gehouden? Ik denk niet dat er op het kdv iets naars gebeurd kan zijn trouwens. Wel is papa 5 weken doordeweeks in het buitenland geweest voor werk, ze miste hem toen ook, en zat ik ook af en toe minder goed in mijn vel waar ze wellicht wat van heeft meegekregen. Voor mijn gevoel kan dat wel haar heimwee wat verklaren misschien. Ik probeer dat nu wel weer recht te draaien door haar lekker veel te knuffelen en met haar te kletsen en samen actief op te trekken. Hoe kan ik zorgen dat ze zich weer veilig voelt zonder ons?
Hoi Moniponi, wat vervelend! Ik heb toevallig net een topic geopend met hetzelfde probleem. Alleen weten wij toevallig wel wat er gebeurd is (een toevallige keten van gebeurtenissen die voor haar vervelend waren). Het probleem blijft echter gelijk. Ik lees hier ook mee. En sterkte, het is inderdaad alsof je hart breekt als je hoort dat ze de hele dag huilerig was. Echt heel verdrietig vind ik dat.
Sterkte, ons meisje vindt het meestal ook niet fijn. Zo'n triest gezichtje als ik,haar afzet ... Ik begin stiekem naar school te verlangen ( in Belgiƫ is dat aan 2,5 maanden )
Bij ons ook begonnen met 2 jaar en 9 maanden....nu sinds 2 weken vind ze het weer leuk dus hier een maand of 6 geduurd....
Laatste tijd wilt mijn dochter ook niet Blijven. Zij blijft kij me hangen en zegt mama ook. Als ik het zo lees dan hoort het bij de leeftijd.
Hier ook van die fases gehad hoor Moni! Nu gaat het weer erg goed, maar ook dramascenes bij vertrek gehad en een zwaaiend en huilend kind voor het raam... Niet leuk! Al was dat hier gelukkig ook zo weer over als ze eenmaal aan het spelen was. Heb ook wel ooit gebeld hoe het dan ging, maar dan was het altijd weer goed... dat is natuurlijk wat je wil horen en het is extra vervelend als ze bellen dat ze zo verdrietig is en niet te laat opgehaald wil worden! Succes met deze 'fase'... Oh, en ik zou haar inderdaad ook niet thuis gaan houden want dat maakt het drama waarschijnlijk alleen maar groter als ze weer moet gaan...