Meisje 3

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bloementuin, 13 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloementuin

    8 dec 2012
    85
    0
    6
    Alkmaar
    Hoi allemaal ik hoop dat iemand tips heeft,
    Wij hebben een meisje van 3 en een jongen van vijf.
    Ons meisje is geen land mee te bezeilen alles uitproberen niet luisteren overal boos om worden
    Soms weet ik niet wat we met haar aan moeten als je met haar praat begrijpt ze alles maar twee Minuten later begint het weer van vooraf aan
     
  2. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde het is een fase.

    Als het echt te erg wordt moet ze van mij in de hoek. (Dit is in de woonkamer bij de keukendeur en gangdeur) pas als ze weer rustig doet mag ze er uit. En dan praten we er over.
     
  3. Bloementuin

    8 dec 2012
    85
    0
    6
    Alkmaar
    Ze moet bij ons dan op de trap hebben geen hoek vrij, maar dan duurt het eerst al heel lang Voordat ze stil is schreeuwt en krijst alles bij elkaar
     
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ja, dat klinkt als een typische 3 jarige ;)
    Mijn zoontje zit er nu ook midden in en ik word er ook vaak moedeloos van. Bij mijn dochter ging het over toen ze 4 werd ongeveer. Nog een paar maandjes volhouden dus.
     
  5. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Maar is dit sinds kort zo, of is haar karakter altijd al pittig. Zijn er onlangs veranderingen in jullie /haar leven, is ze gevoelig, een sterke wil? Hoe is ze "normaal gesproken", en op (eventueel) de opvang?
    Hier ook een lastige 3jarige nu. Maar is duidelijk een reactie op nieuw zusje. Natuurlijk gaat't ook sowieso met fases maar misschien is er nog een andere oorzaak?
    Hier werkt (nu) straffen of time out averechts. Veel benoemen van gevoel en juist bij me nemen helpt hier (wel begrenzen natuurlijk).
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Tja ik heb wel pittige kinderen, maar mijn ervaring is dat het inderdaad rond 3 tot 4 nog een tandje extra wordt. Vooral onredelijk gedrag (de peuterpuberteit).;)
    Gisteren heeft mijn 3,5 jarige bijv. een driftbui gehad omdat ze wilde dansen en:
    ik eerst een dansliedje had aangezet wat ze niet wilde, ik vervolgens een ander dansliedje opzet, en zij kennelijk niet wilde dat ik het eerste liedje zou afzetten :confused:
    En dat is dan 1 van de vele voorbeelden :p
     
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.620
    3.992
    113
    Nou mijn 3 jarige is op dit moment ook een draak. Niets is goed.
    Alles moet anders dan hoe ik het zeg. Geen schoenen aan willen doen. Geen jas aan willen. Niet mee naar school/kdv/winkels etc. Overal dwars tegen in en dan ook zo dramatisch huilen. Boos worden heeft 0 effect. Aaaarrrrrgggghhhhh. Het gaat weer over denk ik dan. Maar waar is mijn lieve gekke grappige jongentje gebleven...zucht...die was zo lief en gek en ging gewoon wel mee...
     
  8. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.921
    558
    113
    Wij zitten er ook midden in. Hij is 3 jaar en 8 maanden (bijna) vind pittig. Vond dat me dochter ook vanaf 3,5. Ik kijk er stiekem naar uit dat ie naar school gaat, mja ze veranderen dan ook zo. Dus probeer er ook van te genieten dat ie nog veel thuis is. (Is soms moeilijk hoor, hij kan zo uitdagen en niet luisteren)
     
    Oceanna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina