'Eczeem in peutertijd leidt tot psychische problemen'

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Marnat, Aug 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  2. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    He bah! Alsof Kyra nog niet genoeg last heeft van haar eczeem. Ik hoop dat ze afgezien van de jeuk, het moeilijk slapen er verder geen last van zal hebben.

3. 4days

4days Niet meer actief

Oh nou, ben ik blij dat mijn zoontje van zijn eczeem af is sinds we naar de dermatoloog gaan... :)

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hmm... ik mag toch hopen dat het mijn lieve ventje bespaard blijft... Hij heeft er nu al zo veel last van :(

5. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik heb eczeem vanaf m'n geboorte maar heb echt geen psychische problemen of hoe je dat ook schrijft

ik ken zoveel mensen allemaal gezond van verstand hoor

6. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Zo werkt het toch ook helemaal niet? Het gaat erom dat de kans op psychische problemen gewoon groter is wanneer een kindje op jonge leeftijd last heeft gehad van eczeem. Dit wil niet zeggen dat alle (of bijna alle) mensen/kinderen die eczeem gehad hebben een psychische stoornis hebben.

7. Alita

Alita Niet meer actief

aha daarom ben ik zo psychisch in de war:D
    hahahaa wat een onzin!!;)

8. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Ik was/ben ook een eczeem kind en heb toch wel psychische "problemen". Heeft echter niks met eczeem te maken maar totaal andere dingen die je in het leven overkomen.

9. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Het gaat er in dit onderzoek niet om dat als je eczeem hebt of hebt gehad dat je dan meteen rijp bent voor het gesticht. Maar blijkbaar heeft het wel effect op je psychische gesteldheid. Zo heeft iedereen een 'rugzakje' met ballast en als dat te zwaar wordt ontstaan er problemen die wisselend van aard zijn (onzekerheid, depressie, wat dan ook). Dit onderzoek beweert alleen dat het hebben van eczeem en voornamelijk de gevolgen hiervan extra ballast toevoegen aan het rugzakje. Ik zou het dus absoluut niet afdoen als onzin.

10. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Helemaal mee eens.

11. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

Aug 28, 2009
    1,350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ook.

12. madelief

madelief Fanatiek lid

Mar 18, 2006
    3,125
    204
    63
    Female
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik heb mijn hele jeugd eczeem gehad en moet zeggen dat ik wel depressief ben geweest, dus ja weet niet of het daar aan ligt. Moet wel zeggen dat die tijd een erg vervelende tijd is gewwt, veel gepest ziekehuis in ziekenhuis uit enz. Denk dat het je wel belast. ,maar er zijn vast meerdere ziektes waardoor je later problemen kunt krijgen. denk aan leukemie enz.

liefs Es

13. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Ik heb ook eczeem gehad in mijn jeugd en heb hier zeker wel last van ondervonden. Ik sluit me daarom ook aan bij dat alles de gevolgens hiervan mee neemt in je rugzak en dat met alle ander zaken in je rugzak kan er best voor zorgen, daar ben ik van overtuigd.

Share This Page