Meisje (4) verdrinkt op Kos

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dahlia, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik begrijp het ook echt niet, maar voor heel veel mensen is dit echt iets normaals.

Maar ik snap het van het hotel ook niet want ik ken het hotel en ik vond het echt geweldig! Maar als ik dan lees hoe ze hiermee om gaan.. :(

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

En daarbij... als ik met mijn kinderen ergens naar toe zou gaan, of op vakantie, dan zou ik hele goede afspraken maken met ze. Jullie blijven bij papa en mama en rennen niet voor ons uit of wat dan ook. En jullie luisteren heel goed naar ons.

Dat is wat ik zou doen. Maar ik ben zelf ook heel beschermend opgevoed en mijn ouders maakten met mij ook altijd zulk soort afspraken.

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nou als wij gaan eten gaat meneer gewoon op een stoel zitten tot we allemaal klaar zijn met eten, geen geren in het restaurant of buiten spelen, misschien ben ik dan een pietje precies maar ik neem altijd een lading met boekjes, kleurtjes, Nintendo van alles mee, hij mag van mij spelen maar aan tafel ...

Ik begrijp er ook niets van waardevol :(

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ken dat hotel. ik vind het niet eerlijk om de badmeesters die er niet waren de schuld te geven. ik ben al in heel wat goede hotels geweest 4 en 5 sterren en bijna nooit is er een badmeester. je bent zelf verantwoordelijk voor je kroost. en niet het personeel van het hotel. niettemin is het vreselijk voor de ouders. die vergeven het zichzelf waarschijnlijk nooit. en hoe en wat verder het kind aan de aandacht is ontsnapt kunne wij niet over oordelen

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dit vind ik altijd zo dubbel he.

Badmeesters de schuld geven. Al waren er badmeesters, die zien ook niet alles tegelijk en kunnen niet alles tegelijk in een druk zwembad.Dus wie zegt dat dit dan voorkomen had kunnen worden, das allemaal speculatie. De ouders kunnen dat kind van 4 toch duidelijk maken dat ze daar moet blijven en niet weg mag? Je ziet toch wel wanneer je kind weg is? Ik vind dat de ouders beter hadden moeten opletten.

6. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Ik heb zelf een zoon van 4 jaar.
    Hij is gek op water, en dan vooral de glijbanen.
    Hij kan zwemmen met zwembandjes, maar juist deze enthousiaste kinderen zijn zo weg. Ik heb 2 weken geleden nog meegemaakt dat ik met mn zoon het zwembad uitloop, ik draai me om naar een vriendin ik kijk terug, kind was weer terug in het water gesprongen. Dit in 2 seconden. Kinderen zijn snel, en ik vertel mijn kind alle gevaren, maar het blijven kinderen!!!!!! En kinderen zijn onvoorspelbaar!!!!!

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Kinderen zijn zeker onvoorspelbaar, maar als er iemand komt zeggen, er ligt een kind op de bodem van het zwembad, dan is dat kind al enige tijd onder het toeziend oog van de ouders weg. Een kind van 4 spartelt toch wel aardig, als hij/zij in het water terecht komt.
    Snap niet, dat niemand dat gezien heeft, dat het kind in het water terecht kwam en niet kon zwemmen.
    En als ouder ben je altijd zelf verantwoordelijk voor je kroost, al lopen er 10 badmeesters rond.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat is helaas vaak niet zo... kinderen kunnen zo 'weg' zijn. Zeker als ze geen gevaar zien. Die zakken gewoon naar onderen. Dat zie je zelfs tijdens zwemlessen. Kinderen lopen naar het diepere deel, draaien niet om en lopen zo door. Achteraf zijn ze dan vaak wel geschrokken, maar op het moment zelf beseffen ze vaak niet wat ze moeten doen om zich boven te houden en ze zinken dan gewoon als een baksteen naar beneden. Dat gaat echt heel snel.

@mvliam: Ik had inderdaad niet gelezen dat de ouders in het restaurant zaten. Dat maakt het inderdaad wel anders denk ik.
    Ik schrijf 'denk ik' omdat ik niet weet hoe de ligging van het restaurant is. Maar oke, hoeveel info er ook staat, het blijft uiteindelijk toch speculeren over hoe dit heeft kunnen gebeuren :( .

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    O, dat geloof ik ook wel, dat dat vaak niet zo gaat. Slechte zaak.

Ik heb altijd dingetjes meegenomen voor mijn dochter als we ergens gingen eten en ze mag simpelweg niet van tafel.
    (En nee, ik heb bepaald niet 't meest gedweeë, rustige kind ter wereld... ;))

Maar hoe het dan ook gegaan is, het is per definitie verschrikkelijk.

En binnen de fases van de rouwverwerking is het ook niet meer dan logisch dat de ouders iemand anders de schuld geven. Dat hoort bij het verwerken.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Lijkt mij heel stug omdat de meeste zwembaden pas zwemlessen aanbieden vanaf 4 jaar en sommigen vanaf 5 jaar.
    Daarbij is een zwemdiploma geen garantie dat een kindje niet verdrinkt, vooral bij glijbanen je bent er net vanaf en de volgende ligt al in je nek.

Groetjes Anita

11. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik vind het nogal wat om meteen te roepen, dat de ouders beter hadden op moeten letten. Met andere woorden; dit zou mij nooit overkomen. Waarschijnlijk zeiden deze getroffen ouders altijd precies hetzelfde....
    We trekken zo snel onze conclusie uit een relatief kort en beknopt verhaaltje en wie weet of het ook helemaal klopt?

Hoe dan ook, deze familie is hun kindje voorgoed kwijt, in en in triest. :(

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk niet dat dat hetzelfde is (niet voor iedereen in elk geval) ... Ik zal wat dat betreft nooit zeggen 'dit gebeurd mij niet' . In tegendeel, ik ben als de dood, dat er ooit zoiets met m'n kindje gebeurd, doordat ik even (al is het maar een fractie van een seconde) afgeleid ben, héél even maar, niet oplette.
    Het kan iedereen gebeuren, maar het blijft áltijd een kwestie van goed op je kinderen letten.

Maar wat ik al zei.. dat doet er nu ook eigenlijk niet toe..

13. mamamuts

Athina; Tuurlijk moet je je kids altijd in het vizier houden, alleen het is vaak zo dat men meteen met het vingertje naar de ouders wijst. En ik snap dat dat ook als eerste in je opkomt, maar toch vind ik dat niet passend. Net wat jezelf zegt, wat doet dat ertoe...
    Die mensen hebben iig een schuldgevoel van hier naar tokio.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

nee meteen toepen dat het aan de badmeesters ligt is wel reeel? Met andere woorden; als die er waren was het niet gebeurd.

Is precies hetzelfde. Het kan iedereen overkomen, maar dat neemt nog niet weg dat je goed op je kind moet letten.

15. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    't Hoort bij de protestfase van rouwverwerking.. Je denkt stomweg totaal niet reeël dan...

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Rouwverwerking? Andere mensen wijze de badmeesters aan als schuldige hoor, niet de ouders. En neem aan dat mensen hier in NL die dit bericht lezen niet in een rouwverwerking zitten.

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Gatver wat een verschrikkelijk bericht. Het zal je maar gebeuren.

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Misschien moet je 't bericht nog een keer lezen.

Wacht, er staat een vader. Ik moest 't bericht zelf nog een keer lezen. :D

19. mamamuts

Dat zeg ik niet.
    Er wordt alleen vaak meteen een schuldige aangewezen, dat snap ik niet. Lekker belangrijk ook.

20. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Wij zijn al heel wat keren naar een Grieks eiland geweest en ik heb nog nooit badmeesters gezien bij een hotelzwembad, dus die zullen er ook nooit komen. Helaas was een paar jaar terug ook een NL-jongetje verdronken in het hotelzwembad waar wij zaten. Helaas gebeurt het vaker ... Maar het is en blijft hartverscheurend hoor hoe dan ook!

Deel Deze Pagina