Onze zoon is sinds april overdag en 's nachts zindelijk (nam de nachten er maar gelijk bij). Nu had hij sindsdien nog maar 1 ongelukje gehad bij ons thuis, op vakantie niks en met 2x bij de grootouders te slapen 2x een nat bed. Nu heeft hij op een week tijd ook 2x thuis een nat bed gehad. Ik maak er geen drama van. Troost hem dat het niet erg is want hij vindt het wel heel erg dat het gebeurd is, trek de lakens af en leg er nieuwe en stop hem terug in. heb hem al geprobeerd 's avonds voor ik ga slapen wakker te maken om hem te laten plassen, maar hij slaapt zo vast dat ik hem niet wakker krijg. Na het avondeten geef ik hem al maar heel weinig nog te drinken, fles voor het slapengaan is ook al even afgeschaft. Nog kindjes die een terugval gehad hebben? Vind het zonde om hem nu terug een luier gaan aan te doen. Heb voor de zekerheid wel een extra matrasbeschermer besteld. Net iets handiger
hier ook gehad. Zoon was met 23 mnd dag en nacht zindelijk. Met 26 mnd ging het weer mis `s nachts, niet elke nacht maar we l zo vaak dat ik hem een luierbroekje heb aangedaan. Vond hij ook minder erg dan een nat bed, werd hij erg verdrietig van. Terwijl hij er niets aan kon doen en er massa`s kinderen op die leeftijd waren die overdag niet eens zindelijk waren. MEt 30 mnd ging het ineens weer goed, maar hij heeft nog een tijdje met geslapen en toen het pak leeg was zijn we gestopt daarna geen ongelukjes meer gehad. Niet thuis en niet op vakantie of met logeren.
Jij hebt dus wel opnieuw een luier aangedaan... Maar wat was hij er vroeg bij zeg! Denk niet dat zoonlief dat nog gaat willen, een luier. Hij wilde hem toen in april al niet meer aan toen hij overdag zindelijk werk. Nu, de nachtluiers waren al langer bijna elke ochtend droog. Moeilijk!
Onze dochter was vanaf 2 jaar overdag zindelijk en vanaf 3 snachts. toen had ze met 4,5 een terug val. Echt 3x per week waren we aan het verschonen. Ik wilde geen luiers aan omdat ze dat heel erg vond maar mijn man wilde dit wel. Uiteindelijk toch toegegeven want het werd echt te gek en binnen no time was ze weer zindelijk. Het haalde voor haar de druk eraf toen wat waarschijnlijk even nodig was... Ze vond het ook heel erg om een ongelukje te hebben namelijk. Wij maken haar wel altijd wakker voor wij gaan slapen, soms is het ook niet mogelijk maar dan tillen we haar gewoon op de toilet en daar word ze vanzelf ondertussen wakker van en plast ze alsnog. We slaan dit nooit over en ze mag van ons ook gewoon drinken in de avond. Ze moet leren om wakker te worden van het "plas-signaal" en tsja als ze dorst heeft vind ik het vervelend om haar niets te geven. Ze mag niet heel veel drinken maar vaak drinkt ze bij het tandenpoetsen nog een paar slokjes of een halve beker en dan bij het plassen in de avond geeft ze aan dorst te hebben en drinkt ze nog een paar slokjes water. Geeft totaal geen problemen nu.
Hij wilde ook absoluut geen luier, maar een (luier)broekje vond hij prima. Associeert hij ook niet als luier, hebben ze hier nooit overdag gedragen. Als hij het niet wil zou ik het niet doen, inderdaad zo`n waterdichte matrasbeschermer of 2x opdekken, hoef je alleen de natte boel eraf te halen en niet in het donker op zoek naar schoon beddengoed. Maar hier maakte dat geen verschil hij werd er wakker van en was dan ontzettend verdrietig.
Overigens heb ik die luiers samen met haar uitgezocht en toen voor mij direct maandverband gekocht (mamma-luiers) om te laten zien dat iedereen het soms nodig heeft. Er zijn namelijk hele toffe luiers. Voor haar waren het roze luiers met poezen en prinsessen erop en dit zal voor jongens vast niet anders zijn. Ze vond het ineens geen probleem meer. Eerst hebben we mijn maandverband uitgezocht en die wilde ze al kiezen dus ik zei al "nee jij mag JOU broekjes uitzoeken, ik de mijne" en toen keek ze er al meer naar uit dan dat ze het erg vond. Ze vond luiers namelijk vreselijk. echt huilen dat ze deed als ik erover begon...
Vanavond een luierbroekje aangedaan, maar niet omwille van het plassen, maar hij heeft nu hele dunne stoelgang... Ze waren bij m'n schoonouders gebleven omdat ik met m'n papa naar de spoeddienst moest. En toen belde schoonmoeder dat hij naar het potje aan't lopen was en ondertussen was het al in z'n broekje... Nu, het was wel drama en huilen want hij is geen baby en wil geen pamper meer. Verschillende keren uitgelegd dat het voor de dunnen stoelgang was, maar hij vindt het maar niks...
Natte luier deze morgen... Maar hij wil hem echt niet meer aan zei hij. Is geen baby maar een grote jongen... Echt moeilijk!