Meisje 6 mnd drinkt weinig, borst/fles zat? sprongetje?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babel44, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ze drinkt maximaal maar een borst per keer en ik blijf dus maar voeden zodat ze tenminste wat binnenkrijgt. Ik kan haar ook niet meer overtuigen om nog iets te drinken. Ook bij oma of op het kdv drinkt ze met moeite 80 tot 120 ipv eerst 160. Uit een bekertje of het flesje zonder dop/speen drinkt ze nog wel wat meer :(, vind ze leuk volgens mij en zo krijgt ze ongemerkt nog meer binnen. Is ze nou de speen/fles zat? Of herkennen jullie iets van de 6 mnd sprong?

2. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Ik lees mee! Heb hier hetzelfde..
    Hoewel ik niet denk dat ie de borst zat is, maar de melk? want hij wil wel altijd graag drinken voor het slapen gaan

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja, ons meisje ook. Alsof ze alleen dan nog erge honger heeft, dan drinkt ze twee borsten leeg en soms nog meer.

Mijn productie heeft er al onder te lijden volgens mij. Wel drinkt ze ineens ook veel harder/sneller, waardoor het nog "erger" lijkt; ze heeft soms een enorm volle borst in no time leeg.

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    hier ook een kereltje van 6 maanden die voor mijn gevoel veel minder drinkt. als ik kolf haal ik er ook veel minder uit dan eerst.
    toch is hij gewoon tevreden, dus het lijkt er niet op dat hij tekort krijgt.

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Het kan ook anders zitten natuurlijk, dat ze rond 4-5 mnd erg veel gaan drinken ivm groeispurt ofzo, en wij dan maar denken dat we een dip hebben :p

Hier ook minder kolfopbrengst, maar wel steeds precies passend bij wat ze drinkt op de creche/bij oma. Ben wel met bijvoeding begonnen, maar dat stelt voorlopig nog niets voor, hoop dat ze idd wel genoeg krijgt!

Misschien reageert er nog iemand die weet hoe het zit ;).

6. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Bij ons is de bijvoeding al wel goed op gang, meneer kan er wat van hoor!
    Smorgens bakje fuit, smiddags een hele boterham, 's avonds wel 150-200gr warm
    Maar dan vraag ik me af, krijgt ie dan nog wel genoeg vocht binnen.. Ik geef m wel water, maar dat zijn zomaar een paar slokjes bij het eten.

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wat super dat hij zo lekker eet! In fruit en groente zit natuurlijk ook veel vocht!

Ons meisje heeft er ook wel zin in, maar we zijn pas net begonnen dus ik doe het nog een beetje rustig aan, en ze wordt er ook wel moe van.

Ik denk dat ik ons meisje de hele dag maar laat "snacken" van de bv en dat ze daarom steeds geen honger heeft :) Ik moet er nog aan wennen dat ze geen ieniemienie babietje meer is geloof ik...

Ik had ook al een probleem met het lezen van haar hongersignalen een tijdje terug en bied dan maar gewoon vaak aan. Maar waarschijnlijk heeft ze gewoon nooit honger ;) Ik ga nu maar eens opletten haar niet vaker dan elke 4 uur te voeden (tenzij ze honger zou hebben natuurlijk...), 6x per etmaal en misschien 's nachts ook eens wat minder vaak is toch helemaal niet weinig voor 6 mnd...

8. Alita

Alita Niet meer actief

Maar wat is je schema nu?
    Geef je haar ook nog ander drinken dan bv?

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

We hebben echt geen schema hoor...

Ze sliep vanaf 5 mnd mooi 3 slaapjes overdag, waarvan altijd 1 lange. Dat is er nu ook weer vanaf, ze slaapt nu 3 of 4x 45 minuten. Ik voed haar in principe tussen elk slaapje, maar omdat ze niet wil (geen trek heeft denk ik nu dus?!) en maar een halve borst drinkt dan, bied ik vaak voor het volgende slaapje nog een keer de borst aan. 's nachts komt ze ook nog elke 4 uur of zelfs vaker! Dan heeft ze echt trek maar drinkt geen twee borsten helemaal leeg.

En dan is het op werkdagen natuurlijk nog weer anders. Al met al zit ik dan op zo'n soort schema:

17.30u bv
    20u bv
    24u bv
    4u bv
    6u bv (!)

Dan drinkt ze op de opvang vaak om 10 of 11 u pas weer (flesje)
    14.30u

Dat zouden 7 voedingen zijn, maar in de praktijk zijn de overdag voedingen vaak in tweeen verdeeld, na het slaapje en nog een keer voor ze naar bed gaat. Dan zijn het dus wel 10 voedingsmomenten ofzo.

Maar goed, ik heb vanochtend na de voeding van 6u gewacht tot 11 u en toen dronk ze lekker door. Ik ga dus maar opletten dat ze (overdag) minimaal 4u tussen de voedingen heeft, daar moet ze prima tegenkunnen lijkt mij. Hopelijk worden mijn nachten dan ook wat rustiger.

EDIT: geen ander drinken dan bv. Bijvoeding nog heel beperkt, 1x beetje groente om mee te "klooien" - eet ze wel wat van op trouwens.

10. Alita

Alita Niet meer actief

pff jeetje......best chaotisch sorry hoor....ik denk dat je meer een schema moet gaan krijgen nu..

Ik heb hier...
    8uur bv
    10 fruit
    slapen
    13uur bv
    15uur slapen
    17uur bv
    19uur bv en slapen...die laatste is niet zoveel

daarbij moet je nu ook wel 4 uur ertussen laten hoor...haar maagje kan het niet aan zo snel weer eten...

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja, het is er een beetje ingeslopen nadat zij ziek was, en ik zelf ben ook flink ziek geweest. En ze is lang en lichter dan gemiddeld en super actief, en ik denk gewoon altijd dat ze niet genoeg krijgt :). Suf, want ze vraagt er zelf wel om natuurlijk.

Idd, ik ga het roer omgooien hoor, haha, heb nog even een poll geplaatst ook voor wat voorbeelden.

Dank je ieg!

12. Alita

Alita Niet meer actief

niks te danken hoor....is ook fijner voor jezelf als je een schema krijgt...helemaal met de bijvoeding die je nu erbj moet geven..

En over het smal zijn...hier ook last van de oudste en de jongste...ach het zijn gewoon smalle meiden!!

succes verder hoor!!

Deel Deze Pagina