Meisje (6) pleegt zelfmoord

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dahlia, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja kinderen zullen idd eerder doen , dan erover nadenken...
    maar ik denk wel dat ze zoiets ergens eerst gezien hebben ...

maar dan nog vind ik het voor een kind van die leeftijd een hele prestatie om het een een keer te laten lukken (dat ze dus exact wist hoe het moest) hoeveel volwassenen proberen het maar het lukt niet...

maar het klopt dat een kind op jonge leeftijd al rare gedachtens kan hebben... daarom vind ik het ook zo belangrijk dat kinderen praten en vooral als ze ergens mee zitten.

hier thuis heb ik te maken met een (stief)kind. en haar geef ik dezelfde opvoeding als ik heb gehad ze mag echt bijna alles, als ze maar zelf opruimd en nooit liegt... liegen daar hamer ik echt zo op. maar ook toen haar ouders dus net uit elkaar waren had ik hele gesprekken met haar op een tactvolle manier kreeg ik erf toch veel uit... en dan leg ik haar ook goed uit dat praten dus helpt!! en uiteindelijk kon je zien dat het oplucht. ze weet dat ze me alles kan zeggen. (mss soms een voordeel dat ik geen echte ouder ben dat ze mij net iets sneller verteld)

maar ik dwaal af in mijn eigen verhaal hihi sorry.

ik zag ook voorbij komen dat naar boven sturen normaal is!! idd en je verwacht zeker niet dat je kind dan zoiets doet...
    je vergeet zoeits nooit. en denk dat die moeder ook al kon ze er niks aan doen toch zich schuldig zal voelen ocherm het vrouwtje

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

nee precies je verwzcht toch niet van een kind van 6 dat ze zichzelf ophangt? ik schrik echt heel erg van dit bericht, hoe komt het kind hier in vredesnaam op? een vriendin van me heeft een zoontje van 7 en ik denk niet eens dat hij het woord zelfmoord kent.

3. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Jeetje... :(

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

een kind van deze leeftijd kan het echt wel bewust doen hoor.helaas..
    ik heb het zelf ooit geprobeerd toen ik 8 was.
    mijn moeder werd weer eens in elkaar geslagen door mijn stiefvader en ik wilde niet meer leven.ik snapte heel goed dat als ik het centuur van mijn badjas om mijn nek knoopte en het goed deed dat ik dan zou stikken.godzijdank kon ik de knoop niet strak genoeg maken waardoor hij los ging als er teveel spanning op stond. Maar een kind die ver genoeg gedreven word kan dit echt wel heel bewust doen. wel ontzetend triest..

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Shenoby.. vreselijk verhaal maar er zit wel een groot verschil tussen 6 en 8 jaar oud zijn.

Ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet vinden. Wat een horrorverhaal en ik heb ongelofelijke medelijden met die ouders. Of het kind heel bewust echt een einde aan haar leven wilde maken, lijkt niet waarschijnlijk maar ze had wel een raar kronkeletje in haar hoofdje in ieder geval.

6. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    wat een nieuws zeg. echt erg! maar ook de reacties van een aantal meiden hier, dat het wel degelijk kan omdat ze zelf ook zulke gedachtes hebben gehad. Zo zie je ook hoe belangrijk het is om op te groeien in een fijn gezin zonder veel problemen. Hoewel je natuurlijk niet weet wat er in dit gezin van dit meisje van 6 speelde.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Ik meen te hebben gelezen dat ze bijna 7 was? Dan wordt t verschil toch al n stuk kleiner.

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

9. namya

namya Niet meer actief

wat zonde om te lezen.....wordt er echt verdrietig van.

arm kind :(

10. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    ....

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Triest!!! Diep triest!!!

Het lijkt me niet dat zo'n kindje het echt bewust heeft gedaan.... Of met het idee "Als ik dit doe dan ga ik dood en ben ik van alles af"
    Maar goed tegenwoordig weet je het niet bedoel er zijn ook al kinderen bij die op hun 10 de - 11de seks hebben, iets waar ik ook al van stond te kijken.... Misschien worden de kinderen tegenwoordig steeds "slimmer" al is slim niet het juiste woord maar meer dat ze volwassener worden en sneller weten hoe het allemaal in zijn werk gaat?
    Of zeg ik nu iets heel stoms?

12. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

heb dr geen woorden voor....
    pff wat verschrikkelijk!

13. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    ik kan dit eigenlijk niet geloven.... vind het in ieder geval in en in triest... :(

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat ontzettend triest dit :(

Toch vraag ik me af in hoeverre het woord 'zelfmoord' gepast is.
    Kinderen krijgen pas vanaf de leeftijd van 8 jaar echt door wat dood gaan en dood zijn inhoudt. Voor die leeftijd beseft een kind nog niet 100% wat dood is. Dat dat permanent is, niet terug te draaien en HOE je dan dood kunt gaan.

Natuurlijk zijn dit soort gegeven leeftijdsindicaties altijd een gemiddelde en uitzonderingen zullen er altijd blijven.

Maar, hoe dan ook. Dit is vreselijk. Ik hoop dat deze familie er ooit mee om leert te gaan, al zal dat ongetwijfeld heel moeilijk zijn.

Annedore

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    heb een programma gezien bij oprah en daar waren kinderen die zichzelf aan boomtouw/schommel ophingen het schijnt voor de dood intreed een heel fijn gevoel te geven en dat is heel erg verslavend
    tot het mis gaat.
    ik moest toen beetje denken aar wurgsex doen ze ook voor de kick.
    alleen dat een kind daar opkomt.....
    1 meisje bij oprah was perongeluk eens zo vast komen te zitten en daarna deed ze het steeds express voor de kick

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hahahah.. dat hangt er maar weer vanaf hoe lang Shenoby 8 was hè? Lijkt me trouwens niet de point. Een 6 jarige is echt wat anders dan een 8 jarige.

17. liebrando

liebrando Niet meer actief

het kan ook een spelletje zijn geweest. Omdat zo vaak gezegd is dat het niet mag omdat de riem gevaarlijk is, en ze nu ruzie had met mams, en dacht klaar dan doe ik wel even iets wat niet mag!! Ja ik weet het niet hoor, maar mijn zoontje van 5 is dus zo. Als ik hem naar boven stuur, dan gaat hij aan dingen zitten waar ie dondersgoed van weet dat ie daar niet aan mag zitten. Nou zijn het gelukkig geen gevaarlijke dingen, maar hij is in december 5 geworden en weet het dondersgoed dat hij daar niet aan mag zitten, evenals mijn zoontje van 3.

het kan dus een spelletje zijn geweest, maar ook zoals sommige zeggen misschien een bewuste keuze. Alleen een echte bewuste keuze vind ik het ook weer niet echt, (dat is mijn mening dan he) want wat weet een kindje van 6 nu echt over de dood. Heeft het wel echt het besef dat het nooit meer terug komt?

mijn zoontje van 5 roept ook wel eens tegen zijn broertje van 3 als ie niet wil luisteren en wil oversteken. Nee mag niet straks ben je dood. En dan loopt ie gewoon weer lachend verder nadat ie dat gezegd heeft......Dat besef is er nog niet bij die van mij dan, weet natuurlijk niet wat de ouders hun kindje hebben meegebracht over de dood, maar ik vind het raar dat een kind van 6 dit echt bewust kan doen. Maar goed dat is mijn mening.

het is iniedergeval enorm vreselijk om je kindje zo te moeten verliezen, en als moederzijnde zal je het jezelf volgens mij altijd kwalijk nemen dat je je dochter naar boven hebt gestuurd!

18. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Tja ligt er dan ook nog aan welke 6 jarige en welke 8 jarige. Mn oudste was als 6 jarige veel meer bij de pinken als dat mn middelste met 8 was.
    Soms scheelt het niet zo heel veel hoor.
    Vond het verschil tussen bvb 5 en 6 wel heel wat groter weer. Viel me bij nr 1 op en bij nr 2 weer.
    Ben benieuwt hoe dat dan weer met Wendy zal gaan.
    En heb er even over zitten dubben maar ik denk dat ik toch ook niet zo veel ouder geweest zal zijn toen ik met dat soort gedachtes rond liep...
    Maar dan zeg ik nog steeds, het denken en het doen zijn echt 2 werelden verschil.
    Ik denk idd ook dat t of een spelletje die mis gegaan is of zoals jongmoedertje hier boven ook al zei een streek geweest is die enorm mis gelopen is.
    Ik weet van vroeger ook wel dat als ik boos was op mn ouders ik dingen uithaalde die niet mochten.
    Al vind ik dit wel een heel aparte dan...
    Maar zoals gezegd komen we nooit meer achter wat de werkelijke toedracht is.
    Is gewoon diep tragisch dat t gebeurt is!

19. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

k vind het wel raar... het moet dan wel een heel hoog ledikantje geweest zijn dat ze zichzelf eraan heeft kunnen ophangen.. ??? ik heb nog nooit zo'n hoog ledikantje gezien..
    of zie ik dit nou fout?

en als het idd hoog genoeg is geweest,, waarom is het dan niet omgevallen ofzo? moet toch haast wel als er toch wel wat gewicht aan 1 kant hangt...

20. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Met je rug naar een normaal ledikantje, aan je nek hangen en zeil vs kouse voetjes zodat je geen grip krijgt?

Ik denk dat de meeste ledikantjes niet om vallen als er een kind (of zelfde aantal kilo's) aan hangt hoor. Dan zouden ze toch onveilig zijn? Kinderen hangen wel eens aan een kant tegen de speilen nml...of klimmen er uit (als ik even aan mn middelste denk..aapie ..is t nog steeds)

Deel Deze Pagina