Ik vind het echt n rare aanname, dat de moeder het gewoon goed heeft gevonden. Of heb ik het bericht nu verkeerd gelezen? Zijn er ook mama's met kinderen van 7 jaar of ouder? Want die moeten toch ook kunnen beamen, dat zij nog wel es iets anders aan t doen zijn, dan hun kind met arendsogen nakijken en controleren? Lekker om die moeder op zo'n kortzichtige manier af te schrijven. Ik kan me alleen maar voorstellen, dat jullie nog geen kinderen hebben in die leeftijd, anders zou je toch niet zo kunnen reageren?
ik vindt de meesten van jullie vrij kort door de bocht. Alsof wanneer een kind weet dat iets niet mag het dan ook niet doet. Hebben jullie er weleens over nagedacht dat kinderen met de dieren dingen doen die ze zelf heel leuk vinden, in de veronderstelling dat de dieren dat ook leuk vinden. Ik werk al jaren met kinderen en weet dat ze al vanaf 2 jaar veel begrijpen. Maar ik weet ook dat het nog geen volwassenen zijn, zoals wij denken met normen en waarden zo denken kinderen niet. kinderen denken in spelen. Ze begrijpen het verschil tussen goed en slecht, maar bekijk het vanuit de ogen van het kind. Wat is er slecht aan om samen met de hondjes op een trampoline te spelen. P.S. het bericht wat ik hierboven quote slaat werkelijk alles! Dierenmishandelaars doen bewust een dier pijn. Hoe weet je dat dat nu het geval is? Daarbij ben ik een hartstikke grote dierenvriend. Omdat ik het wel van een andere kant bekijk betekent dat niet dat ik geen dierenvriend zou zijn. En ja ik zou best schrikken als ik een kind dat zou zien doen, ik zou zelfs boos worden maar ik zou het daarna ook gaan uitleggen. Kinderen zijn kind om te leren. Ze maken situaties mee waar wij als verzorgers op reageren, en als we dat goed doen leren ze ervan. Ik ken geen kind ter wereld wat alle normen en waarden zoals verwacht in onze maatschappij direct beheerst, trouwens ken ook geen enkele volwassene. Liefs Angela
Dit is gewoon te gek voor woorden. Ik woon zelf ook in Drunen, misschien dat ik die mensen wel ken omdat ik een paar jaar postbode ben geweest in Drunen. Ik heb 4 keer een nestje pups gehad en het is ontzettend gestoord als je met zulke kleine kwetsbare pups zoiets gaat doen! Zulke mensen zouden geen huisdieren mogen hebben en zeker geen pups!
Toen mijn kids gingen lopen en de katten in huis achterna gingen lopen heb ik ze geleerd ze geen pijn te doen.Niet aan de staart trekken, niet bij de kop omhoog trekken enz. Ze zijn nu groter ( 11 en 4 ) en ze weten donders goed dat ze de beesten pijn doen als ze ze bij de staart pakken of aan de oren trekken.En dat doen ze dan ook echt niet, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken. Een meisje van 7 weet toch verdorie wel dat als ze zo'n hondje op de grond laat stuiteren ze daar pijn van hebben? Ze ving ze op aan één pootje! Nou sorry dat noem ik geen spelen, ook niet in de ogen van een kind, ja spelen en pijn doen, want zo is het gewoon! Als mijn kind per ongeluk op de staart van de kat gaat staan en die geeft een kreet dan schrikt ie daar van en wil de kat meteen aanhalen omdat hij hem zeer heeft gedaan. Dat vind ik een normale reactie en zeer zeker niet een kind van (al) 7 jaar die de hondjes van 8 weken op de straattegels laat flikkeren! Nies
tja nies ik ben het volledig met je eens! dit word een discussie waar we niet uitkomen omdat we allemaal een andere mening hebben!blijf erbij dat een kind van zeven weet dat je hondjes zo pijn doet!aan degene die er anders over denkenk ieder zijn mening! liefs
Nee, waarschijnlijk komen we daar ook niet uit, maar ik blijf het abnormaal gedrag vinden. En idd, ieder z'n mening. Liefs Nies
ik vindt de meesten van jullie vrij kort door de bocht. Alsof wanneer een kind weet dat iets niet mag het dan ook niet doet. Hebben jullie er weleens over nagedacht dat kinderen met de dieren dingen doen die ze zelf heel leuk vinden, in de veronderstelling dat de dieren dat ook leuk vinden. Ik werk al jaren met kinderen en weet dat ze al vanaf 2 jaar veel begrijpen. Maar ik weet ook dat het nog geen volwassenen zijn, zoals wij denken met normen en waarden zo denken kinderen niet. kinderen denken in spelen. Ze begrijpen het verschil tussen goed en slecht, maar bekijk het vanuit de ogen van het kind. Wat is er slecht aan om samen met de hondjes op een trampoline te spelen. P.S. het bericht wat ik hierboven quote slaat werkelijk alles! Dierenmishandelaars doen bewust een dier pijn. Hoe weet je dat dat nu het geval is? Daarbij ben ik een hartstikke grote dierenvriend. Omdat ik het wel van een andere kant bekijk betekent dat niet dat ik geen dierenvriend zou zijn. En ja ik zou best schrikken als ik een kind dat zou zien doen, ik zou zelfs boos worden maar ik zou het daarna ook gaan uitleggen. Kinderen zijn kind om te leren. Ze maken situaties mee waar wij als verzorgers op reageren, en als we dat goed doen leren ze ervan. Ik ken geen kind ter wereld wat alle normen en waarden zoals verwacht in onze maatschappij direct beheerst, trouwens ken ook geen enkele volwassene. Liefs Angela[/quote:3g2kvgpo] ik bedoel ermee dat er veel meer dieren mishandelt worden, staat daarom ook tussen haakjes en ik ben niet zo dom dat ik niet weet dat dat opzettelijk gebeurd. tja en dit kind wist schijnbaar niet beter! ik kan er gewoon niet om lachen dat was het wat ik bedoelde in ieder geval, valt weer mee , verder ga ik hier niet op in hoop dat het zo duidelijker is voor je kuzz anita
@ minni, dit is niet aanvallend bedoeld maar wat ik geschreven heb had je wel goed gelezen. Ik heb zelf ook huisdieren en sinds kort een zoontje. Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat me zoontje dieren pijn gaat doen. Toen ik 7 jaar was wist ik dat je geen dieren pijn moet doen. En dat meisj zal het wel niet expres hebben gedaan. Maar ik ben wel van mening dat die moeder beter op haar dochtertje en honden had moeten passen. Want het blijft toch dierenmishandeling ook al deed het meisje het niet bewust. En daarom ben ik ook blij dat de honden uit huis geplaatst zijn.