Speeltje voor groep 1 autostoeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EdN, 12 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.843
    3.632
    113
    Mijn zoontje is nooit een grote fan geweest van in de auto rijden. 10 minuutjes was oke, maar daarna werd het dreinen, mopperen, huilen en zeuren. Ik had goede hoop dat de overgang jaar grote autostoel, ipv de maxi cosi iets zo uitmaken, maar helaas. Hij houdt het iets langer vol, maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

In de MC kon ik hem iig nog even paaien met wat speeltjes die ik er aan hing, maar dat gaat nu dus niet meer. Weet iemand waar ik speeltjes kan krijgen voor een groep 1 stoeltje? Die je bijvoorbeeld aan de rugleuning van de stoel voor je kan hangen? Wie weet scheelt dat dan toch weer een paar minuutjes. :)

Alvast bedankt!

2. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Misschien voor echte lange afstanden iPad of zo iets met een filmpje. Of cd tje met leuke liedjes !?

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.843
    3.632
    113
    Het is nogal een smijtertje :D, dus ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat ik vast kan maken aan de rugleuning. Die ipad gaat het niet veel autoritjes overleven, vrees ik!

Leuke liedjes: helpt ook maar even. Hij heeft gewoon een hekel aan het ingesnoerd zitten, altijd al gehad. In zijn bedje verandert hij bijvoorbeeld ook 86 keer van houding. MAar even leuk met iets spelen, wat niet kan vallen, dat wil nog wel eens helpen.

4. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.361
    238
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier ook helaas, heb tis dingen mee om mee te spelen, zoals boekje en knuffels, maar dat is even leuk maar daarna word het weggesmeten :S , daarom gaan we liever weg tegen de tijd dat hij z'n dutje doet, kan die lekker slapen in de auto

5. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hier hebben we speeltjes aan ringen van (volgens mij) Playgro vastgemaakt. Deze ringen hebben we onder de hoofdsteun van de bijrijdersstoel vastgemaakt.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.896
    19.377
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een boxspiraal aan dat handvat boven de deur gehangen. En er hing een spiegel aan de hoofdsteun van de voorstoel.

Ik moet zeggen dat het autorijden bij ons in eerste instantie ook niet beter werd toen hij naar een grotere autostoel ging. Maar het is wel beter geworden. Hij kijkt nu veel naar buiten en zit zelf te kletsen of te zingen. Het zal dus ook wel een beetje met de leeftijd te maken hebben.

Inmiddels durf ik hem op langere stukken (als we met z'n tweeën voorin zitten) ook wel een los speeltje, knuffel of boek te geven. Het valt wel eens, maar dan kan de bijrijder het wel pakken.

7. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    HIer een koort van een speen gebruikt om een boekje vast te maken maar dan aan de kinderwagen. Het is een klipje net zoals van brutels. Zelf vind ik het erg handig, makkelijk te wisselen voor iets anders maar toch vast zodat het niet valt en het zelf weer opgepakt/omhoog gehesen kan worden. Deze zit vast aan de gordels van de kinderen wagen maar kan volgens mij ook prima aan de gordels van een autostoeltje.
    Succes en hopelijk word auto rijden leuk!

8. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben zo'n spiegel aan de hoofdsteden. Onze dochter zit dan naar zichzelf te kijken, zingen, kletsen en gekke gezichtjes trekken. Werkt erg goed!

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hadden ook die ringen van playgrow en ik deed daar steeds een ander speeltje aan..

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.843
    3.632
    113
    Zo'n spiegel hebben wij ook, en die vindt hij ook wel erg leuk, maar ook dat niet zo lang.

De tips van die ringen, spenenkoord en armsteun zijn goede ideeen trouwens, ga ik zeker proberen. Bedankt allemaal.

11. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ga meestal naast mijn dochter zitten, in plaats van voorin naast de bestuurder. zeker bij lange afstanden, vindt ze dat erg gezellig.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.843
    3.632
    113
    Ja, dat doe ik sowieso ook al idd. Al die dingen helpen wel even, maar nooit lang genoeg, helaas.

Deel Deze Pagina