15 maanden sprong

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LovelyDK, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Herkenbaar voor iemand? Volgens mij zitten we weer middenin een sprong..
    Meneer is sowieso een zeer slechte slaper, maar nu is het pas écht feest! Heel vaak wakker snachts, ontroostbaar en rond de klok van 6 (met veel geluk) ready 2 go!
    Verder kan hij veel minder goed alleen spelen !

Herkenning? En mensen die het herkennen en positieve verhalen hebben voor als deze sprong weer voorbij is? ;)

2. LovelyDK

Helemaal niemand?

3. firegirl

firegirl Niet meer actief

Ik reageer wel even, want ik vind het zo zielig dat niemand reageert, maar kan helaas geen advies geven, want Emma is pas 13 maand. Heb er wel iemand eens over horen zeggen dat het een erg vervelende sprong is... Hoop voor je dat het snel over is!

Misschien toch ook een combi met nieuwe tandjes ofzo. Emma heeft ook wel fases dat ze minder goed alleen kan spelen, maar dat is vaak gauw weer over.

Slaapt hij overdag wel goed?

4. Barbapapa

Barbapapa Lid

11 jun 2008
    63
    0
    0
    Herken het wel een beetje, zoontje is ook ruim 15 maanden. Wij hebben met slapen ook een tijdje wat strenger opgetreden (telkens terugleggen in bed, soms een paar minuten laten huilen alvorens hem te troosten), wat wel hielp. Hij wordt inderdaad ook vrij vroeg wakker. Wat wij wel doen is dan wel een fles geven en proberen hem terug te leggen. Dan is hij vaak nog wel zo'n 15 minuten stil, begint dan weer te babbelen, dan kan je hem nog eens op de schoot nemen en weer terugleggen, is hij weer 15 minuten stil. Het voordeel van deze aanpak is dat je tussendoor nog een beetje rust hebt en dat je kindje dan toch net iets beter uitgeslapen is dan als je hem gelijk uit zijn bedje haalt.

Verder inderdaad ook iets minder zelf alleen spelen, ik beschouw dat maar als een fase: hij wil graag wat meer samen dingen met je doen, wat op zich niet verkeerd is. Bij ons uit zich dat veel in verhaaltjes voorgelezen willen hebben. Dat houdt waarschijnlijk wel eens op. Overigens kan hij bij ons wel redelijk zelf spelen, maar wil wel graag dat je er bij blijft en van tijd tot tijd een beetje helpt.

5. LovelyDK

Thanks firegirl en barbrapapa

firegirl, overdag ook mwa.. Veel korter dan voorheen! Het inslapen gaat goed, 'savonds ook.. Maar doorslapen dus niet! Mijn zoontje id altijd al veel wakker snachts maar dan geef ik m een flesje water en is hij stil.. Nu blijft hij bezig en wil tussen 5 en 6 zijn bed uit.. Erg vermoeiend!

Barbrapapa, heb hem vd week voor t eerst laten huilen wat hij ruim 2 uur volhield.. Daarna allebei wakker en over de zeik dus dat doe ik niet meer..

Nja t zal, hopelijk, een fase zijn inderdaad...

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje is nog niet zo oud, maar als er dan toch sprongetjes bestaan dan vast hier ook sprong gedrag (11 maanden sprong???) want ik herken zo onderhand alles van je! Hij is al 6 weken aan het spoken met doorslapen. Vroeg wakker etc. Nu overdag ook snel pieperig, wil continue vermaakt worden... enz. Ik probeer er niet te veel aan toe te geven. Ik heb ook mn eigen dingen te doen en ben als de dood dat ik hem "verwen". Maar hij heeft een heel lange adem dus erg lastig om consequent te blijven. Zeker smorgens vroeg!!
    Overigens hebben hier ook een verkoudheid en 3 tandjes reen rol gespeeld, maar alles bij elkaar maakt dat ik me soms echt moedeloos voel!
    Sterkte en ik hoop idd dat het een fase is die snel voorbij gaat!

7. LovelyDK

Nou hier zijn er de laatste tijd ook 3 kiezen doorgekomen en er staat er 1 nog op springen! Ook de oortjes zien er slecht uit en hij heeft een chronisch ontstoken neusamandel dus vrijdag wordt hij geopereerd! Erg spannend, maar Misschien merken we over een paar weekjes dan wel eindelijk verschil!
    Verwennen geloof ik eigenlijk niet zo in... Ik geloof niet dat ze het nl zelf fijn vinden om bijv 10x wakker te worden snachts of te jammeren overdag...

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als hij zoveel pijnklachten heeft (lijkt me pijnlijk: de kiesjes, oortjes en neusamandel) dan zal dat wel de grootste boosdoener zijn! Laten we het hopen dan is hij er wrs na de operatie vanaf!

9. LovelyDK

Ik hoop het, ben erg benieuwd! De KNO arts zei dat ik echter niet te snel teveel moest verwachten... Goede genezing kan tot 6weken duren.. Duimen draaien dan maar haha :)

Deel Deze Pagina