Ik vroeg me af hoe lang een kindje in een slaapzakje slaapt. En waarom eigenlijk.... Mijn zoontje slaapt nog in een slaapzakje. Hij wiebelt/rolt veel in zijn slaap, waardoor hij vaak zonder dekens ligt. In zijn slaapzak ligt hij dan niet meteen 'bloot'. Maar hij ligt ook in een slaapzak omdat het naar mijn idee 'zo hoort'... Maar waarom eigenlijk? Wanneer zijn jullie kindjes zonder slaapzakje gaan slapen? En waarom hebben jullie ervoor gekozen deze (toen) uit te laten? Of waarom kies je juist wel voor een slaapzak?
Mijn zoontje is nu 4 maanden. Als het wat frisser is of hij heeft dunne kleertjes aan in bed dan leg ik hem in een slaapzakje, zonder broekje. Hij heeft pas een aantal keer gehad dat hij naar boven geschraveld was, maar dat doet hij de laatste tijd niet meer. Nu leg ik hem steeds vaker in alleen een pyjama'tje in bed, zonder slaapzakje. Als hij inderdaad vaker boven de dekens gaat liggen, dan ga ik hem wel weer een slaapzakje aan doen. op dit moment vind ik het eigenlijk niet nodig.
Hier eigenlijk vanaf het begin af aan in een slaapzakje. Voel me daar toch wat veiliger bij (als hij goed aansluit bij het hoofdje kan de baby er niet onder komen bijv.) en anders raakte ze snel zonder dekens en dat vond ik zielig. Ze woelt nogal in haar slaap en rolt alle kanten op. Bij de 2e wil ik het weer zo gaan doen
hier ook nog een slaapzak (8 maanden). alleen is hij erg warmbloedig.. en ligt sowieso nu al een aantal dagen zonder dekens. en zelfs zonder dekens en een slaapzak zweet hij aan alle kanten. ik heb er dan alleen een romper onder aan en geen broekje. we hebben laatst geprobeerd om hem alleen in romper en broekje in bed te leggen, dus zonder slaapzak, maar hij kwam niet in slaap zonder z'n slaapzak blijkbaar, na een paar keer naar boven te hebben gelopen toch weer de slaapzak aangedaan en hij sliep gelijk..
Hier in het begin af en toe een slaapzak gebruikt als het koud is. Nu gewoon lekker in haar pyjama (lange mouw + broekje). Als het warm is op de kamer lekker in haar rompertje
Hier ligt ze er in omdat ze anders zonder deken ligt, en toen ze klein waa, schoof ze onder de deken; geen fijn idee. Ze blijft er in tot ze naar een peuterbedje gaat, dan lijkt een deken me weer veiliger en handiger ivm zindelijk zijn/worden.
Hier alleen een slaapzak en geen dekens, omdat de kleine man door heel zijn bedje gaat. Dekens hebben dus geen nut en ben bang dat hij eronder komt. Vandaar dat wij hem altijd een slaapzak aandoen.
Onze oudste lag in een slaapzak omdat het dan niet erg is als ze niet onder de dekens ligt. Wij hebben de slaapzak achterwege gelaten toen ze over ging naar haar meegroeibedje inclusief dekbedje. Slaapzak en dekbed kan niet allebei. Ze was toen 20 maanden. We leggen haar sindsdien wel even recht als wij naar bed gaan, want ze ligt geregeld niet onder de dekens Maar nu ze wat ouder is, vind ik dat minder erg. Als ze het echt koud krijgt, weet ze hoe ze haar dekens terug moet leggen.
HIer al snel een slaapzak omdat meneer het hele bed door kroop. Lag regelmatig met zijn voeten waar zijn hoofd hoorde. Dus onder de dekens te recht kwam, niet zo veilig idee vond ik. Dus daarom een slaapzak zonder dekens. Zonder slaapzak lijkt mij erg koud, dus de slaapzak vervangt bij ons de deken. En nu, met 16 maand nog steeds zo. Wanneer hij weer onder een deken gaat, geen idee. NOg niet over na gedacht.
Meneer gaat z'n hele bed door en zolang ie dat doet ga ik voor een slaapzak, veel te bang dat ie onder de dekens terecht komt...rompertje, pyjamajasje, slaapzak, hij slaapt heerlijk zo.
Wij gebruikten de slaapzak als opvolger van de inbakerzak. Inmiddels is het een bast onderdeel van het slaapritueel. Ook wel fijn want mevrouw kruipt nu haar hele bed door.
Heb nooit de mouwen eraan gehad maar ben van een winterslaapzak naar een iets dunnere gegaan maar is nog niet echt een zomerslaapzak, een voorjaar/herfstslaapzak noem ik het maar...
Deze week wel een zomerslaapzak (van de HEMA). Niet superdun, er bestaan nog dunnere. Vorige week nog een winterslaapzak zonder mouwen.
Ik twijfelde al maar vannacht was zoonlief om 3.30 uur wakker dus nu dacht ik dat hij het waarschijnlijk te warm had, vannacht dan maar over op een dunnere zonder mouwen.
Ik ken iemand die haar zoontje van 3 nog een slaapzak aandoet maar hij loopt altijd zn bed uit en slaapt dan op de gang...
Ik doe ook een slaapzak aan want madame trappelt zoveel met haar beentjes dat ze de deken weg schopt..
Zoonlief is van aug 2010 en slaapt ook nog met een slaapzak. Vindt hij heerlijk en hij kan er gewoon mee lopen. Van ons hoeft het niet, maar hij wil het zelf.
Wij gebruiken ook een slaapzak. Als hij daar niet in ligt, schuift hij alle kanten op. Dekens trekt hij zo los, dus dat is geen optie. Heb nog wel over zijn benen en middel een laken stevig ingestopt. Wij blijven voorlopig zeker slaapzakken gebruiken.
Hier ook ivm het trappelen (vanaf het begin) en draaien door heel het bed (later). Kan me eigelijk niet voorstellen dat je kindjes hebt die gewoon recht en stil blijven liggen....