Meisje achtergelaten in busje (leerlingenvervoer)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Amethist, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    grootste fout wat ze ooit hebben gemaakt de gemeentes ed is bezuinigen op vervoerbegeleidsters!!
    Wij hebben ze dus nog wel bij onze kdc ( klopt af ) en er is ons nog nooit iets overkomen. De begeleidsters zorgen ervoor dat de kids op tijd worden opgehaald ookal is er een andere chauffeur, zorgt ervoor dat de routes hetzelfde zijn, zelfde zitplaatsen in de bus, dat alle spullen meekomen en zorgen voor troost en afleiding en verzorging onderweg.
    Hoeveel kindjes er wel niet epilepsie hebben. Een chauffeur kan zoiets toch niet in de gaten houden of een kind een aanval heeft en of alles wel goed gaat en tegelijk op de weg letten etc.

Vriendin van mij heeft haar kind op cluster 4 school zitten. Allemaal kids met erge gedragsproblemen. Maar ze moeten zich wel keurig gedragen in het busje. Snapt echt niemand van het kabinet en gemeentes dat zoiets gewoon niet werkt?
    Zet er 1 vervoersbegeleidster bij in en het gaat een stuk beter. En je hebt ook weer werkgelegenheid. Hoeveel vrouwen er wel niet vrijwilligerswerk moeten doen van de sociale dienst omdat er geen betaalde banen zijn. Laat die vrouwen dan begeleidster worden in busjes.

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoon zit ook op cluster 4 Mamzie en idd er zit er 1 tussen die niet weet hoe hij zich moet gedragen. Hij is al 2 keer van plek gewisseld in de bus en ondanks dat hij nog maar 5 is, mag hij niet meer naast de kleintjes zitten en ook niet meer naast de chauffeur. Heel sneu eigenlijk.

Ik ben zo blij als ik het zelf allemaal kan doen. Pfff.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Helemaal mee eens!

Ik heb zelf in mijn studententijd ook bij een taxibedrijf gewerkt en ik deed toen altijd leerlingenvervoer met kinderen van verschillende scholen. Er zaten ook een paar leerlingen in met ernstige gedragsstoornissen. Ik was toen 18/19 (en vrij klein) en er zat een jongen van 17, erg groot/zwaar in mijn busje. Ineens kwam hij onder het rijden naar mij toegelopen en begon 'ie op mijn hoofd te slaan. Gelukkig zaten er nog twee andere jongens/mannen van rond de 20 in met een lichte beperking, die mij hielpen, maar het was echt een gevaarlijke situatie. Er zal maar iets gebeuren met 8 kinderen in je busje.

Deel Deze Pagina