Borstvoeding en doorslapen (baby 8 weken)

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sabrine1984, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

#1 Sabrine1984, 7 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2012
    Hoi hoi,

Ik heb een vraag. Sinds een week of 1,5 slaapt mijn zoon (10 juni geboren) af en toe door. Hij laat dan zo'n 5 à 6 uur tussen een voeding. 2 dagen geleden zelfs 7 uur. Overdag zit er 2 à. 3 uur tussen een voeding. Ik geef borstvoeding en sinds een dag of 2 voelen m'n borsten leeg aan. Ik geef nu ook beide borsten, omdat hij aan 1 niet genoeg heeft, soms geef ik beide borsten 2x.

Loopt m'n bv terug nu hij wat langer tussen de voedingen laat? Of moet mijn productie aanpassen? Of toch maar na 3 uur wakker maken voor een voeding? Wat moet ik doen?

Alvast bedankt!

Groetjes Sabrine

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Je borsten moeten zich inderdaad aanpassen aan het drinken.
    Maak je geen zorgen. Moeder natuur heeft het zo gemaakt dat jou borsten aanmaken wat jou kindje nodig heeft. Dit zijn regeldagen.

Overdag rond de 2 a 3 uur en 's nachts niet meer dan 6 uur is prima!

Heb vertrouwen in je eigen lichaam en je BV. Zolang je kindje goed plast, regelmatig poept en goed groeit heb jij voldoende BV.

Groetjes Saskia

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Bedankt voor je informatie! Hij heeft gisteren en vandaag weer wat vaker gedronken. Eind van de dag voelde ze weer leeg, maar hij leek er toch genoeg aan te hebben. Af en toe word ik een beetje onzeker, maar dat zal er als (nieuwe) mama wel een beetje bij horen :) . Hij plast en poept goed en groeit volgens mij goed.
    Nogmaals bedankt! Groetjes Sabrine

Deel Deze Pagina