Iemand met hematoom-kennis?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 22 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,
    Na een hele heftige bloeding gisteravond/nacht gingen wij uit van een miskraam. Gelukkig konden we vandaag nog voor een echo, om te kijken wat er nou precies was. (had namelijk geen buikpijn en stolsels)
    We zagen gelukkig meteen een mooi kindje met een stevige hartslag, het was dus geen miskraam!
    Wel zag de mevrouw die de echo maakte dat er een hematoom onder het vruchtje zat en er naast. Ze zei dat ze kon zien dat de hematoom al aan het afnemen was (dit verklaarde de bloeding..) maar nu vraag ik me af zitten hier nog risico's aan? Hier heeft ze verder namelijk niets over genoemd, ze was hartstikke positief.
    In mijn album zie je een foto van het kindje met vruchtzak en eronder de hematoom.
    Hoop dat iemand mij hier iets meer informatie kan geven over hematomen?

Alvast heel erg bedankt..!

2. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Ik weet niet helemaal of het hetzelfde is, maar ik had gister bloedverlies en mocht ook voor een echo.
    We zagen een vruchtzakje met vruchtje en een beginnend kloppend hartje gelukkig.
    Wel zat er naast het vruchtzakje een bloeduitstorting. De echoscopist zei dat dit vaker voorkomt en dat het bloeverlies waarschijnlijk daar vandaan komt.
    Soms wordt het opgenomen door het lichaam en soms komt het met bloed naar buiten.
    Ik heb afwisselend bruinverlies en bloed verlies.
    Ik ben ook best ongerust nu.
    Het advies wat ik kreeg was rustig aan doen en niet teveel tillen enzo.
    Verder heb ze niet gezegd dat dit een verhoogde kans op een miskraam zou zijn.
    Op mijn echo foto zie je ook zo'n zwarte vlek naast. het vruchtzakje.

Ben benieuwd of er meer reacties komen.

Groetjes MB2005.

3. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Mss kan je deze vraag stellen in het verloskundigen forum. Zij zijn vast deskundig. Heel veel succes in ieder geval.

4. Niet meer actief

He MB2005 dat klinkt inderdaad hetzelfde!
    Ik heb de vraag gesteld op het VK forum, dus misschien ook jij daar wat meer duidelijkheid vandaan kunt halen.

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik had bloedstolsels in baarmoeder en die zei dat vanzelf wegging, ik had ook bloedingen dat de baarmoedermond kapot ging daarom ik ging bloeden omdat ik problemen had met ontlasting, dus echoopiste zei al dat vanzelf wegging maar ik heb die nooit meer terug gezien. Je kan altijd aan VK op forum vragen ;)

6. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Ik had hem al gevonden omdat ik hem zelf wilde stellen.
    Ik heb toen even in je berichten gesnuffeld en kwam toen hier terecht ;)
    Ben benieuwd wat ze zeggen.

Hoe gaat het met jou nu dan?

Groetjes MB2005.

7. Versch

Versch Lid

22 jun 2007
    18
    0
    0
    Hallo!

Ik heb al mijn hele zwangerschap een hematoom onderin zitten tussen de placenta en baarmoederwand van 4 cm. Ik heb hiervan tot op heden helemaal geen bloedverlies gehad.

De hematoom is waarschijnlijk de reden van mijn vroege harde buiken en krampjes, deze irriteert soms mijn baarmoeder waardoor ik snel en meer harde buiken krijg als ik me niet rustig houd.
    Volledige bedrust is mij niet voorgeschreven, wel rustig aan doen.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    een hematoom is een stukje dunne huid waaronder veel aders zitten.
    dit gaat opzwellen en dan krijg je een hematoom.
    ik heb er vroeger een op mijn lip gehad.
    gelukkig is deze weggetrokken.
    maar het heeft geen risico's voor de vrucht ofzo hoor.
    bij mij op mijn lip was het gewoon dat ik niet mocht vallen dat het niet kapot zou springen en een litteken zou blijven.
    maar vanbinnen bij de vrucht maakt het echt niet uit hoor.
    geen zorgen

9. Niet meer actief

Ik geloof dat wat jij bedoelt een ander soort hematoom is? Want mijn VK zei dat het gewoon bloed was in de baarmoeder wat er (zoals bij mij het geval is..) uit kan komen of zichzelf kan oplossen? En er wel een risico is dat het vruchtje mee naar buiten kan komen.

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Een hematoom is een bloeduitstorting.
    Voor zover ik weet hoeft het helemaal geen problemen te veroorzaken, maar kan het idd zo zijn dat dit je kindje "mee naar buiten"neemt.
    Kan me je onzekerheid goed voorstellen hoor!Succes ermee.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    het is een bloedbal een hematoom, ik had al 1.5 maand oude baby dus de pech dat het op mijn lip zat.
    het kan in 1 keer verdwijnen hoor.
    ik hoop iig dat je je niet te druk hoeft te maken erover ;)

Deel Deze Pagina