Vliegtuig neergestort in Egypte, 90% zeker een bom

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door AnnaCF, 8 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Verbaasd me dat hiet nog geen topic over is. T is toch best relefant voor ons Nederlanders gezien de meeste nederlandse toeristen nu ook allemaal terug gehaald worden.

Vind het heel verontrustend dat er waarschijnlijk een bom aan boord heeft gelegen. Zo zie je maar weer.

Moet eerlijk zeggen dat het me niks verbaasd. Ben een jaar of 7 geleden ook naar Egypte geweest maar dan Hurgada. Maar op de terugweg zou er door de enorme rij bij de douane een behoorlijke vertraging komen dus zijn we zo langs alle posten geloods door iemand vd douane. Kan me ook niet herinneren dat de bagage toen door de scanner is geweest. Volgensmij alleen door een detectie poortje. 🙈

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hou op... echt vreselijk. Durf gwn niet meer te vliegen of hele drukke plaatsen te bezoeken waar zoveel mensen samen komen en wat dus aantrekkelijk is voor een mogelijke aanslag...brr

3. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ja bah, vliegen zit me ook een beetje tegen inderdaad, gelukkig doe ik dat voorlopig niet meer :) maar ik snap eerlijk gezegd ook niet wat mensen in deze tijd in Egypte op vakantie doen..
    Dat het een Russisch vliegtuig is vind ik ook errug verdacht, ben benieuwd wat er allemaal achter zit

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.288
    16.692
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het maar een akelig gevoel.
    Mijn man vliegt volgende week ook weer richting Rusland in een Russisch toestel.
    Gaat lekker met de wereld.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw

6. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Wat is daar verdacht aan? Het lijkt me vrij logisch eigenlijk.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.288
    16.692
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Uhh omdat het daar misschien nog mooi weer is.
    Lijkt me niet echt relevant wat ze daar doen.

8. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ok. Waarom?

9. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ja schat, het is in Libie, Tunesie en Syrie vast ook heel mooi weer ;)

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.288
    16.692
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

11. Islah

Islah Niet meer actief

In Tunesië is het nu juist erg koud aan het worden...

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Er was geen negatief reis advies voor Egypte, daarnaast is het nog steeds een erg geliefd vakantie land net als Turkije.
    Aanslagen kunnen helaas in deze tijd overal ter wereld gebeuren.

13. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Met de inmenging van Rusland in de oorlog in Syrië lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze vijanden maken en er dus dit soort dingen te gebeuren staan.

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Serieus, Syrië?Daar is oorlog?

Er was geen negatief reisadvies voor Egypte.
    Dus je kan Egypte toch niet in hetzelfde lijstje zetten ��

15. Islah

Islah Niet meer actief

Daarbij is Libië überhaupt nooit een populaire vakantiebestemming geweest... En Tunesië vergelijken met een land dat in oorlog is vind ik ook nogal apart, maargoed de meesten zien de Arabische landen toch wel allemaal als een pot nat denk ik.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Ja dat blijkt wel weer!
    Overigens ben ik in oktober 2x naar cairo gevlogen (vlieg voor klm) en de
    kisten zaten gewoon vol!
    Van de duty manager daar begrepen dat het gewoon rustig is momenteel..

17. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

De hele Regio daar is licht ontvlambaar dat wil niet zeggen dat je op een resort niet veilig zit maar het is niet voor niets dat bussen er al desenia lang onder politiebewaking in kolonne's maar de piramides gaan.
    Het is een mega groot land dus er zijn zat plekker die wel veilig zijn maar de beveiling is er zo lek als een mandje. En wederom zijn onschuldige toeristen de dupe geworden van een oorlog waar ze waarschijnlijk niks mee van doen wilde hebben.

Mn zusje gaat volgende week naar Dubai en kort er op naar amerika. Ik vind het nooit leuk als ze gaat vliegen en daar maakt deze aanslag geen verschil in. Gelukkig vliegt ze altijd Met KLM en ik hoop maar dat die hun reputatie hoog houden. Maar wat we ook niet moeten vergeten is dat het gevaarlijker is om je kind op de fiets van school te halen dan in een vliegtuig te stappen.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat maakt het verschil dat ze met Klm vliegt dan?

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    En Egyptenaren zijn minder onschuldige slachtoffers van die aanslag dan de 'onschuldige toeristen'? En hoezo 'wederom'? Toeristen zijn gelukkig het kleinste groep als je naar se slachtoffers van terrorisme kijkt.
    Sorry, daar word ik even erg onpasselijk van.

Als je mensen wilt behoeden voor aanslagen mis ik Turkije, België, Frankrijk, Zweden en Nederland op je rijtje van landen waar recent veel onschuldige mensen slachtoffer zijn geworden van aanslagen.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Vraag ik me ook af. De allerstrengste controle ooit die wij hebben gehad was juist niet met KLM maar Turkish Airlines.

Deel Deze Pagina