Vriendin en zelfde naam kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door Najet, 13 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    He lieve meiden,

Ik moet even mijn ei kwijt bij jullie, ik ben echt over mijn toeren ( komt vast door mijn hormonen):oops:

Ik hoor net dat een vriendin van mij haar kindje een naam heeft gegeven die ik in mijn hoofd had... en ik moet nog bevallen.

Het is wel zo dat je de naam anders schrijft, maar je spreekt het precies hetzelfde uit!

Ik ben er echt van slag van ( ik herken mijzelf niet meer joh).

Ik heb mijn vriendin net een mailtje gestuurd en gezegd dat ik ook die naam in mijn hoofd had, maar dat je het anders schrijft!

Het is zo frustrerend omdat ik in januari 2006 als eerst zwanger was, en twee weken later hoorde ik dat zij zwanger was...mijn zwangerschap eindigde helaas in een miskraam in februari en gelukkig ging bij haar alles goed...Ik had toen al de naam in mijn hoofd.... en nu heeft zij de naam! ik kan wel janken...

Ik zit nu op mijn werk en doe helemaal niet aardig tegen mijn collega's en daar heb ik best spijt van...want zo ben ik echt niet...alleen ik weet niet wat ik ermee aan moet?

Zo dat ben ik effe kwijt!

Liefs Najet

2. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Jeetje Najet...dat is idd balen. Snap dat je dit niet leuk vindt.
    Hebben jullie geen andere naam die jullie mooi vinden? Persoonlijk zou ik voor een andere naam gaan kiezen, hoe vervelend het ook is.

Kun je er niet even tussenuit op je werk...even een frisse neus halen?
    Sterkte.

3. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Dit kan toch gebeuren? Uit je verhaal blijkt niet dat je de naam tegen je vriendin verteld hebt, dan is dit toch gewoon toeval?

Komop meid, niet getreurd, en zijn toch duizenden mensen met dezelfde naam, en ieder kindje is uniek! Als je het een mooie naam vind, geef je die naam toch alsnog aan je kindje!

4. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    hoe shit het ook is,
    als het echt een goede vriendin is,
    zou ik die naam niet meer geven.

ik zou er zelf ook heeeeel erg van balen!
    was echt bang dat ik 'onze' naam vlak voor
    de bevalling bij iemand anders zou horen!

5. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik vind persoonlijk dat je moet doen wat jij wilt als jij het vervelend vind ik kan het mij zo indenken zeker als het een goede vriendin is en als je later bij elkaar komt en zei roept haar kindje kijkt die van jullie om lijkt mij idd ook niet echt fijn.
    Wij hadden dat probleem met onze duitse herder pup ( ja sorry is iets anders dan een kindje) mijn schoonzusje was toen zwanger en uitgerekend in Juni, wij kregen onze hond in maart en noemde haar Luna en dat was nou net de naam die mijn schoonzus ook al had gekozen voor hun kindje alleen wisten wij daar helemaal niets van af. De papieren voor de hond waren al klaar en zij heette oficieel dan ook Luna.
    Mijn schoonzus was ook aardig over de zeik en dat kon ik wel begrijpen echter konden wij niet meer terug de hond luisterde al naar die naam.
    Toch hebben zij besloten hun dochtertje zo te noemen prima toch?
    Nou ik zou zeggen houd je een beetje rustig en bespreek het met je man en je vriendin, kijk hoe zij ertegen over staat.

liefs
    Jet

6. Niet meer actief

Mijn vriendin en ik zijn beiden ongeveer even ver zwanger. Toen we een keertje samen uit waren, vertelden we de namen die wij in gedachten hadden. De jongensnaam bleek hetzelfde. Dit vonden we wel grappig, maar aan de andere kant ...

Nu weten wij en zij en de hele wereld, dat wij een meisje verwachten, dus tsja... Stel dat zij ook een meisje krijgt, dan hebben we daar in ieder geval geen issue mee, want daar dachten we toch verschillend over hihi..

7. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Nee... ik wil geen andere naam... want ik noem mijn kindje al 3 maanden zo... en als ik tegen mijn kindje praat noem ik het ook zo... De tranen biggelen over mijn gezicht (hormonen pffffff) Ik kan er niets aan doen....

Ik ga mijn kindje geen andere naam geven... ook zit er een verhaal aan vast...Mijn vriendin was getuige op mijn trouwerij en sinds ze zwanger is laat ze niets meer van zich horen... ik belde haar vaak en ging dan ook langs met een bloemetje...toen ze het moeilijk had met haar schoonfamilie was ik er voor haar... toen ik een miskraam kreeg heeft ze niet eens gebeld... de laatste keer ben ik op haar verjaardag geweest in de zomervakantie, ik heb haar toen uitgenodigd..geen kaartje geen belletje, ze liet niets van zich horen.

Tot gisteren dacht ik ze zoekt het maar uit, ik loop als een hondje achter haar aan. Als ik niet bel, mail dan hoor je niets van haar.

Gisteren trok ik de stoute schoenen aan en dacht, laat IK weer eens diegene zijn die belt/mailt .Ik ga eens checken of ze inmiddels al is bevallen? en wat blijkt? Ze is 20 oktober bevallen! ik heb geen kaartje gekregen en heb dan niets van haar gehoord! Haar reactie op mijn vraag waarom ze geen contact heeft gezocht met mij was...dat ze zich niet lekker voelde en dat ze mijn verjaardag was vergeten! En dat ze alleen nog maar bezig is met haar kindje, en dat het anders is zodra je moeder bent?

Nu begrijp ik dat je leven er anders uit gaat zien... dat wil niet zeggen dat alle vrouwen die moeder zijn geworden geen vriendinnen meer hebben omdat ze het druk hebben met hun kindjes.

Mijn man zegt dat ik er geen energie in moet steken, en eigenlijk weet ik wel dat hij gelijk heeft. Hij zegt dat een vriendschap niet op één persoon moet aankomen, maar van twee kanten. Hij is boos omdat we geen kaartje hebben gekregen en ze niets van zich heeft laten horen!

Hij zegt ook; En dan zou je de naam van je kindje moeten veranderen omdat zij de naam al heeft? Onzin vindt hij!Hij zegt ook dat haar reactie genoeg zegt over de vriendschap omdat het alleen over haar gaat, en zo over komt dat ze helemaal niet meer in ons geïnteresseerd is...dus laat het voor wat het is....En dat ik te goed ben voor deze wereld, en dat hij het knap vind dat ik zo rustig en vriendelijk blijf, ondanks ze helemaal niet aan mij denkt! ( gelukkig heeft Mijn man geen last van zijn hormonen) en is heel nuchter! Daar ben ik heel blij mee! Zo ik ben het kwijt....

Liefs Najet

8. Niet meer actief

Nou, dan weet je toch wat je ermee aan moet. Naast je neerleggen dat je vriendin haar kindje toevallig ook zo genoemd heeft, want zoals ik het begrijp is het niet meer dan toeval. En lekker verder leven!

9. Niet meer actief

Lieve Najet,

Ja man heeft helemaal gelijk, steek er geen energie meer in meis.
    Het blijkt toch wel dat jullie "vriendschap" maar van één kant komt?
    Nee, ik zou lekker de naam geven die je in je hoofd had en je lekker gaan richten op jullie aankomend kindje.

Ze is het niet waard, hoe moeilijk het ook is.

Dikke knuf,

Nies

10. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Als jullie geen contact meer hebben zou ik de naam ook houden...dacht alleen dat jullie wél contact hadden, omdat je het over een vriendin had.

11. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Als je er niet zo veel meer mee omgaat zou ik er absoluut geen rekening mee houden!
    Zij denkt toch ook niet aan jou? als ik je verhaal zo lees..
    Gewoon verder gaan met je leven en je vriendin in haar waarde laten het is niet zo dat de kindjes dagelijks of wekelijks elkaar gaan zien?
    Geniet van je kleine spruit en als jij de baby zo wilt noemen gewoon doen er zullen vast wel meer kindjes zo heten!

12. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Eh Najet niet om vervelend te doen hoor, maar is dit wel een echte vriendin? Het komt alleen maar van jouw kant en niet alleen sinds zij een baby heeft... En dan niet eens een kaartje sturen! Je man heeft het mooi verwoord hoor.

Het klinkt heel hard maar ik zou het maar eens afwachten en laat haar maar naar jou toekomen nu. ik heb hetzelfde meegemaakt met een aantal vriendinnen. Waar ik steeds achteraan ging. De een zie ik nu nooit meer en met de ander is het juist goedgekomen omdat ze doorkreeg dat zij er ook iets aan moest doen...

En in dit geval zou ik je kindje zeker die naam geven!

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Gewoon die naam houden!

Vooral omdat jullie, zoals ik uit je verhaal haal, helemaal niet zo close zijn. Misschien ken je haar over een jaar niet eens meer.

Mijn vriend en zijn neef zijn een paar weken na elkaar geboren. Zoons van twee zussen. Beide hebben ze dezelfde naam gekregen.
    De jongens zijn allebei vernoemd naar de opa van vaders kant.( toevallig)
    Je schrijft het alleen anders.

Ik vind dat dus helemaal niet raar.

Jou kindje heet al zo, voordat je het in je buik mocht dragen. Dus zo heet jou kindje ook zo.

Niet meer huilen en leuke dingen gaan doen. Koop een leuk shirtje met de naam erop! :p

14. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag

Nee Ik heb de naam niet vertelt aan haar.... niemand weet dit.

X Najet

15. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Ja we hadden wel contact ja... alleen als ik aan de bel trok... en dat dacht ik ook ja ....dat het een vriendin was... DUS NIET!

Bedankt voor je reactie!

Liefs Najet

16. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Ja we hadden wel contact ja... alleen als ik aan de bel trok... en dat dacht ik ook ja ....dat het een vriendin was... DUS NIET!

Bedankt voor je reactie!

Liefs Najet

17. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag

Je doet niet vervelend hoor! je geeft gewoon je mening...Ik heb mij dan ook in haar vergist, vandaar de gemengde gevoelens over de naam van het kindje....Ik heb nu dan ook een laatste mailtje gestuurd...voor de rest laat ik het rusten.

Bedankt voor je reactie meid!

Liefs Najet

18. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Heee Nies meid, jou berichtje doet mij goed! Je hebt helemaal gelijk ze is het niet waard!

Bedankt voor je reactie en een dikke knuf terug

19. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Hoi Najet, ik sluit me helamaal aan bij de andere meiden, je moet gewoon lekker die naam houden voor je kindje, en de contact verbreken met die zogenaamde vriendin. Ze is het niet waard om een goede vriendin voor haar te zijn, ze heeft jou ook elke keer in de steek gelaten met je miskraam en je verjaardag. Geniet maar lekker van die kleine in je buik en je ventje.

Liefs Jolie

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nee Najet, dit is geen vriendin.....
    Luister maar naar alle adviezen die je na jouw berichtje hebt ontvangen dat ze jou niet eens even belde toen het de eerste keer met je zwangerschap fout ging.... Een echte vriendin zal er altijd voor je zijn, in goeie en minder goeie tijden!
    Ik zou de naam gewoon houden en laat zij het lekker uitzoeken joh, zulke "vriendinnen" heb je helemaal niet nodig. Niet meer huilen hoor!
    xx

Deel Deze Pagina