Tevreden over consultatiebureau?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door femkes, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik hoor heel veel negatieve ervaringen over consultatiebureaus, maar ik ben juist hartstikke blij met mijn bureau. Ben ik echt de enige?:(

Ze geven advies, maar dringen niets op. Ondersteunde me tijdens de moeilijke periodes toen ik nog bv gaf, maar zeiden ook dat ik me echt niet op hoefde te offeren en het wel enigszins leuk moest blijven vinden. Reageerde heerlijk trots toen ik aangaf 9 maanden volledig bv te hebben gegeven. Vonden dat zo fijn voor ons tweetjes.
    Zeggen ook rustig dat ik altijd kan bellen of een aparte afspraak kan maken als ik dat nodig vind.
    Riepen meteen de arts erbij toen ik voorzichtig opperde of hij misschien last had van zijn oortjes; gewoon om het uit te sluiten en mij gerust te stellen of meteen goede hulp te kunnen inroepen.

Ze hebben 2x per week inloopspreekuur, helaas op dagen dat ik niet standaard vrij ben, maar ik stuur soms mijn man gewoon om even iets te vragen. (die heeft dan wel vrij)
    Ik loop elke keer supertrots en vaak ook kilo's lichter en optimistischer naar buiten. En daarnaast vind ik het er hartstikke gezellig als ik zit te wachten, al die kleine wondertjes die voor het eerst komen en van die grote binken die bijna naar de schoolarts gaan. Helemaal super.

Er zullen toch wel meer goede tussen zitten?

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook een super cb met gewoon fijn advies en idd niet opdringerig. Hebben hier ook echt verstand van bv.
    Ook fijne persoonlijke mensen die er werken. Heb 1 keer een vervangend arts gehad en die vond ik echt minder.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Er zullen vast wel meer goede zijn, maar helaas zijn mijn ervaringen tot nu toe niet positief en iedereen die ik spreek en bij andere cb's komt heeft dezelfde ervaringen.

Ik heb tot 3 keer op mijn kop gekregen dat Irem teveel was aangekomen terwijl ze bv op verzoek krijgt en bovendien gewoon de lijn volgt!! Daar ben ik al erg boos over geweest. Vervolgens heb ik de reflux van Irem aangekaart, krijg ik als advies: ja je voed haar ook te vaak (elke 3 uur, doodnormaal voor een baby van enkele maanden oud), je mag haar niet vaker dan elke 4 uur voeden. Natuurlijk, borstvoeding op verzoek, nog nooit van gehoord? of? Zelfs de kinderarts zei dat ik dit advies niet moest opvolgen (had ik ook zeker niet gedaan).

En nu ben ik pas 3 keer bij het cb geweest ;) elke keer weer benieuwd wat ik nu weer te horen krijg.

Vorige keer was wel ik bij een aardig meisje, weer alle problemen uit de doeken gedaan, maar het enige wat zij zei, ja vervelend, lastig, moeilijk, het zal wel weer over gaan.

Gelukkig gaat het nu een stuk beter met reflux en slapen maar dat is niet dankzij het cb en mijn huisarts, wel dankzij de kinderarts.

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik ben ook helemaal tevreden, ga er altijd met plezier naartoe :)

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Hier ook een blije cb bezoekster.

Ik word seriues genomen, kan er lachen en al mn vragen kwijt, er wordt me niks opgedrongen, maar eerder erg seriues met me meegedacht ( smurf sliep in t begin erg slecht.. veel hazeslaapjes etc... kreeg toen een tip mee.. met de vraag of ik dat wel ging handelen.. de wijkverpleegster zou me nog ff bellen na een paar dagen en als t dan nog niet beter ging..kon ik inbaker doeken lenen en uitleg krijgen etc..) Top dus;)

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

redelijk tevreden, met wat kleine puntjes.

vind het heel vervelend dat ik regelmatig te horen krijg dat mila zo klein is, terwijl ze gewoon haar eigen lijn volgt. tsja, de gemiddelde baby weegt wel iets meer dan 1600 gram bij de geboorte he?
    ze komt gewoon goed aan, ontwikkeling is goed, alleen steeds dat zelfde puntje, oh, weegt ze pas zo veel? en dan moet ik weer gaan uitleggen, en dan krijg ik als antwoord, oh ja dat klopt, dan is het allemaal in orde.
    kijk dan eerst voordat je weer gaat zeuren...

en ik kan ze niet bereiken, omdat ze alleen een 0900nr hebben. met mijn prepaid kost me dat 1,50 per minuut, en minimaal een kwartier in de wacht.

buiten dat wel tevreden hoor!

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier ook zeer tevreden over het cb. Zowel arts als wijkverpleegkundige zijn erg goed, geven goede adviezen en zeker niet opdringerige ofzo. Alleen stopt de arts er binnenkort mee, dus maar afwachten wat voor arts er weer komt.

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ben tevreden. Geen op of aanmerkingen.

Het is wel altijd lastig, want N. wil nooit op de weegschaal of gemeten worden, ze denken mee over hoe het wel prettig voor N. verloopt. Dus bijv. na het gesprek met de arts of verpleegkundige meten en wegen ed.

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ook heel tevreden over het cb, toen Charlotte slecht dronk en onder de -2 lijn bleef, bleven zij erbij dat er altijd dunne en dikke kindjes zijn, daardoor krijg je gemiddeldes. Altijd goed opgevangen met kleine probleempjes, belden ook een keer zelf om te vragen hoe het was gegaan met de krentenbaard die Charlotte had gehad, niks op aan te merken!

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

het bureau opzich zelf wel, alleen we hebben een tijd een doos gehad, die geen afspraken kon maken en daardoor dingen misliepen, hadden we een brief moeten hebben, maar nooit gehad, nu is de andere vrouw er weer en gaat het weer goed.

over de kinderarts ben ik zeer te spreken

11. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier ook een fijn contact met het CB! Wijkverpleegkundige was heel allert met eerste zoontje ivm verdenking (en later bevestiging) van KMA.
    En bij dochterlief zijn we direct doorgestuurd naar de KA, toen ze met haar 3 weken oud nachten lang krijste van de pijn (bleek reflux te zijn)..
    Kortom prima samenwerking hier!

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik ben ook heel erg tevreden, kom er heel graag.
    Mijn zoonje heeft in het begin erg veel gehuild, en ze hebben me super goed geholpen in die tijd. Ik zat er die tijd vaak doorheen, maar na een bezoekje aan het buro kon ik weer overal tegenaan.
    Hij sliep en slaapt slecht, en altijd krijg ik bruikbare tips in plaats van ongevraagd advies over "laat maar huilen" (wat ik hier ook vaak lees).
    Ze zijn oprecht geinteresseerd in ons, en luisteren naar wat voor soort ouders wij zijn en hoe wij met ons kind omgaan.
    De wijkverpleegkundige is ook lactatiekundige, en weet veel van bv af. Maar nooit zal ze je bv opdringen, ze kijkt echt naar welke voedig per gezin de beste optie is.

De laatste keer dat ik er was, was de vaste wijkverpleegkundige vrij en was er een vervanger. Wat een vreselijke vrouw.... ineens begreep ik waar al die vervelende verhalen over het cb hier op het forum vandaan komen.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ook :)

14. tulip

tulip Niet meer actief

hier gematigd tevreden, de laatste maanden gaat het goed.

In het begin totaal niet, dat begon al met het bv gezeik. De eerste afspraak is met een maand he, en toen kreeg ik nog een hele preek over die bv (dat ik het dus niet gaf) volkomen onnodig omdat mijn meisje toen al een maand oud was, ik kan het niet meer terug draaien en ook ongelooflijk respectloos naar een nieuwbakken moeder toe. Dit ging ook maar door, er was geen sprake van allergieen of eczeem in onze familie, maar mijn dochter heeft het dus heel erg. Steeds weer, tja dat komt omdat je geen bv hebt gegeven. ja hoor, rot op. Dit komt mij dus echt verschrikkelijk de strot uit en op een gegeven moment heb ik ook gezegd dat ik het woord bv hier nooit meer wil horen en dat als ze blijven zeuren ik gewoon niet meer kom.

Als 2e puntje, mijn dochtertje was heel licht bij de geboorte: 2500 gram. Bij de geboorte bleek dat de placenta op het laatst niet meer goed werkte. Dus ze heeft te weinig voeding gekregen, gelukkig besloot ze zelf met 38 weken te wereld te komen, anders had ze het ws niet gered. De vk gaf al aan dat het kon zijn dat ze dus qua eten een flinke inhaalslag zou maken in vergelijking met leeftijdsgenootjes die wel groot genoeg waren. Dat bleek ook, want aan die formule van 1,5 x kilo lichaamsgewicht= aantal cc's had ze niet genoeg. Ik ben nooit boven de liter uitgekomen maar dat werd ook elke keer gezegd, ze kijken alleen naar gemiddelden, tja mijn kindje is met 2500 gram niet bepaald gemiddeld.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ïk wou dat ik zo een leuk cb had met van die leuke mensen...:( hier is het helemaal niet leuk en wil ook voortaan alleen maar voor de prikjes gaan. Als je een vraag hebt of iets anders doet krijg je jammer genoeg meteen commentaar.
    Wij gaan helaas nu dus met al onze vragen naar de k.a terwijl dit natuurlijk niet nodig hoeft te zijn.:)

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier ook tevreden! Vind het ook altijd wel leuk om naar toe te gaan...even kijken hoe goed ie gegroeid is...en daar even spelen met andere kindjes (is altijd best druk)

Wat ik wel kut vind...de zorglijn...toen hij nog geen maand oud was had ik een vraag en werd aan de telefoon echt slecht te woord gestaan door de telefoniste...die blafte me gewoon af.
    Toen de CB-arts me terug belde was ze daarover ook verbaasd...dus di emaakte het weer goed!

Onze arts en verpleegkundige zijn ook erg leuk! En altijd positief!

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb inmiddels al kennisgemaakt met 3 cb's en bij alle drie was het prima. Over de een ben ik meer tevreden dan over de ander maar we hebben nooit gedoe dus dat scheelt. Ik heb wel geleerd over de jaren dat je mate van tevredenheid erg nauw samenhangt met je verwachtingspatroon, je zelfvertrouwen en de mate van 'gemakkelijkheid' van je kind. Zo gaat een vriendinnetje naar hetzelfde cb en is altijd ontevreden en zegt 'commentaar' te krijgen maar ik krijg hetzelfde 'commentaar' en zie het als advies. tja...

18. p1982

p1982 Niet meer actief

de bereikbaarheid is bij ons erg slecht, je hebt wel een telefoonnnummer en die moet je bellen als je afspraak wilt verzetten en dan binnen 2 weken wordt je terug gebeld of je krijgt een kaartje met nieuwe datum

ze hebben maar 1x per week een weeguurtje op donderdag van 1145-1215 uur

wisselen van dag is heel moeilijk hier

en vaak hebben ze commentaar en vind er veel verschil in zitten

dochter en nichtje schelen 3 dagen dus vaak zelfde periode naar buro en dan horen we tegenstijdige dingen zo raar

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Lijkt het cb wel waar wij ook zitten zelfde weeguurtje ook qua tijd enzo...

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik vind het heel verschillend wie je treft.
    Ten eerste hebben ze nooit iets op of aan te merken over voeding, ze zeggen gewoon 'doe maar wat bij jouw kindje werkt'. Prima, dat doe ik toch wel hoor, maar wel fijn dat ze daar nooit over zeuren. Ook nooit gezeur gehad over zijn gewicht, terwijl hij een reusachtige kleine dikkerd was, ondertussen is hij vanzelf keurig in 'model' gegroeid, maar ook daar nooit commentaar om gehad, ze vonden juist dat hij heerlijke beentjes had :D!
    Bij mijn dochtertje heeft de CB-arts goed geholpen en gezien dat ze reflux had, mijn huisarts nam me niet serieus, terwijl ze het zelfs in behoorlijke mate bleek te hebben.
    Er werkte daar alleen ook 1 stom stom, grinnekend en hinnekend paard (ja sorry, maar ze maakte echt van die paardengeluiden) en die vond dat ik haar gerust een half uur kon laten huilen, tewijl ze toen pas een week of 3 oud was (en ze dus zo huilde van de pijn, wij wisten nog niet dat ze last van reflux had). En die assistente was een ontzettend chagerijnig mens.
    Ondertussen verhuisd en nu hebben we een leuke verpleegkundige, een leuke assistente, maar die arts is een beetje vreemd.

Deel Deze Pagina