eiwitten in urine plus 9?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Geertjetog, 5 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geertjetog

10 dec 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,,
    laatste week behoorlijk veel klachten wat ik al eerder had geplaatst...
    even kort verhaal... vorige week veel klachten, verloskudige gebelt die is langs gekomen,,urine nagekeken en bloeddruk gemeten... deze was verhoogd...130/90.. avond urine was schoon... volgende dag urine bij huisarts,, deze was niet schoon zat wat ik geen idee wat.. weer bloeddruk deze was weer te hoog.. 135/95.. simddags naar de zk,, en hier ook door de molen,, ctg,, bloeddruk,urine en bloed,, ontstekingswaarde in bloed,, urine was niet schoon zat wel iets in maar ze wisten niet wat,...bloeddruk ook weer te hoog 135/95,, conclusie weer naar huis mochten klachten aanhouden weer bellen...

afgelopen zaterdag avond ziekenhuis gebelt ivm sterretjes zien en heel resiment aan klachten,.. weer ctg, urine,,bloed en bloeddruk...
    ctg goed,, urine heeft eiwitten plus 9,, is nu dus wel duidelijk wat er in zit.. dus kan zijn opgelopen denk ik... ontstekingswaarde in bloed was er ook nog steeds,, bloeddruk was nu 130/85 dus iets gezakt....

allemaal vage dingen en klachten... morgen mogen we weer op controle is het ziekenhuis., en dan weer ctg, echo baby,, urine en bloed en bloeddruk meten...

geen idee wat ik hier nou van moet denken... de klachten heb ik nog steeds en blijven aanhouden,,, vind alleen raar dat ze eerst niet konden zien wat er in de urine zat en nu eiwitten plus 9.. kan dit oplopen?? en dat ik straks wel zwangerschapsvergiftiging heb.?? aangzien ze eerst niet wisten wat het was en nu ineens wel..? meer met deze ervaringen????

2. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik her pre eclampsie gehad bij de eerste. Ik werd opgenomen met hoge bloeddruk, eiwitten en licht afwijkende bloedwaarden... Lijkt me dat ze jou in ieder geval goed in de gaten gaan houden. Ik weet niet hoeveel plus 9 is. Houd je ook vocht vast? Dat had ik ook en sterretjes. Ik zou toch rekenen op mogelijk pre eclampsie. Dus misschien een vroegere bevalling. Maatje 44 voor de zekerheid maar inslaan?
    Wel god datje bloeddruk weer is gezak. 95 onder druk was voor mij echt te hoog! Maar ik weet niet wat jouw normaalwaade is...

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Pre eclampsie kan in een uur helemaal omslaan. Ik zou dan ook direct aan de bel trekken mocht je je echt niet goed voelen. Ik wil je niet bang maken maar ik vind dat ze je een beetje laten lopen met die slechte info die je krijgt. Vraag het anders even na wat dat betekend 9 ... geen idee misschien mag die wel oplopen naar 20 voordat het echt doorslaat weet jij veel!

Succes

4. Geertjetog

10 dec 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL

normaal voor mij is 120/80 dus hij is verhoogd... zijn morgen 36 weken...

5. Geertjetog

10 dec 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL

ja idd dat vinden we zelf ook maar vertrouwen dan maar op de kunde van de verloskudige,,,als ik het goed begreep was 9 niet erg.. maar 30 wel.. maar in een dag tijd waren ze er achter dat het 9 was kwa eiwit en daarvoor wisten ze niet wat het was.. dus het is wat vreemd allemaal..

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als je ook maar een seconde twijfelt of een niet-pluis-gevoel hebt; bellen. Je bloeddruk is hoog, eiwitten in je urine, sterretjes zien... dat is genoeg reden voor opname.

7. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik vind ook dat ze je wel een beetje laten zwemmen hoor!

Ik had 150/90, spoor eiwit in urine, en urinezuur in heg bloed (teken dat de nieren het moeilijk hebben).
    Bij mij nam de gynaecoloog er diezelfde avond over van de verloskundige, ik kreeg bètablokkers, en bedrust.

Ik zou toch echt aandringen op een controle bij de gynaecoloog.

Deel Deze Pagina