We hebben een prachtige naam bedacht voor onze derde dochter op komst, alleen woont er 6 huizen verderop een gezin die dezelfde naam ook voor hun dochter hebben, dit meisje is al wel wat ouder. Andersom zou ik er geen problemen mee hebben, we kennen ze verder ook niet goed, alleen af en toe een babbeltje op straat. Het is gewoon een prachtige naam die ook voorkomt in de vernoeming naar de oma (roepnaam staat ook in de top 40), dus ook weer niet zeldzaam.. Kan dat wel? 2 Meisjes uit dezelfde straat met dezelfde naam? Het spookt af en toe door mijn hoofd en dan niet omdat ik het zelf erg vind maar meer dat hun er misschien van balen ofzo.
Zou me er niet druk om maken hoor. Als ze niet dezelfde leeftijd hebben dat ze evt veel met elkaar gaan spelen
Ik zou gewoon voor de naam gaan. Hier een soortgelijke situatie. Ik heb iemand op fb waarvsn de dochter een naam heeft die wij aan ons dochtertje willen geven. Niet bewust maar bij het kijken naar namen kwamen steeds bij die ene naam uit. Ja jammer dan, ik kom er niet op de koffie. Heb wel getwijfeld en anderen om mening gevraagd omdat ik bang was dat het na-aperig is, maar wil ook dat wij 100% tevreden zijn met de naam. Dus maak je niet te druk om.
Tuurlijk kan dit. Dit is toch eerder een compliment voor het gezin in de straat? Als je daar al rekening mee moet gaan houden, gaat dat wel erg ver, vind ik. Familie vind ik iets anders, maar mensen id straat? Nee daar hou ik geen rekening mee. Doen dus
Jazeker, gewoon doen! Denk dat je juist spijt (kan) gaan krijgen als je nu de naam zal veranderen. Omdat het dan niet DE naam is. Het is ook geen familie of het gezin van je beste vriendin oid. Dus ik zie totaal geen probleem!!
Doen! Hier wel een andere naam gekozen als de buren. Maar dat ook omdat we directe buren zijn. Dat vind ik weer anders
Gewoon doen! Anders wordt je wel heel erg beperkt met namen. Zolang je er verder niet op de koffie komt en de kindjes niet bij elkaar in de klas zullen komen zou ik er gewoon voor kiezen.
Als jij het wilt gewoon doen! Persoonlijk zou ik het niet doen omdat wij een 'uniekere' naam wilde hahaah
Ja hoor, wij hadden onze jongensnaam al gekozen, en toen kregen we nieuwe buren. Je raad het al, hun zoon heette (met 1 letter verschil) ook zo. Ik ben blij dat wij onze naam ook hebben gehouden, want inmiddels zijn ze al weer verhuist.
hoi, stel dat jullie gaan verhuizen? dan weet je toch ook niet hoe de mensen in je straat heten misschien woont er dan wel iemand naast jullie met de zelfde naam. onze dochter heeft zelfs een meisje in de klas die de zelfde naam heeft, de meiden vinden het helemaal niet erg eerder leuk kan makkelijk hoor maar het blijft jullie keus en jullie gevoel natuurlijk, succes!