Ik ben nu 13 wk zwanger. Bij de echo met 11 weken werd een verdikte nekplooi gezien. Ook de combinatietest gaf een dikke nekplooi aan. En daarbij was het hartje vergroot, misten hartklepjes en hartje was traag.... Uit de sneltest (vlokkentest) kwam niets en echo zag er verder prima uit. Nu dus wachten op uitgebreide uitslagen en vanaf 16 weken kan er beter naar het hartje gekeken worden. Slopende onzekerheid dus.... Iemand ervaring....?
Geen evaring mee maar wil je wel even een digi knuffel geven! Hier ook een hele spannende periode gehad met onzekerheid dus denk wel te snappen wat je nu moet voelen.. Sterkte duimen dat het hartje straks een betere kant laat zien als ze het wat preciezer kunnen bekijken. Sterkte
Geen ervaring mee gelukkig. Maar ik wil je een dikke digi knuffel geven. En hoop echt dat het allemaal mee valt, en niets ernstigs is. Sterkte en succes 🌼❤
Babilu, allereerst wat een verschrikkelijke onzekere tijd maken jullie mee. Je hoopt op een goede echo en dan krijg je dit te horen. Knuffel!! Helaas hier zelf wel ervaring mee. In mijn vorige zwangerschap hebben wij een combinatie test laten doen die er goed uit zag, niets bijzonders. Helaas bleek bij de 20 weken echo dat er iets heel ernstigs aan de hand was met zijn hartje. Gekanteld, geen of niet goed sluitende kleppen, kamers niet goed verdeeld en er was geen systeem aangelegd van zijn hartje naar de longen. Heel veel onderzoeken gedaan, en bij de punctie bleek het om een combi te gaan van een zeldzame chromosoom afwijking. Hij zou buiten de baarmoeder niet kunnen leven, en we besloten de zwangerschap af te breken met 23 weken. Met 24 weken bevallen van een prachtige zoon. Een heel verdrietige ervaring die niet leuk om te lezen is voor jou. Maar onthoudt dat er zo veel toppers van cardiologen en artsen rond lopen. Helaas was er ook medisch gezien geen toekomst voor ons kindje. Maar bij heel veel ernstige hartafwijkingen, kunnen ze tegenwoordig zoveel operatief. Ik hoop echt van harte dat het mee mag vallen en de artsen wat voor je kindje kunnen betekenen. Veel sterkte de komende tijd
Het zoontje van mijn nichtje is geboren met een hartafwijking. Die was tijdens de zwangerschap ontdekt. Ze moest in het ziekenhuis bevallen en er werd rekening mee gehouden dat haar zoontje meteen geopereerd zou moeten worden. Na de geboortje bleek de afwijking minder erg en werd besloten om de operatie even uit te stellen tot de baby wat sterker zou zijn. Twee weken later was hij verkouden dus werd de operatie weer uitgesteld. Daarna werd er een baby geboren die meer urgent onder het mes moest, dus weer werd de operatie uitgesteld. Uiteindelijk weer een operatie gepland. De dag voor de operatie was de toestand zo verbeterd dat de doktoren liever even wilde afwachten. Het lijf was zelf bezig de boel te herstellen. Nog een week later, de baby was ondertussen 5 weken oud, mocht hij naar huis, zonder operatie gehad te hebben. Ze houden hem natuurlijk nog wel onder controle. Hij is zeker nog niet gezond, heeft sonde voiding en ademd vrij moeizaam. Maar toch wel een positief verhaal.
Wat vreslijj dat je nu in zo een onzekere periode zit.. zelf geen ervaring mee maar mijn broer had een hartafwijking zijn klepjes sloten niet goed maar hij is er overheen gegroeit en heeft nooit een operatie moeten ondergaan.. dat was inmiddels 25 jaar geleden, dus combinatie testen waren er nog niet en ik weet voorderest niet hoe het er met elke echo uitzag.. maar hij is nu helemaal gezond en sport dagelijks.. je zou niet zeggen dat er ooit wat mis is geweest.. Ik hoop dat het voor jou ook niet ernstig is en dat alles goed komt.. Heel veel sterkte komende weken en een hele dikke digi knuffel
Die combinatie van dingen die niet goed zijn, is wel heftig. Het doet mij denken aan DCM (alleen heb je dan wel hartkleppen). Heel spannend. Is er nu al gesproken over of dit kindje nog een kans maakt? Vanaf 19 weken kunnen ze eigenlijk pas echt heel goed en gedetailleerd kijken.
Heel veel sterkte in deze onzekere tijd! Als ik je 1 tip mag geven is om contact te zoeken met het lumc in leiden. Zij zijn erg ver in prenatale diagnostiek en kunnen zelfs (hart) operaties uitvoeren in de baarmoeder. Heel veel sterkte
Bedankt voor de reacties! Uit de combinatietest en snelle vlokkentest kwam niks. Nu de gedetailleerde test afwachten en maandag weer echo van het hartje...we zijn bij het radboud Nijmegen. Die zijn volgens mij ook erg ver. Omdat het hartje met 13 weken nog te klein was om goed te kijken zijn er ook geen verwachtingen genoemd. Blijft wachten....zo moeilijk! Mijn buikje groeit maar kan niet echt genieten...