Ik hou niet van roze en zoete kleertjes voor meisjes, dus als dit was gebeurd was het geen enkel probleem. (En de oudste dochter was een verassing wbt geslacht) Kan me wel voorstellen dat mensen het vervelend vinden. Je stelt je toch ergens op in. Maar voor de rest zijn maar spullen hoor
Wij hebben wel een maand gedacht dat onze zoon een dochter was. Maar ben blij dat dat na de 20 weken uit de wereld was haha
Nog nooit gehoord uit de directe omgeving. Wel al 2x via Facebook gezien dat mensen heel veel roze spullen (echt truttig spul met strikjes, roezeltjes, enz. Tot een roze kinderwagen aan toe) te koop hadden want na echo was gebleken dat het toch een jongetje was. Maar ja, als je met 13/14 weken per se al een geslachtsecho wil dan is die kans wat groter dat het nog niet goed te zien is. Hier 2x niet willen weten en ik vond het een geweldige ervaring om na de bevalling zelf te kijken of we een dochter of een zoon hadden.
Rosao van dit forum heeft dat ook gehad, die kreeg een zoon ipv een dochter. Ze had een roze maxicosi gekocht en daar heeft ze toen een blauwe hoes omheen gedaan. Qua naam weet ik niet of het een issue was. Wij wisten bij de tweede wel dat het een meisje zou worden, maar van tevoren voor beide geslachten een naam bedacht. En de kinderwagen en maxicosi hadden we nog van de oudste en die hadden neutrale kleuren.
Wat naar! Kan me voorstellen dat je geestelijk ergens op aan het voorbereiden bent en dat het dan toch anders is moet je toch maar zien te verwerken. Toch blij dat wij een verassing hadden al was het al een verassing genoeg dat hij ruim 5 weken te vroeg was hahaha
Ik zou dat wel een mooi verhaal vinden. Spullen lijkt mij niet zo’n probleem. Ik had hooguit wat roze in de kleertjes, maar kinderwagens en grotere spullen die bv in de woonkamer stonden waren meer op het interieur afgesteld dan op het geslacht van mijn baby’s. Ik heb het bij alle kinderen van tevoren willen weten. Ik vond dat op het moment van de echo net zo’n verrassing als dat het bij de geboorte zou zijn, alleen met het verschil dat we ons er op voor konden bereiden en dat het een persoon werd in mijn buik (met naam) ipv ‘alleen maar’ de baby. Dus ik zou het ook nooit anders hebben gewild, zelfs als het risico dat de echo’s verkeerd werden beoordeeld groter zou zijn.
Bij m'n zus haar 2e hadden ze gezegd dat het een meisje zou zijn. Was toch echt een jongen Gelukkig was de eerste ook een jongen dus was er geen probleem, behalve wat kleine dingetjes die ze moesten doorverkopen.
Mijn collega had het ook. Zeiden dat het een meisje was en bleek een jongen te zijn. Maar komt dit nou echt zo veel voor? Ik vind het echt een beetje te kort door de bocht om te zeggen ‘blij dat wij nooit het geslacht wilden weten’ Dat komt over alsof zoiets elke dag aan de orde is...
Zou echt schrikken als hier over 3 maanden toch een jongetje uit zou komen haha! Mijn echoscopiste deed de geslachtsbepaling ook wat anders dan in dit artikel. Geen potty shot Maar keek door de benen heen vanaf de zijkant. Daar zag je echt duidelijk een klein schaamlipje maar verder totaal plat tussen de benen. Dus na meerdere echo's ga ik er toch echt van uit dat het een meisje is... Anders moet er nog wel wat roze omgewisseld worden na de geboorte haha!
hehe ik had dat alleen bij de laatste. Toen werd ik op het einde echt vreselijk nieuwsgierig. Wij kende vroeger een stel dat een tweeling kreeg.. 2 meiden. Alles knalroze.. Bij de geboorte bleken het 2 jongens te zijn